Posted on

איזה מסך למקרן מתאים לכם?

איזה מסך למקרן מתאים לכם?

עולם המקרנים הפך לפופולרי מאוד עם השנים, הרבה בני נוער מעדיפים לשחק במשחקי הקונסולה אל מול מסך מקרן ולא מול מסך טלוויזיה, הקרנת סרטים הפכה למאוד נפוצה כמו כן בקרב צעירים ועוד…

מלבד לבחירת מקרן נכונה עלינו גם לדעת לבחור נכון את מסך המקרן. מסכי ההקרנה הם עולם בפני עצמו, קיימים הרבה סוגים אשר כל אחד עונה על דבר אחר. אם כך, איזה מסך הקרנה מתאים לכם? ריכזנו עבורכם את סוגי מסכי ההקרנה ולמה הם מתאימים:


מסך הקרנה חשמלי

מדובר על מסך של מימדים גדולים (3.5 מטרים ומעלה). ישנם שני סוגים למסך זה, מסך חשמלי המופעל על ידי מנוע סינכרוני או כזה המופעל באופן טובולרי. מסכי הקרנה חשמליים מוכרים לטובה כעל מסכים אמינים ואיכותיים. אם אתם רוצים לחסוך מעצמכם זמן ומאמץ רכשו מסך בעל מנוע טובולרי, במיוחד כאשר מדובר על מימדים גדולים. מסך זה מתאים לאנשים שאוהבים לארח. תוכלו לשחק עם גודל ההקרנה בעזרת מסך זה על ידי עצירתו בכל שלב.

מסך הקרנה חצובה

אם אתם מרצים, עסקים קטנים שעוברים ממקום למקום כדי להראות את העבודה שלכם. מסך הקרנה חצובה הוא המתאים לכם. מדובר על מסך קל ונייד מאוד. המסך מותאם לחצובה. בנוסף, המסך מאוד קל להרכבה ופירוק. למסכים אלה יש מגוון גדלים שונים, אך אינו מגיע למימדים גבוהים כמו מסך הקרנה חשמלי. מומלץ לרכוש נרתיק עם מסך זה. 

מסך הקרנה קבוע

מדובר על מסך שתמיד יהיה פתוח, גודל המסך קבוע ולרוב יהיה מדובר על מסכים גדולים. לדוגמא, המסכים שאתם רואים בקולנוע הם מסכי הקרנה קבועים. למסכים אלו יש יתרון, המתיחה המיוחדת שעל הבד גורמת לצפייה הרבה יותר מהנה ונוחה עבור המשתמש. מסך הקרנה קבוע לרוב יהיה יקר וזאת בגלל האיכות שלו וגודל המסך.

מסך HD 16:9

המסך מיועד למקרנים איכותיים וחדישים. אם זה עתה רכשתם מקרן חדיש ואתם רוצים להנות ממירב היכולות של מקרן, זה המסך בשבילכם. המסך מיועד בעיקר להצגת סרטים באיכות גבוהה ומשחקי קונסולה. הוא פחות ייעודי לצורך הצגת מצגות וכו’… מדובר על מסכים רחבים ולרוב הם יהיו גם חשמליים. המסך עובר בין גדלים שונים בדומה למסכי פלזמה. 

מסך הקרנה מתקפל 

המסך גדול במיוחד, הגודל הנפוץ ביותר של מסכים אלו עומד על 4 מטרים. דרוש ידע מסוים כדי להרכיב ולפרק את המסך המסך הזה, הישארו צמודים לחוברת ההפעלה והתייעצו עם המוכרים בחנות לגבי זה. המסך הוא יקר ומשמש בעיקר לאנשי מקצוע המופיעים מול 150-200 איש.

מסך הקרנה מתקפל יכול להגיע למשקלים גדולים במיוחד (עד 40 קילוגרם) וגודלו יכול להגיע לשמונה מטרים המחירים עומדים על אלפי שקלים ועד כמעט לעשרת אלפים שקל, המחיר משתנה בהתאם לגודל, לאיכות ולחברה המייצרת את המוצר.

מסך הקרנה ידני

מדובר על הדגם הישן ביותר שיש היום בשוק אך הוא עדיין מאוד נפוץ ומבוקש. המסך תלוי על ידי וו תלייה לאורך הקיר. 

המסך הזה הוא מבין המסכים הזולים ביותר בשוק. אופן הגלילה שלו יהיה ידני, וסגירתו תהיה באמצעות טריקה. רצוי להיות עדינים עם סגירת המסך כיוון שהטריקה הוא הגורם הנפוץ ביותר לבלאי של מסך הקרנה זה. מסך זה ייעודי לבתי ספר ומוסדות שונים, מדובר על מסך פשוט שעושה את העבודה בצורה טובה. למרות זאת, אם אתם שואפים לאיכויות גבוהות, זה לא המסך בשבילכם.

מסך הקרנה מתיחה \ מותחנים

המסך הוא מסך חשמלי, למסך יש מערכת מיוחדת של רצועות המותחות את המסך משני צדדיו. 

לרוב המסכים האלו יגיעו במימדים גדולים, היתרון המשמעותי של סוג זה של המסכים הוא שאין את הגלים על המסך והשידור יהיה חלק ממש כמו על מסך הפלזמה. המחירים למסכים אלו משתנים בהתאם לגודל, איכות ושם המותג. המחירים נעים בטווח של 4,500 שקלים ועד 10,000 שקלים.


האם חייב מסך הקרנה?

אתם לא חייבים לרכוש מסך הקרנה, תוכלו גם להקרין על גבי קיר לבן או על גבי סדין לבן. אבל אם כבר רכשתם מקרן במחיר גבוה ורציתם להנות מאיכויות גבוהות, רצוי להוסיף עוד סכום כדי לקבל את המירב מאיכות המקרן שלכם.

זכרו, מסכי ההקרנה הם מוצר שיש לו בלאי מאוד, עם שמירה ותחזוקה נכונה, אין סיבה שתצטרכו לרכוש עם מסך הקרנה זהה בעתיד, אלא לצורך שדרוג. חשוב לרכוש את המוצר ממקום אמין, מקום טוב יעניק לכם שירות במקום ויסביר לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת לגבי המקרן אותו רכשתם ולגבי מסך מקרן המתאים לו ביותר. אין ספק שמדובר בעוד הוצאה שלעיתים יכולה להיות גבוהה אך מסך ההקרנה הוא חלק בלתי נמנע מעולם המקרנים.