Posted on

איך לבחור מכונת עשן מקצועית? אל תקנה מכונת עשן לפי שקראת את המדריך

איך לבחור מכונת עשן?

מכירים את התחושה שאתם נמצאים אל מול הבמה וגל של עשן מגיח לקדמת הבמה וגורם לכל הקהל להסתקרן? יצא לכם לראות את הזוג האהוב עליכם רוקד באירוע שלהם ריקוד סלואו כאשר עשן מכסה את הרגליים שלהם? מכונות העשן מציעות לנו אפקטים שונים וברמות שונות. כל בעל אולם אירועים מחזיק היום מכונות עשן, לאנשים הפרטיים יש אפשרויות רכישה מחנויות שונות או השכרה של המוצר. מה עליכם לדעת לפני שאתם בוחרים במכונת עשן?

מכונת עשן – מי את?

מכונת עשן היא בהגדרה כלי המשמש אותנו ליצירת אפקטים. העשן יוצא מתוך מפוח מכונת העשן, לרוב העשן לא יגיע לגובה העולה על חצי מטר, ולאחר מכן יתפוגג כלפי מעלה, תלוי במיקום המכונה. יש מימדים שונים למכונות העשן, ברוב המקרים מדובר על מכונת עשן במשקל נמוך ובמימדים נמוכים. חוזק מכונת העשן תלוי בנפח המנוע של המכונה וכמות הנוזל אותה מכונת העשן יכולה להכיל. יש נוזלים מיוחדים למכונות העשן, אותם תרכשו מאותה חנות ממנה רכשתם את המכונה. יש נוזלים המיועדים ליצירת עשן סמיך ויש נוזלים המתאימים ליצירת עשן רגיל.

לאחר שהכנסנו את הנוזל למקום הייעודי, המכונה שואפת את הנוזל ומאדה אותו, דרך המפוח המכונה מפזרת את העשן. מכונות העשן מאוד בטיחותיות, מדי פעם המכונה תפרוק מעט עשן וזאת בגלל גוף החימום העצמאי שלה. מכונת העשן קלה לנשיאה אך עם זאת מאובזרת בידיות אחיזה כדי להקל על הלקוח. חלק העליון האחורי יש את המיכל המיועד לנוזל העשן ובחזית של המכונה יש את המפוח ממנו נפלט העשן החוצה. המכונה פועלת בעזרת שלט אלחוטי, תוכלו דרכו לבחור את כמות העשן הרצויה אותה תרצו שהמכונה תפלוט. אם מדובר על רחבה גדולה ייתכן ותצטרכו לרכוש שתי מכונות עשן או מכונת עשן עוצמתית אחת. זכרו, לאחר הדלקת המכונה יש להמתין מספר דקות על שהמנוע יתחמם מעט ורק אז תוכלו להשתמש בה. בנוסף, בדקו שלמכונה יש מנגנון בטיחות.

איזו חברה כדאי לי לבחור?

יש הרבה חברות המציעות לנו את מכונות העשן, תחילה יש לבדוק שאכן מדובר על חברה מורשית. לשם כך, עליכם להימנע מרכישת מוצרים כאלה ממקומות שאינם מיועדים לכך. אחת החברות המוכרות והבטוחות בתחום זה היא חברת EOP Stage Equipment. חברה זו וותיקה בתחום, היא מתמחה בעולם הבמות וכל מה שכלול בתוך זה, בין אם מדובר על אפקטים אחרים כמו מכונת בועות הסבון ובין אם מדובר על תאורת במה. בזמן בחירת המוצר יש לוודא שאנו נמצאים בחנות אמינה עם אנשי מקצוע שיכולים לסייע לנו בבחירת הדגם, כל זמן שאנחנו נמצאים בחנות אמינה שם החברה פחות רלוונטי. טווחי המחירים בין החברות השונות די זהה.

מה עליי לדעת בזמן הרכישה?

חשוב שתדעו, מלבד למוצר עצמו, רוב החברות מציעות אביזרי סיוע אחרים המגיעים עם רכישת המוצר. שימו לב שאתם מקבלים עם הרכישה את כל מה שמגיע לכם (פירוט הנמצא באתר החברה או על גבי האריזה). האביזרים הם: חוברת הפעלה של היצרן, אחריות יצרן, שני ברגים וידית תלייה, שלט אלחוטי + שלט חוטי. לעיתים מגיעים עוד אביזרים כמו נוזל עשן.

האם כדאי לשכור מכונת עשן או לרכוש אחת?

מהי התדירות בה אתם מתכננים להשתמש במכונת העשן? אם מדובר על אירוע חד פעמי, אין צורך להוציא סכום כזה ועדיף לכם לשכור את המוצר. תוכלו לשכור את המוצר מאותה חנות ממנה אתם רוכשים את המוצר (רוב החנויות מציעות שירותים כאלה). אם לא, יש חברות חיצוניות המציעות אפשרויות השכרת מכונת עשן ושל אביזרי במה. כאשר מדובר על בעל אולם אירועים, או אדם פרטי המשתמש במכונת העשן באופן קבוע, רצוי לרכוש את המכונה. המחירים של מכונות העשן אינם גבוהים ובהחלט משתלמים כאשר מדובר על שימוש חוזר.

זכרו

יש לייחס חשיבות לחלל בו אתם רוצים להשתמש במכונת העשן ובין נפח המנוע שלה. בדרך כלל, באולמות אירועים כאשר הרחבה היא גדולה, בעלי האירוע משתמשים בשתי מכונות עשן לפחות. כדי לשמור על המכונה לאורך זמן רצוי לא להעמיס עליה ולהפעיל אותה בעוצמה הגבוהה ביותר לאורך זמן ממושך. למכונות העשן אין בלאי גבוה אך דרושה כאן אחריות שלכם, שימו לב שאתם לא משתמשים במכונה באזורים לחים ורטובים, שימו לב שאתם פועלים לפי הוראות השימוש ומרחיקים את המוצר מילדים קטנים. זכרו שיש מקומות מסומנים על גבי המוצר שם בזמן הפעולה המקום רותח ועלול לגרום לכוויות.

לסיכום

אין ספק שמכונות העשן מוסיפות משהו אותנטי לאירוע שלנו. רכישה של מכונת עשן אינה מסובכת, כל מה שעליכם לעשות הוא להגיע לחנות הנכונה ולקבל סיוע מאיש מקצוע. בחירת החברה אינה תופסת פה נפח גדול, אנו ממליצים על חברת EOP Stage Equipment. מלבד חברה זו, גם שאר החברות טובות ומציעות לנו מוצרים איכותיים ועמידים.