Posted on

איך לבחור מקרן לבית ? איך לקנות מקרן ולא ליפול בפח [ עדכון 2023 ]

מקרנים למכירה – איך לא ליפול בפח (עדכני ל- 2021)

אם אתם רוצים לקנות מקרן חדש, ואין לכם ידע גדול בנושא, עליכם לקרוא מעט לפני שאתם רוכשים את המוצר כדי שלא תקבלו מוצר שכלל לא רציתם. לפניכם 5 דגשים איך לעשות את הבחירה הנכונה ולא ליפול בפח:

המחיר כן קובע

יש כאלה שיגידו שהמחיר אינו קובע, לדעתנו בתחום המקרנים הוא כן. למה? כדי להבטיח שהמוצר יהיה ברמה גבוה, ועשוי מהרכיבים היוקרתיים ביותר, על החברה להשקיע גם מכספה, לכן המחיר מתייקר.

אם תראו מקרנים מסוג DLP במחיר של 800 שקל, יש לכם סיבה לדאגה. לרוב, במחירים הנמוכים יהיה מדובר על מקרנים סינים, מקרנים זולים שתוחלת החיים שלהם לא ארוכה יותר מכמה חודשים. מקרן זה מוצר ששווה את ההשקעה שלכם, מדובר על מוצר שאם בוחרים נכון יכול לשרת אתכם לשנים ארוכות.

טכנולוגיה

לכל מקרן יש טכנולוגיה שונה. לרוב יהיה מדובר על מקרן CRT, DLP, LCD. הסוגים השונים מתאימים לתנאים שונים ולביצועים שונים. עליכם לדעת את הבסיס, מקרן CRT דורש הרבה תחזוקה, המקרנים האלו יקרים לרוב, ורועשים.

המחיר הגבוה הוא בעיקר בגלל האמינות של המכשיר, והוא יותר מתאים למקומות תעשייתיים. מקרן DLP הוא החדש ביותר מסוגו, טכנולוגיה שעובדת על מראות קטנות שפועלות לפי זרם חשמלי אותו מייצר המכשיר.

ה DLP מתאים לקולנוע ביתי, למשחקי קונסולה חדשים, ובעצם לכל מי שחובב איכות גבוהה. מקרן LCD מתאים יותר למצגות, ולא לפנאי. המחיר של המקרן אינו גבוה, ומה שלרוב נהוג להקרין בו יהיו מצגות ושקופיות. עכשיו כשאתם מכירים את כל הסוגים תוכלו לבדוק במפרט הטכני של המקרן מאיזה סוג הדגם שאתם רואים. 

מומלץ לרכוש מקרן עם מערכת הפעלה אנדרואיד מובנית. זה יחסוך לכם בלאגן של כבלים וניידות מירבית. ( קרא כאן בהרחבה על מקרן אנדרואיד )

רזולוציית המקרן 

אחד הפרמטרים הכי חשובים, יש כאלה הגידו החשוב מכולם, היא הרזולוציה, מקרנים זולים רבים מתהדרים ברזולוצייה מקסימלית גבוהה אך בעצם הרזולוציה הטבעית שלהם נמוכה במיוחד או לא ממש מרשימה בלשון המעטה, מומלץ לרכוש מקרן בעל הרזולצייה גבוהה ביותר למען איכות תמונה גבוהה במיוחד, תשומת לב לפרטים הקטנים, וכמוכן זהו נתון המשפר פלאים את חוויית הצפייה ומסייע להשיג מצב של הקרנה סוחפת ומרהיבה.

מערכת הפעלה:

למקרנים החכמים ישנה מערכת הפעלה אנדרואיד המותאמת למקרנים ולסטרימרים, מערכת הפעלה זו מוגבלת באופן יחסי, כמובן שניתן להפעיל בה אפליקציות פופולריות כמו Netflix או youtube מומלץ לרכוש מקרן בעל מערכת הפעלה קלה ונוחה לתפעול ולמצוא כזו המוגבלת כמה שפחות על מנת לאפשר לנו חופש פעולה מקסימלי ונוחות, כיום, גרסת המערכת העדכנית ביותר למקרנים היא אנדרואיד 7 והמינימלית המומלצת היא אנדרואיד גרסה 6, בגרסה זו כבר נמצאות ופועלות כהלכה כל האפליקציות המוכרות ובהן כבר ניתן לחבר מכשיר חכם באופן אלחוטי אל המקרן ולבצע הקרנה אלחוטית בצורה קלה ומהירה.

מקום 

לא קונים מקרן מכל מקום! אפילו לא היינו ממליצים לכם להזמין מקרנים באינטנרט, אלא לראות את הדגם בעצמכם. הסיבה לכך שלא מזמינים מאתרים בחו”ל הוא שהמקרנים הם מוצרים די עדינים, המשלוחים לא נעשים בתנאים טובים, והסבירות לתקלות גבוהה יותר. כאשר אתם מזמינים מאתר בחו”ל שירות הלקוחות אינו מתפקד כמו בארץ, ההחזרה נעשית באופן איטי, ולפעמים גם אין פיצוי. ההמלצה שלנו היא להגיע למקום מוסמך, מקום מקצועי עם חוות דעת שונות, מקום בו תראו אנשי מקצוע בחנות ותוכלו להתייעץ איתם. תמיד המחיר יהיה גבוה יותר בחנויות מקצועיות, אבל גם האיכות והאמינות.

ניידות

מה אתם מחפשים במקרן? איפה אתם רוצים להשתמש בו? אם אתם לא סגורים על המיקום זה גם בסדר, בשביל זה יש מקרנים ניידים. המקרנים הניידים מתאימים גם לתנאי חוץ (שימו לב לעוצמת הבהירות שהיא מעל 2,400 אנסי לומנס), וגם לתוך הבית. יש כמובן לבדוק את היחס בין המקרן ובין מסך ההקרנה, אם היחס קרוב מדי, עליכם יהיה לבחור במסך הקרנה קטן יותר או להחליף מיקום. יש סוגים שונים של מקרנים ניידים, שימו לב לאיכות התמונה, לסוג הטכנולוגיה, ולכמה זמן המקרן יכול לפעול ללא צורך בהטענה. המקרנים הניידים הם היום הפופולריים ביותר, ואין הפחתה באמינות בינם ובין המקרנים שאינם ניידים. 

חיי נורה של המקרן

אחד הדברים החשובים ביותר שיש לבדוק לפני שאתם רוכשים את המקרן הבא שלכם הוא אורך חיי הנורה. מה זה אומר בעצם? במפרט הטכני של המוצר מצוין כמה זמן הנורה יכולה לפעול עד שהיא נשרפת, השעות הן שעות משוערות, זה יכול לקרות לפני או אחרי, אבל זה הממוצע ולפיו אנו הולכים.

עליכם לבחור אורך חיי נורה של לפחות בין 10,000 עד 15,000 שעות, אלו הם המקרנים הנכונים ביותר. אם עכשיו מישהו יציע לכם מקרן בעל 50,000 שעות עבודה ויגבה על זה מחיר כפול, תדעו שאתם לא במקום הנכון. אין סיכוי בעולם שהמקרן שלכם יעבור את רף ה 25,000 שעות, אלא אם כן אתם בית קולנוע.

מקרן אנדרואיד הטוב בעולם
מקרן אנדרואיד הטוב בעולם

לסיכום

מהיום כבר אין מצב שתיפלו בפח. יש לכם את הכלים הבסיסיים כדי לבחור במקרן איכותי, כמובן שזה עוד לא מושלם.

יש עוד דברים טכניים שחשוב לדעת וחשוב לבדוק, לאו דווקא במקרן עצמו אלא במיקום של המקרן בבית. הדרך הטובה ביותר להגיע לתוצאה הטובה ביותר הוא על ידי הגעה למקום מקצועי כפי שציינו, תגיעו עם מידות הסלון, (ראה כאן דגמי מקרן לסלון מומלצים )  או החצר (קרא כאן מדריך לבחירת מקרן לחצר), או בכל מקום בו אתם חושבים להציב את המקרן. בהצלחה!