Posted on

איזה רמקולים שקועים כדאי לקנות לבית ? [ עדכני ל-2023 ]

* מדריך לרכישת רמקולים שקועי תקרה *

 

רמקולים שקועי תקרה הולכים והופכים למצרך בסיסי בבתים חכמים.

מהסיבה הזאת, נדמה שכל יצרן רמקולים אי שם מייצר מוצר שקוע תקרה כזה או אחר. אפשרויות וגדלים רבים זמינים במאות סגנונות וצבעים שונים. לכן, לא מפתיע שלרמקולים שקועי תקרה יש שימושים פרקטיים רבים, החל מהשמעת סראונד, דרך מוזיקת רקע ועד התקנות של חמישה ערוצים בחדרי סלון. אז איך תדעו מה לרכוש? בואו נתחיל עם כמה שאלות נפוצות.

                                                 *   *   *   *   *

*שימו לב: אנו יבואנים של רמקולים שקועים עם מגוון ענק – ובמחירים הכי זולים בישראל 

ניתן לפנות אלינו בטלפון: 077-9300621  |   ראו כאן מבצעי רמקולים לתקרה

איזה גודל אני צריך?

עד 10 ס”מ.

    • הכי מתאימים להפקת צליל בחדר בו האסתטיקה היא בראש סדר העדיפויות, אך הם לא יספקו את הצליל הטוב ביותר. תדרי אמצע ותדרים נמוכים יהיו חלשים, אך קל יותר להסתיר את הרמקולים בתוך התקרה.

15 ס”מ

    • הגודל הטוב ביותר של הרמקולים, מתאים כמעט לכל שימוש – מוזיקת רקע, סראונד ואף התקנות של שמאל-מרכז-ימין (LCR). הם לרוב נחשבים לתמורה הטובה ביותר לכסף שלכם, כיוון שהם לא קטנים מדי ולא גדולים מדי.

20 ס”מ

  • הכי מתאימים לאזורים בהם נדרשת עוצמה גדולה יותר בתדרים הנמוכים, כיוון שרמקולים בגודל של 20 ס”מ מספקים בסים טובים יותר ואת טווח הצליל הטוב ביותר, כל עוד הם מוגברים על ידי מגבר טוב. עם זאת, הם בדרך כלל יקרים יותר וגלויים יותר בתקרה, בשל גודלם.

היכן יש להתקין אותם?

  • התקנה ראויה של רמקולים שקועי תקרה היא חיונית כדי לוודא שהם מפיקים את הצליל הכי טוב שהם יכולים. רוב הדגמים פועלים כלפי מטה, אך יש כאלה שניתן להטות מהמרכז כדי להפיק צליל טוב יותר. ודאו שהרמקולים שאתם רוכשים יכולים להתאים לכל התאמה שתידרש.
  • בין אם אתם הולכים על טהרת איכות הצליל או פשוט רוצים שהרמקולים יהיו פחות גלויים לעין מרמקולים עומדים, ודאו שאתם ממקמים אותם כראוי. שמרו על הסימטריות שלהם מול החדר ועל ההתאמה שלהם לאביזרים מותקנים אחרים, כגון גופי תאורה.
  •  [ ראו כאן מדריך מקיף איך לבחור רמקולים שקועים לבית ]

  • מבחינת הכבל, השתמשו לפחות ב-16 gauge או אף 12 gauge, שזו העדיפות. עשו את מרב המאמצים להימנע מכבלי חשמל בתוך הקיר או התקרה. זה יכול לגרום להפרעות שיפגעו משמעותית באיכות הצליל.
  • השתמשו ב-BackBox. אלה מארזים העוטפים את הרמקולים, ביחד או בנפרד, ומאפשרים להם להוציא את הצליל בצורה נקייה יותר אל החדר שמגביר את טווח התדרים והעוצמה. רוב היצרנים מציעים אותם. אם לא, אפשר לייצר אותם עם אביזרים בסיסיים שיש בכל בית. אם אתם יכולים לרכוש ולהתקין אותם, אני ממליץ על כך. האוזניים שלכם יודו לכם.
  • אל תחסכו על הכבלים שלכם, השתמשו במחברים איכותיים בעלי חמישה כיוונים לצורך התקנה ראויה.
  • שימו לב! רמקולים שקועים אינם מתאימים לשימוש בתור מערכת סאונד לגינה
  • עם זאת, בתור מערכת סאונד למסעדה הם מאוד מומלצים או בתור מערכת סאונד לסטודיו קטן.

רמקולים שקועים עגולים או מרובעים?

  • מתי להשתמש בעגולים – כאשר יש לכם אביזרים עגולים אחרים מותקנים על תקרת החדר, רמקולים שקועים עגולים משתלבים טוב יותר. העגולים משמשים לרוב גם לערוצי סראונד. אין באמת חוקים באשר לצורה שאתם צריכים לבחור.
  • מתי להשתמש במרובעים – רמקולים שקועים מרובעים, המשמשים לרוב כרמקולים שקועי קיר, קיימים גם בהתקנות שקועות תקרה. הם יכולים להיראות נהדר בתור LCR קדמיים ובחדרים מרובעים. קחו בחשבון את סגנון החדר והיכן הם יהיו לפני קבלת ההחלטה הסופית.

רמקולים שקועי תקרה יכולים לייצר איזון מדהים בין הפקת צליל טוב לבין להישאר נסתרים לעין. זה מה שהפך אותם לפופולריים כל כך. לא אופתע אם בעוד 10 שנים מהיום, הם יהיו סטנדרט בכל בית חדש. עם זאת, אם עדיין אין לכם כאלה, ודאו שאתם עושים את שיעורי הבית שלכם ובוחנים את הנושא לעומק. אני מקווה שזה עזר לכם בבחירת רמקולים שקועי תקרה. שתהיה התקנה מוצלחת!

[ גלו כאן מהם 6 רמקולים שקועים המומלצים ביותר לשנת 2021 ]