Posted on

איך לבחור גיטרה חשמלית

מן הרגע בו העולם הכיר את הגיטרה החשמלית ועד לעצם היום הזה היא מעולם לא הייתה פופולארית יותר, הרבה בזכות נגנים שחידשו הרבה עם יצירה של אפקטים מיוחדים כמו דיסטורשן, אוברדרייב, קורוס, טרומולוובוסט ועוד טובים אחרים. בדרך אל כל אלה רק צריכים להחליט לגבי הדגם שאותו קונים.

כמה עולה גיטרה חשמלית

זו אכן שאלת השאלות, וזו בעיה כאשר יש דגם של נגן גיטרה אהוב שאותו הכי רוצים לחקות. מדוע? כי המחירים של גיטרה חשמלית מתחילים ממחיר “זול” של כמה מאות שקלים וממשיך משם והלאה אל מחירים של אלפי שקלים ואל מחירים של מעל עשרת אלפי שקלים עבור דגמים מאוד יוקרתיים של מיטב היצרנים. כמה צריכים לשלם עבור גיטרה טובה זו כבר קושייה בפני עצמה, כי מלבד החיבור של נגן אל הגיטרה שלו שבה הוא מנגן יש גם גיטרות שלהן יש רשימת מאפיינים שהפכה את הנגנים הכי מוכרים בעולם להיות כאלה שרכשו אותה בתג מחיר יוקרתי למדי.

המותגים הכי בולטים

המותגים הכי בולטים בעולם הזה של גיטרות חשמליות הם של חברות Gibson, Fender, Ibanez, Gretsch, Jackson, Yamaha והדגמים של החברות הללו הם הכי נרכשים עם דגמים שעולים יותר וגדמים שעולים פחות.

שמים לב אל המאפיינים

איך בוחרים גיטרה? בודקים האם רוצים כי היא תהיה בצבע כזה או אחר, בודקים את סוג הגיטרה החשמלית (נפח), בוחנים את סוג לוח השריגים, בודקים את סוג הגשר, בוחרים לפי פיקאפים ואפילו בודקים ובוררים את הגיטרות אשר מיועדות לנגינה על ידי נגנים שמאליים.

מנגנים על הגיטרה

אם המבחר של גיטרות חשמליות נראה די מבלבל וכולם נראות טוב בתצוגה, ניתן להקל על הבחירה של גיטרה פשוט על ידי לקיחה של כמה דגמים עיקריים בנמצאים בטווח המחירים האפשרי, ועליהן מנגנים. נגינה היא כזו שמשמיעה את היכולות של הגיטרה בהתאם ליכולות של הנגן כמובן, ומסמנת נתיב די ברור לגבי הגיטרה שאליה היה את החיבור הכי מושלם. יש לא מעט נגנים אשר נכנסים אל חנות כלי נגינה ומנגנים על דגם אהוב שהם עדיין לא רכשו רק כי תג מהמחיר הוא גבוה, אבל הם לחלוטין מתכוונים לעשות זאת אחרי שאל הנגינה על הדגם הזה הם הכי “התחברו”.

לא רועש כפי שכולם חושבים

זה נכון כי גיטרה חשמלית היא כזו שבה זה כיף לנגן עם כל מיני אפקטים מיוחדים ולהביא את המגבר אל ווליום גבוה כזה שמעיר את כל השכנים, אבל בפועל, גיטרה חשמלית היא כזו שיכולים לנגן בה בווליום שהוא לא ממש שונה מווליום של גיטרה קלאסית או אקוסטית, ואת העניין של המגבר ניתן למתן על ידי הורדה של מתג הווליום אל משהו פחות רעשני. מלבד זאת, ניתן לחבר אל המגבר אוזניות ואז הנגינה היא שקטה אפילו יותר מגיטרה אקוסטית.