Posted on

איזה גיטרה קלאסית כדאי לקנות? כל התשובות

המדריך לרכישת גיטרה קלאסית

הצעדים הראשונים בעולם הנגינה הם הקשר ביותר, צעדים אלו דורשים התמדה ונכונות. בחירת הגיטרה היא הצעד הראשון שעומד אל מול הנגן המתחיל. התלמיד הצעיר אינו מכיר את העולם הרחב של הגיטרות ומאוד מתקשה לעשות את הבחירה המתאימה ביותר. מבעד למפרט הטכני של הגיטרה יש גם לבדוק האם הגיטרה נוחה לי והאם אני מתחבר אליה. לפניכם מדריך לרכישת גיטרה קלאסית מומלצת בין אם אתם נגנים מתחילים או ותיקים.

***  לחץ כאן למבצעי גיטרות קלאסיות מומלצות  ***  

למה חשוב להתחיל דווקא עם גיטרה קלאסית?

כל מורה נגינה מנוסה ימליץ לכם להתחיל את לימודי הנגינה עם הגיטרה קלאסית. בין הגיטרה הקלאסית לגיטרות השונות קיימים הבדלים משמעותיים, גם מבחינת המבנה וגם מבחינת הסאונד. הגיטרה הקלאסית מומלצת לנגנים המתחילים דווקא בגלל סוג המיתרים שלה ובגלל צוואר הגיטרה הרחב. בעוד שבגיטרות החשמליות והאקוסטיות קיימים מיתרים העשויים מתכת, אצל הגיטרה הקלאסית רק מיתרי הבס יהיו ממתכת ושאר המיתרים עשויים ניילון. מיתרי המתכת דורשים מיומנות בהעברת אקורדים ולחיצה נכונה, הם קשים יותר מאשר מיתרי הניילון ודורשים את הסתגלותם של כריות האצבעות. סביר להניח שאם רק עתה התחלתם, תחוו קשיים בלחיצה על מיתרי המתכת וכתוצאה מכך הסאונד היוצא לא יהיה נקי ונעים לשמיעה.

דבר שני, בגיטרות הקלאסיות צוואר הגיטרה רחב יותר ולכן יש רווח גדול יותר בין מיתר למיתר, עובדה זו מאפשרת לנגנים המתחילים הסתגלות קלה יותר אל עולם הנגינה וביטחון במעבר אקורדים וטאבים. לכן, מומלץ לכם להתחיל דווקא עם הגיטרה הקלאסית ובבוא הזמן כאשר אתם מרגישים מיומנים יותר תוכלו לעבור לגיטרה אקוסטית או להישאר דווקא עם הגיטרה הקלאסית.

רכישת מותג

כמעט כל לקוח שמגיע לחנות כבר בא עם סקר שעשה באינטרנט ודי סגור על בחירת הדגם אותו הוא רוצה. אנו דווקא ממליצים לבוא עם ראש פתוח ולהתנסות במספר דגמים של גיטרות קלאסיות. אם אתם רוצים לרכוש דווקא מותג תדעו שהמחיר עבור מותגים גבוה יותר מאשר המחיר אותו תשלמו על גיטרה קלאסית של חברות פחות מוכרות. המותג לאו דווקא מעיד על איכות גבוה יותר משל חברה אחרת אלא פשוט על שם יותר טוב. אם כבר הגעתם לחנות, נסו גם גיטרות שאינן מותג ואולי תמצאו גיטרה שמתאימה ונוחה לכם וכך תשלמו פחות. אם זאת הגיטרה הראשונה שלכם, אין צורך לרכוש עכשיו גיטרה יוקרתית של חברה מוכרת, תוכלו גם להסתפק בגיטרות האחרות שהן לא פחות טובות.

אנו מאמינים שבחירת הגיטרה לא מותנת בשם החברה אלא בתחושה של הנגן. לנגנים הצעירים אנחנו ממליצים להתחיל עם הגיטרות הפחות יקרות, לא חסרים מקרים של אנשים שהתחילו לנגן ועזבו את התחביב לאחר מספר חודשים.

גודל הגיטרה

לגיטרות הקלאסיות ובכלל יש גדלים שונים. הגודל לא משפיעה בצורה משמעותית על הסאונד. ישנו מגוון רחב של גדלים בעולם הגיטרות כדי לאפשר נגינה בכל גיל. לילדים הקטנים יש גיטרות המותאמות להם וכמו כן למבוגרים. יש לקחת בחשבון שיש אקורדים שדורשים ממנו להקיף את גשר הגיטרה כך שהאגודל תלחץ על מיתר הבס העליון ויתר האצבעות על המיתרים התחתונים (דוגמא: D/F). כמובן שיש טכניקות שונות ואקורדים במבנים שונים כך שאם כבר רכשתם גיטרה שלא מותאמת לכף היד שלכם אין מה לדאוג.

משקל הגיטרה

הגיטרות הכבדות יותר יהיו בנויות מסוגי עץ איכותיים יותר, לרוב הגיטרות הספרדיות הן הכבדות יותר ומחירם בהתאם. אם אתם נגנים ותיקים תוכלו ללכת לכיוון של גיטרות ספרדיות ובטוח שתשימו לב להבדל מבחינת סאונד ונגינה. מצד שני, אם אתם נגנים חדשים, אין צורך לקפוץ גבוה ולרכוש גיטרה ספרדית. ישנן גיטרות איכותיות שבנויות מעץ פשוט יותר אך עדיין נעימות לשמיעה. המחיר של גיטרות ספרדיות יכול להגיע לעשרות אלפי שקלים.

איך אפשר לשמור על הגיטרה לאורך זמן?

לאחר שכבר רכשתם את הגיטרה המתאימה לכם, עכשיו מוטל עליכם לשמור עליה כדי שתוכלו להמשיך לנגן מבלי שיצוצו בעיות שונות. את הגיטרה יש לתחזק באופן שוטף ובצורה עדינה וחכמה.

אחסון הגיטרה

בזמנים בהם אתם מנגנים פחות, שימו לב שאתם לא משאירים את הגיטרה במקום חם או מתחת לקרני השמש, גם אם הגיטרה נמצאת בתוך הנרתיק. הבדלי טמפרטורת פוגעים בעץ הגיטרה ובמיתרים.

מיתרים 

את המיתרים מחליפים בדרך כלל אחת לחצי שנה. תוכלו להחליף את המיתרים או בחנות ממנה אתם רוכשים את המיתרים או בעצמכם, הפעולה מאוד פשוטה וישנם המון מדריכים ברשת. צריך להחליף את המיתרים כאשר הם מתחילים להחליד. החלופה הנוצרת על המיתרים משפיעה על הנגינה וגם על העץ עצמו. דאגו לנקות מדי פעם את המיתרים עם מטלית יבשה. אם אתם יודעים שאתם לא הולכים לנגן בזמן הקרוב דאגו להרפות מעט את הלחץ מהמיתרים.

אבק

על הגיטרות מצטבר אבק בקלות. לאחר שסיימתם לנגן דאגו להחזיר את הגיטרה ישר לנרתיק ולהעביר מגבון לח על הגיטרה אחת לשבוע לפחות.

נרתיק

אם אתם אוהבים לנגן מחוץ לבית או מופיעים באופן קבוע והשימוש בגיטרה נעשה במקומות שונים, רכשו נרתיק איכותי שמגן על הגיטרה מפני מכות חיצוניות. ישנם נרתיקים פשוטים שעולים פחות ממאה שקלים שמטרתם היא בעיקר למנוע הצטברות של אבק וישנם נרתיקים מרופדים שמטרתם לשמור על הגיטרה.

מחיר הגיטרה

המחיר אותו תצטרכו לשלם עבור גיטרה קלאסית נע בטווחים שונים. המחירים עבור גיטרה למתחילים לא צריכה לעלות לכם יותר מ 700 שקלים. כמובן, אם בחרתם דווקא במותג ייתכן שתשלמו מעט יותר. המחירים עבור גיטרות מקצועיות יותר ינוע בטווח מחירים שעולה על 700 שקלים ויכול להגיע לעשרות אלפי שקלים.

אך יש לקחת בחשבון שמבעד לרכישת הגיטרה הקלאסית עליכם יהיה לרכוש גם אביזרים נלווים: טיונר לכיוון הגיטרה יעלה לכם כ – 80 שקלים, תוכלו להשתמש גם באפליקציות חינמיות אך הן פחות מדויקות, נרתיק פשוט לגיטרה עולה בין 100 שקלים ועד 500 שקלים ויותר עבור נרתיקים קשיחים, גשר (קאפו) עולה כ 100 שקלים. בנוסף לאלו תוכלו לרכוש גם חוברת לימוד, מפרטים, סט מיתרים נוספים שיחסכו ממכם להגיע לאחר חצי שנה ועוד…

בואו לקנות את ציוד המוזיקה האיכותי שלכם

מאיפה קונים גיטרה קלאסית?

היום אפשר למצוא את הגיטרות הקלאסיות ואחרות כמעט בכל חנות כמו כן גם בדוכנים בקניון. המחירים אכן מפתים אך יש לשים דגש רב על מקצועיות. אם אתם רוצים לרכוש גיטרה למטרות נוי, תוכלו לרכוש גיטרות ממקומות לא מקצועיים. אם אתם רוצים לקחת את התחביב ברצינות, הגיעו לחנות המתמחה בתחום כלי נגינה מוצרי סאונד והגברה ורכשו משם. הפער בין המחירים אינו גדול ובמקום מקצועי תוכלו לקבל ייעוץ בבחירת הדגם מאנשי מקצוע.

האם כדאי לרכוש גיטרה קלאסית יד 2?

אפשר למצוא בחנויות סאונד והגברה שונות גיטרות קלאסיות יד 2. הגיטרות הן במצב טוב לרוב מבחינת סאונד אך משומשות. כמו כן, גם באתרים שונים אפשר למצוא גיטרות כאלו ואחרות שבעליהן הקודמים מעמידים למכירה. המחיר לרוב יהיה כ 50% פחות מהמחיר המקורי של הגיטרה. כל נגן יודע שהגיטרה היא כלי אישי וחשוב לרכוש גיטרה לפי תחושה נכונה אך אם אין לכם את היכולות להשקיע סכום כספי עבור גיטרה חדשה תוכלו לרכוש גיטרה יד 2. רצוי לרכוש את הגיטרה ממקום מקצועי ולא מאנשים פרטיים.

בדקו שעל הגיטרה אין פגמים, שריטות ומכות ושהצלילים שלה נקיים. אם אתם רוצים לחסוך בהוצאות אמליץ לכם דווקא לרכוש את האביזרים הנלווים לגיטרה הקלאסית יד 2.

לסיכום

גם אם אתם בתחילת דרככם וגם אם אתם כבר נגנים מנוסים, בחירת הגיטרה בין אם קלאסית או אחרת דורשת מחשבה וסקר נכון. הדרך הנכונה ביותר להתחלת הדרך שלכם תהיה עם הגיטרה הקלאסית, גיטרה זו נוחה יותר למתחילים ומאפשרת להם חוויות לימוד עדינה יותר. בחירת הגיטרה אינה מותנת בבחירת מותג דווקא, בחרו גיטרה בתקציב שלכם ואחת כזאת שמתאימה לכם ונעימה לשמיעה.

לגיטרה גדלים שונים, הגיעו לחנות ונסו מידות שונות עד שתגיעו לאזור הנוחות שלכם. משקל הגיטרה מעיד עד סוג העץ ממנו היא בנויה, הגיטרות הכבדות יותר בנויות מעץ איכותי יותר. אין מחיר ספציפי לגיטרה הקלאסית, יש המון דגמים של חברות שונות וסוגי עץ כאלה ואחרים. למתחילים בינינו, אין צורך להוציא סכום גבוה, זכרו שאתם רק מתחילים עכשיו וייתכן שלא תרצו להמשיך. אל מחיר הגיטרה מתווספים גם האביזרים הנלווים, קחו אותם בחשבון עם חישוב התקציב.

לאחר רכישת הגיטרה דאגו לשמור עליה היטב, ייחסו אליה חשיבות כמו למוצר חשמלי יוקרתי הדורש טיפול מתמיד, רק בדרך הזאת הגיטרה תישמר אצלכם לטווח הארוך.

דאגו לרכוש גיטרה ממקום אמין המתמחה במוצרי סאונד והגברה, כך תוכלו לקבל ייעוץ אמין ומקצועי. תוכלו לרכוש גיטרה יד 2 מחנויות אלו אך אם אין לכם בעיה תקציבית, העדיפו לרכוש גיטרה חדשה שתלווה אתכם במשך הדרך בעולם הנגינה.