Posted on

איזה מקרן לבית ספר מומלץ? מקרנים לבית ספר ישר מהיבואן ! מ-495 ₪

מקרן מומלץ לבית ספר – איך לבחור מקרן מתאים לבית ספר ולכיתת לימוד ? 


כל בית ספר מחזיק במקרן אחד או שניים לכל הפחות, וברוב המקרים למעלה מ-20 מקרנים בכל בית ספר, המקרנים משתמשים ככלי עזר להעברת המידע לתלמיד בצורה שתשעשע אותו, או במקרים בהם מגיע לתלמידים צ’ופר הם נהנים מהקרנה של סרט כלשהו.

*** לתשומת לבכם: אנו יבואנים של מקרנים (מכירה סיטונאית בעיקר, ולמוסדות חינוך) כך שאם אתם מנהלים של בית ספר או מכללה, תוכלו לפנות אלינו על מנת לקבל מחיר הכי זול בישראל למקרנים ומסכי הקרנה. פנה אלינו: 077-9300-621

*** לחץ כאן למחירון: מקרנים

*** לחץ כאן למחירון: מסכי הקרנה

אילו מקרנים מתאימים לבתי ספר? את המקרן הבית ספרי נבחר לפי מספר פרמטרים:

מחיר

שוק המקרנים מוצף באלפי דגמים של חברות שונות, מבחינת מחיר נוכל למצוא טווח מאוד רחב של מקרנים זולים, החל ממוצרים שעולים מספר מאות שקלים ועד למקרנים שערכם שווה ערך לאלפי שקלים. לכל בית ספר יש את התקציב שלו. כמו כן, יש חנויות מקרנים סאונד והגברה המעודדת רכישה מצדם של תלמידים ואנשי מערכת החינוך.

לכן, ייתכן ויעניקו לכם במקום הנחות שונות עם הצגת תעודת הסתדרות המורים. בנוסף, הרבה מתפתים למחירים הזולים הנמצאים באלי אקספרס או באמזון, המינעו מרכישת מקרנים דרך רשתות אלה, העסק הופך למסובך הרבה יותר כאשר אתם לא רואים את המקרן בפעולה לפני שאתם רוכשים אותו… כמו כן, מבחינת אחריות והחזרת הסחורה במקרה של פגם יש סיבוכים דרך רשתות אלו.

סוג מקרן
איזה מקרן אתם מחפשים לבית הספר שלכם?


מקרן נייד – מקרן זה אינו מצריך חיבור לחשמל ועובד לפרק זמן של כמה שעות ללא טעינה. מקרנים אלה ידועים בכך שהם נוטים להיות חלשים יותר מבחינת תאורה כאשר הם לא מחוברים לשקע. מצד שני, הרבה יותר מתאימים לבתי ספר, המקרן יכול לעבור מכיתה לכיתה ללא חשש שאין חיבור לחשמל או חיפוש כבל מאריך. ברוב המקרים, מקרנים אלו יהיו בעלי מימדים קטנים יותר מאשר מקרנים אחרים.


מקרנים רגילים – מקרנים עם חיבור לחשמל, מדובר על סדרות של מקרנים עוצמתיים. המקרנים יכולים לעבוד שעות על גבי שעות מבלי לרדת ברמת הביצוע. יש לקחת בחשבון שלכל מקרן באשר הוא יש את חיי הנורה שלו. שימו לב כמה זמן הנורה יכולה לעבוד (לפי שעות), לאחר שחיי הנורה נגרמים לרוב יהיה עדיף להחליף מקרן מאשר לתקן.


מקרן סיני – מקרנים זולים, מקרנים אלה אמנם עושים את העבודה, אך על הצד הרע ביותר. המקרנים האלו הם בעלי אורך חיים נמוך, יש להם בלאי גבוה והיתרון היחיד בהם הוא במעמד הרכישה כאשר הלקוח מרגיש שהוא חסך כמה מאות שקלים – מה שהוא לא יודע זה שהוא הולך לשלם כפול עבור תיקוני מקרנים או רכישה של מוצר חדש. מקרן סיני בכלל לא מתאים למכללות או בתי ספר.

מקרן בירושלים
מקרן 4K – מקרנים אלו מאופיינים בשל איכות הרזולוציה הגבוהה של המוצר. בשביל בתי ספר אפשר להסתפק בפחות ממקרן מסוג זה. לרוב, מקרני 4K נפוצים בעיקר אצל גיימרים או באולמות קולנוע פרטיים. אין הרבה סרטונים או סרטים שצולמו באיכות 4K כך שהמקרן פחות רלוונטי לבתי ספר העוסקים בעיקר בהצגת מצגות וסרטוני הסברה.


מקרן לייזר – מקרנים אלו דומים מאוד למקרנים הרגילים, איכותם לרוב תהיה גבוהה יותר וכך גם המחיר. היתרון במקרני לייזר בולט בעיקר בשעות חיי הנורה המתעלים על המקרנים הרגילים בכמה וכמה עשרות של שעות. מקרנים אלה יכולים להועיל מאוד לבתי ספר ומכללות.


מקרן כיס – מקרנים אלו פחות מתאימים לבתי ספר ומכללות, סביר להניח שהמקרן יאבד די מהר… מקרנים אלו, כשמם כן הם, הם מאוד קטנים וקלים וכמו כן גם עם שמירה לא נכונה על המוצר הם יכול להתקלקל. מקרנים אלו מאוד עדינים.

על מה יש לשים דגש בבחירת מקרן לבית ספר?

** שימו לב: טרם נדגיש את הפרמטרים עליהם יש לשים את הדעת, חשוב לציין כי ישנו משקל משמעותי במותג \ יצרן של המקרן. ככל שהיצרן מוכר, אמין, וותיק כך תקבלו מוצר ברמה איכות גבוהה מבחינת איכות תמונה והן מבחינת אורך חיי מוצר ומיעוט\ריבוי תקלות לטווח הקצר והארוך.


בהירות תמונה:

לא תמיד יש לנו וילונות בכל כיתה וידוע שלמקרנים יש חולשה לאור… לכן, בחרו מקרן עם עוצמת הארה ( Lumen Ansi) גבוהה. מומלץ לא להתפשר על עוצמת הארה הנופלת מ 3500 יחידות אנסי.


רזולוציה:

שימו לב שאתם דואגים לכך שבמקרן אותו אתם רוצים לרכוש יש גם עוצמת הארה גבוהה וגם רזולוציה גבוה, חוסר באחד משני הפרמטרים האלה פוגע באיכות ההקרנה. בחרו מקרנים המציעים לנו רזולוציית הקרנה איכותית (HD, Full HD, XGA, WXGA, 4K). כמובן, עבור הצגת מצגות אין צורך ברזולוציה גבוהה במיוחד, אך כבר היום המחירים די זהים ולכן מומלץ לקחת רזולוציה גבוהה למקרים בהם תצטרכו להיעזר בסרטונים איכותיים.


חדות / ניגודיות תמונה: חדות התמונה במקרן לבית ספר היא זאת שתכריע בסופו של דבר על איכות התמונה. כאשר מדובר על מקרנים לבתי ספר ומכללות מספיקה ניגודיות של 1:10,000 או 1:13,000 וניגודיות באזור הזה. אם תעמדו בשלושת הדברים, רזולוציה גבוהה, ניגודיות גבוהה ובהירות תמונה איכותית תוכלו להנות משידורים ברמה גבוהה ונעימה לכל עין.

מסקנות


מקרנים לבתי ספר הם עולם אחר לעומת מקרנים לבית. בבתי ספר אנו פחות שמים דגש על איכויות גבוהות, אך מצד שני אנו צריכים מקרנים עמידים שיכולים לעבוד שעות רבות. כמו כן, אנו מחפשים מקרנים עם בלאי נמוך, מקרנים עם מכסה קשיחה וכמובן, גם מסך הקרנה בהתאם.

מסכי ההקרנה שיתאימו לבתי ספר הם:

מסך הקרנה חצובה, מסך הקרנה חשמלי, מסך הקרנה ידני, מסך הקרנה קבוע ועוד… תלוי במיקום של המקרן.

לפניכם מספר דוגמאות למקרנים שיכולים לשמש את בית הספר או המכללה שלכם:

BenQ MX570, BenQ MX532, Optoma HD27e, BenQ MX535, BenQ MX532 ומקרנים נוספים… כאשר תגיעו לחנות מקרנים מקצועית תוכלו להיעזר באיש המקצוע כדי להבטיח שהמוצר שבחרתם אכן מתאים לכם.

באדיבות: ענק הסאונד – יבואני מקרנים ומסכי הקרנה