Posted on

איך לבחור מסך הקרנה ? כללים חשובים לבחירת מסך למקרן *עדכני ל- 2023*

ההבדל בין סוגי מסכי ההקרנה – המדריך השלם

קניית מקרן ?  זה רק חצי מהתהליך. (אם לא קניתם עדיין, תוכלו לרכוש אצלנו מקרן במחיר הזול בישראל) אם אתם קונים מקרן בוודאי תרצו גם לרכוש מסך הקרנה מתאים. יש היום מגוון רחב של מסכי הקרנה (וכן, הם כולם נראים די דומה), אם נכנס לדקויות, נוכל להבין מה ההבדלים ביניהם ומה יותר מתאים לי ומה פחות. לפניכם ההבדלים בין מסכי ההקרנה השונים.

* שימו לב: אנו יבואנים של מסכי הקרנה (מכירה סיטונאית) אבל ניתן לרכוש אצלנו גם ביחידים לחץ כאן ל: קטלוג מסכי הקרנה הגדול והזול בישראל.



מסך הקרנה חשמלי

מסך הקרנה זה נחשב למסך ההקרנה הנפוץ ביותר בקרב הבתים בישראל. המסך מופעל על ידי מנוע סינכרוני או באופן טובולרי. מסך ההקרנה החשמלי מגיע למימדים גדולים (3.5 מטרים ומעלה), אך ניתן לגוון עם גודל המסך בהתאם לנוחות שלנו. מומלץ לרכוש מסך הקרנה חשמלי עם מנוע טובולרי, הבלאי שלהם נמוך יותר. יש לציין שמסך הקרנה טובולרי יקר במעט יותר מאשר הסוג השני, אך עמיד יותר. מחיר מסך הקרנה חשמלי הוא לרוב יהיה יקר יותר בכ 30% מאשר מסך הקרנה ידני. (לחץ כאן לקטלוג ומחירון מסך הקרנה חשמלי)

למי מסך הקרנה חשמלי מתאים? מסך הקרנה חשמלי מתאים לחובבי איכות, ולמקרנים מסוג DLP או מקרני לייזר. מסך הקרנה חשמלי עשוי מחומרים מיוחדים המאפשרים לתמונת המקרן להיות חדה ככל שניתן ומתאימה את עצמה לגלגלי הצבעים של המקרן.

מסך הקרנה ידני 

מסך הקרנה ידני הוא המסך הוותיק ביותר, אי שם בתחילת המאה הקודמת כבר היה ניתן לראות מסכי הקרנה ידניים שונים. מסך הקרנה ידני יכול להיות תלוי על קיר בעזרת שני ברגים, או על חצובה. מסך הקרנה ידני הוא הפשוט ביותר וגם הזול ביותר מבין כל מסכי ההקרנה השונים. יש סוגי מסכי הקרנה ידניים שונים, השוני מתבטא בדרך כלל רק באופן הגלילה.  ישנם מסכים שיגוללו את עצמם באמצעות טריקה, ואלו הם יהיו המסכים עם הבלאי הגבוה יותר. מצד שני, יש מסכי הקרנה ידניים שנגללים ללא טריקה. (לחץ כאן לקטלוג ומחירון מסך הקרנה ידני)

למי מסך הקרנה ידני מתאים? מסך הקרנה ידני לרוב יהיה מסך קטן יותר, והוא מתאים למספר צופים מוגבל. מספר ההקרנה הידני נפוץ בעיקר בבתי ספר ובמשרדים שונים. השימוש העיקרי מהמסך יהיה לצורך מצגות ופחות לצפייה בסדרות ובסרטי קולנוע. בעזרת חצובה ניתן להפוך את המסך לנייד יותר.

מסך הקרנה קבוע

מסך ההקרנה הקבוע, כשמו כן הוא. מסך זה תמיד יהיה פתוח, אין אפשרות לגלול את המסך. היתרון המשמעותי של מסך זה הוא המתיחה המיוחדת של הבד. מסכים אלו מגיעים במגוון גדלים אך לרוב יהיו בעלי מימדים גדולים. תוכלו למצוא מסכים כאלה בחדרי קולנוע ביתיים. המסך הוא יקר בשל איכותו הגבוהה והעמידות שלו.

למי מתאים מסך הקרנה קבוע? מסך הקרנה קבוע מתאים למקומות תעשייתיים, בין אם מדובר על אולמות קולנוע ובין אם מדובר על תיאטראות או כל במה אחרת. מסך הקרנה קבוע יכול לשמש אתכם גם לחדר קולנוע ביתי, אך יש לקחת בחשבון שהוא מסך שאינו נייד.

מסך הקרנה מתקפל

מסך הקרנה מתקפל הוא מסך מאוד נוח. המסך מתאים לכמות קהל גדולה, ולמקומות הומי אדם. המסך נחשב לגדול במיוחד, המסך יכול להגיע לעד כ 8 מטרים. עם הגודל העצום של המוצר, המשקל גם כן די כבד ונע בין 15 קילוגרם ועד 40 קילוגרם. המסך משמש בעיקר אנשי מקצוע לצורך מופעים מול מאות אנשים. המסך מגיע עם ארגז על גלגלים כדי שתוכלו לנוע איתו יותר בחופשיות. המחיר של מסך הקרנה מתקפל מגיע לאלפי שקלים ועד עשרת אלפים שקלים. המחיר משתנה בהתאם לגודל, איכות ושם המותג של המוצר.

למי מתאים מסך הקרנה מתקפל? מסך הקרנה מתקפל מתאים למקומות מקצועיים, ולמופעים “זזים”. כמו כן, יש הרבה חברות הפקות וחברות השכרה שרוכשות את המוצר ומשכירות אותו לאלו שצריכים. צריך לקחת בחשבון שיש למצוא גם מקום אחסון למסך ההקרנה הזה, מקום שישמור על טיב המוצר.

מסך הקרנה 16:9

מסך הקרנה מיוחד המיועד בעיקר לסרטים ומשחקי קונסולה ברמה הגבוהה ביותר. מסך HD דומה בתכונותיו למסך ההקרנה החשמלי, אך הוא יהיה פחות יותר בשל הגודל שלו. המסכים הינם רחבים ובדרך כלל יהיו גם הם בעלי מנוע חשמלי. המסך עובר בין גדלים שונים (16:10 או 16:9, 3:4 או 1:1). כמו במסך HD רגיל, גם כאן בעת הצפייה תראו בחלק העליון והתחתון של המסך מרווח שחור.

למי מסך הקרנה 16:9 מתאים? מסך הקרנה HD מתאים לבתים קטנים יותר, לאלו שמסך הקרנה חשמלי רגיל גדול מדי עבורם. מסך HD משמש בעיקר כמו מסך טלוויזיה אך תופס פחות מקום. מסכי HD לרוב ינועו בטווח המחירים של פלזמות 40 עד 50 אינץ’.

מסך הקרנה מתוח

המסך הוא מסך חשמלי, למסך יש מערכת מיוחדת של רצועות המותחות את המסך משני צדדיו. לרוב המסכים האלו יגיעו במימדים גדולים, היתרון המשמעותי של סוג זה של המסכים הוא שאין את הגלים על המסך והשידור יהיה חלק ממש כמו על מסך הפלזמה. המחירים למסכים אלו משתנים בהתאם לגודל, איכות ושם המותג. המחירים נעים בטווח של 4,500 שקלים ועד 10,000 שקלים.

למי מסך הקרנה מתוח מתאים? מסך הקרנה מתוך למקומות תעשייתיים כמו בתי קולנוע. כמו כן, בעידן של הקורונה כאשר מקימים בזה הרגע מתחמי הדרייב אין, מסך ההקרנה מתאים גם לשם. מסך הקרנה מתוח מתאים למקומות פתוחים ולכמות קהל גדולה.

מסך הקרנה נייד עם חצובה

מסך הקרנה חצובה הוא מסך מאוד נוח. המסך מתאים לכמות של עד 200 איש. המסך נחשב לקל במיוחד, המסך יכול להגיע לעד כ 3 מטרים.  המסך משמש למטרות רבות שונות כגון סרטים או מצגות. המסך מגיע עם חצובה \ סטנד מתקפל כדי שתוכלו לנוע איתו יותר בחופשיות. המחיר של מסך הקרנה נייד מגיע למאות שקלים ועד אלפי שקלים. המחיר משתנה בהתאם לגודל, איכות ושם המותג של המוצר. (לחץ כאן לקטלוג ומחירון מסך הקרנה נייד)

למי מתאים מסך הקרנה נייד חצובה? מסך הקרנה נייד מתאים למקומות מקצועיים, ולמופעים “זזים”. כמו כן, יש הרבה חברות הפקות וחברות השכרה שרוכשות את המוצר ומשכירות אותו לאלו שצריכים. צריך לקחת בחשבון שיש למצוא גם מקום אחסון למסך ההקרנה הזה, מקום שישמור על טיב המוצר.

לסיכום

קיימים סוגים שונים של מסכי הקרנה. יש לקחת בחשבון שבחירת מסך ההקרנה חייבת להיות בתיאום עם רכישת המקרן. בחירה שלא תואמת בין השניים יכולה לגרום לחוסר מיצוי של המקרן. כדי להבטיח בחירה נכונה מומלץ להגיע למקום אמין ומוכר שם יש אנשי מקצוע שיכולים להמליץ לכם על הדגמים הנכונים ביותר עבורכם.