Posted on

מקרנים לגינה ולמרפסת מומלצים – איך לבחור מקרן לבית או מקרן לגינה? מידע מקצועי מהיבואן !

איך לבחור מקרן?

הגעתם להחלטה נבונה בה אתם מוציאים את מסך הטלוויזיה הישן מהבית ובמקומו מתחדשים במקרן איכותי שמספק לכם את כל היתרונות שמסך הטלוויזיה לא סיפק. בחירת דגם המקרן אינה פשוטה אל מול ההיצע הרחב הקיים בשוק, יש היום הרבה חברות המתחרות על המותג הכי חם, ומצד שני יש גם הרבה זיופים שיכולים להכשיל את הלקוח… איך נדע לעשות את הבחירה הנכונה? 

מקרן לגינה?  דגשים לפני רכישה… מה אני צריך לדעת?

בימינו מקרן הוא מוצר המצוי בבתים רבים, אחרי שנים רבות מהן המקרן היה לנחלתם של העשירים ואמידים בלבד, מעבר למקרן בתוך הבית הרבה אנשים מתחילים לראות את היתרון המובהק של מקרן בגינה, חצר או מרפסת,  יכולות המקרן הן מגוונות מאוד ובאמצעות מקרן טוב ואיכותי המותאם היטב לפי צרכי הלקוח ניתן לקבל תוצאות הקרנה על מסך ענק שניתן לומר שהן לא פחות ממרהיבות!

** לחץ כאן ל: מחירון מקרנים הזול בישראל

** לחץ כאן ל: מחירון מסכי הקרנה הזול בישראל

** לתשומת לבכם: אנו יבואנים של מקרנים, מסכי הקרנה, ציוד סאונד ועוד.. (מכירה סיטונאית בעיקר, ולעסקים) תוכלו לפנות אלינו על מנת לקבל מחיר הכי זול בישראל למקרנים ומסכי הקרנה. פנה אלינו: 077-9300621

לפני שמתלהבים וממהרים לרכוש מקרן לגינה, מומלץ להבין איזו משימה עומדת לפנינו ומה אנחנו צריכים לדעת כדי שנוכל להתקין מקרן בגינה, האם זה בכלל אפשרי?

קודם כל, בכל המקרים.. כן, זה אפשרי, כאשר מחשבים את כל המשתנים כראוי ניתן לקבל מידע אמין לגבי זהות המקרן המתאים או צורת ההתקנה המתאימה, הכל תלוי בתקציב אך ישנו פתרון לכל מגבלה פיזית בהתקנתו.

לפני הכל, ישנם פרמטרים וקריטריונים מסוימים שעל פיהם ניתן לקבוע איזה מקרן מתאים או מיועד להקרנה בגינה או בחצר,  כאן נעבור על הקריטריונים וניתן לכם אפשרות להבין אם מקרן בגינה הוא פתרון אופטימלי או בכלל אפשרי.

עצמת תאורה VS תאורה סביבתית

הקריטריון הראשון הוא עצמת התאורה הנובעת מן המקרן.

כל המקרנים  מצויידים בנורה, ישנם כאלה עם לד או ליבון ואפילו לייזר, עצמת התאורה היא המשתנה המשפיע ביותר על הקרנה, ככל שעוצמת התאורה חזקה יותר כך יושפע המקרן פחות מתאורה חיצונית וסביבתית. בגינה או חצר בד”כ ישנם משתני תאורה שאינן בשליטתנו, כמו תאורת רחוב, ירח, שכנים וכו… עקב זאת יש צורך במקרן שיקרין באופן מיטבי גם באור סביבתי או חיצוני, אז מומלץ להצטייד במקרן בכל עצמת תאורה העומדת על 3000 לומנס ומעלה.  ישנם כמה מקרני לד בודדים המסוגלים לייצר כמות כזו של אור.



יחס ניגודיות

יחס ניגודיות הוא פרמטר יחסית משני, אך המקרים של הקרנה בתנאים לא אופטימליים יחס ניגודיות נמוך יכול להוות את הבסיס להקרנה לא איכותית מספיק, יחס הניגודיות נמדד לפי זווית הצפייה וההשפעה שיש עליה על התוכן המוצג, ככל שיחס הניגודיות גבוה יותר כך התמונה תישאר איכותית ונאמנה למקור גם אם זוויות הצפייה לא יהיו אופטימליות.

יחס הניגודיות המינימלי המומלץ במיוחד לגינה הוא 1:5000.



חברה Brand

כמו בכל מוצר במיוחד במוצרים אלקטרוניים בעלי רכיבים קטנים ורגישים גם כאשר רוכשים מקרן במיוחד לגינה מומלץ לרכוש מקרן מאחת החברות המוכרות והמוצלחות אם בגזרת המקרנים המסורתיים וגם אם מדובר בכאלה בעלי נורת לד,



מרחק הקרנה

לכל מקרן ישנו טווח הקרנה שונה, במקרים רבים הצבת מקרן בגינה טומנת בחובה הגבלות רבות, לרוב בנושא הצבת המסך או התקנת המקרן, לפני רכישת מקרן לגינה יש לבדוק מהן המגבלות שחלות עלינו, ואילו מקרנים מומלצים כדי לחפות על מגבלות אלה.

למשל ; אם ישנה מגבלה היכן ניתן להתקין את המקרן ביחס למסך יש לחשוב על אופציות מחוץ לקופסה, מקרן טווח קצר או אולי חצובה מקצועית למקרן, ובכך אנו מתגברים על המגבלה בדרכים יצירתיות.

סאונד.

לכל מקרן יש רמקול קטן המייצר סאונד בעוצמה מאוד מוגבלת, למזלנו לכל מקרן מצורף גם יציאת Audio לרוב בתצורת pl3.5 מה שנקרא בשפה העממית aux ובעזרתו ניתן לחבר את המקרן בקלות רבה  לאלמנט סאונד חיצוני כמו בידורית, רמקול, מגבר ועוד.. ובאמצעות אלה לקבל נוסף על ההקרנה המוצלחת גם סאונד איכותי ומקיף בהתאם.

התקנה ותוספות

כמו שנאמר בתחילה ישנן דרכים רבות להתקנת מקרן בגינה, אם מדובר על מתקן תלייה למקרן המקובע לתקרה , סטנד איכותי למקרן, או בכלל כלוב למקרן או מעלית למקרן,נוסף על כך התקנת מסך ההקרנה המיועד תהיה מושפעת באופן ישיר בכל מקום שנבחר להציב את המקרן, המסך יהיה חייב לעמוד בזווית ישרה מולו.

בהתקנה פשוטה על פי הכללים ניתן לקבל הקרנה  מרהיבה  והתוצאה יכולה להפתיע רבים.

מסך הקרנה

בכל שימוש במקרן מומלץ גם כן לצוות אותו יחדיו עם מסך הקרנה, השימוש במסך הקרנה איכותי מחדד את התמונה, תוחם לנו מסגרת ראויה וכמובן מחזיר אור ברמה גבוהה ובכך ממקסם לנו את יכולות המקרן, כל זאת תקף כמובן לגינה, שם השטחים פתוחים יותר, האור החיצוני פולשני יותר ותנאי ההקרנה בכלל בד”כ אינם אופטימליים, שימוש במסך הקרנה איכותי יכול להיות ההבדל בין נחמד מאוד לפנטנסטי!

חשוב להתייעץ עם גורמים המוסמכים לכך כדי לקבל את חוות הדעת המקצועית והנכונה לכם.

הנה כל הדגשים שיש לשים לב אליהם כאשר מגיעים לחנות

  • יצרן – אם אתם בקיאים בענייני אלקטרוניקה ומוצרי סאונד והגברה ושם החברה לא מצלצל לכם מוכר, כבר כאן אתם יכולים להתחיל לחשוד. הרבה יותר בטוח לרכוש מחברה שאותה אנו מכירים, אך בכל מקרה, עוד כאשר אתם בחנות קראו מעט על הדגמים שיש שם ועל החברות. כמובן, היעזרו גם במוכר שנמצא בחנות. אין צורך לרכוש דווקא מותג, יש היום הרבה חברות שלא נחשבות למותג ועדיין מוכרות לצרכנים ומספקות סחורה מעולה.
  • מאיפה אתם קונים – יש לשים דגש רב על מקום הקנייה. לא פעם יצא לנו להסתובב בקניון ולהיכנס לחנות שאינה קשורה בכלל לתחום ועדיין מוכרת מקרנים כאלה ואחרים, בדרך כלל של חברות סיניות. ממקומות כאלה צריך להתרחק כמו אש… אם המקום אינו מקצועי כך גם הסחורה סביר להניח. הגיעו למקום שיכול להעניק לכם את כל המידע אותו אתם צריכים לפני שאתם קונים את המוצר.
  • מפרט טכני – רוב הצרכנים אפילו לא מסתכלים על המפרט הטכני של המוצר, וזה מובן מאליו. מאוד קשה להבין מה רוצים מאיתנו עם כל המספרים האלה והאותיות באנגלית… לכן, ריכזנו לפניכם כל מה שעליכם לדעת על המפרט הטכני:
  • בהירות תמונה (Ansi Lumens) – אנו רואים בדבר זה כחשוב ביותר עבור כל צרכן של מקרן. למה? האנסי לומנס הם הקובעים את עוצמת בהירות התמונה. אחד החסרונות שיש למקרנים ולמסכי הקרנה הם כאשר יש מקור אור בחדר, אז התמונה לא נראית בוהקת כמו שהיא בחושך. האנסי לומנס מאפיינים את עוצמת הבהירות, ככל שאנסי לומנס גבוה יותר כך גם באור יום תוכלו להנות מאיכות תמונה גבוהה. אם אתם יודעים שאת רוב ההקרנות שלכם אתם תבצעו תחת אור יום בחרו מקרן בו יש למעלה מ 3,000 אנסי לומנס.
  • ניגודיות – יחס הניגודיות יכול לשנות את איכות המקרן לגמרי, אם היחס שהחברה עשתה אינו תואם את איכות השידור המקרן יהיה פשוט אסון… יחס ניגודיות מייצג את השונות באור, בין אם מדובר על חלקים חשוכים ובין אם מדובר על חלקים לבנים בהירים. ניגודיות מוצגת בצורה הבאה: 1,000:1. הפירוש של זה הוא שהלבן בהיר פי 1,000 מאשר השחור. ככל שהיחס גדול יותר כך איכות התמונה תהיה גבוהה יותר.
  • נורה – לכל מקרן יש נורה, במפרט הטכני יהיה רשום את אורך חיי הנורה. מה זה אומר? סך השעות שרשום הוא המינימום שעות שהנורה יכולה לעבוד לאורך כל חייה. לאחר מכן, תצטרכו להחליף את הנורה או לרכוש נורה חדשה. בדרך כלל יהיה מדובר על כמה אלפי שעות. לא מגיעים לזה ביום ולא ביומיים… מדובר על תהליך של שנים כך שאין מה לחשוש. כמובן, אם אתם רואים שיש רק 2,000 שעות, וותרו על המוצר. חפשו מקרנים שיש להם לפחות 8,000 שעות חיי נורה.
  • רזולוציה – היום כבר כמעט ואין בעיה עם הרזולוציה. רוב המקרנים יציגו לכם איכות רזולוציה גבוהה העומדת לפחות על 720p. ברוב המקרים יהיה מדובר על 1080p ומעלה. שימו לב, יש היום הרבה חברות המציעות לנו מקרני HD או אפילו מקרני 4K. זה מעולה שיש איכויות גבוהות אך וודאו גם שאיכות הווידאו שאתם רוצים לראות עומדת בזה… 

סוג המקרן חשוב לא פחות…

ישנן כשלוש טכנולוגיות נפוצות אצל המקרנים:

LED – מקרנים אלו הם החדשים שבתחום ועד היום מבחינת איכות תמונה סוג זה בין המובילים. המקרנים הללו דורשים הרבה תחזוקה ויחס, בנוסף סוג זה דורש Scaler כדי להפחית את המרחק מבין שורות הסריקה. המכשירים האלו יקרים ביחס לסוגים האחרים והמימדים שלהם קטנים לעומת שאר המקרנים. המכשירים האלה פחות רועשים מאשר סוגים אחרים. למרות כל החסרונות שציינו סוג זה עדיין נמכר ומבוקש מאוד בגלל איכותו הגבוה, אורך ימים של מנורת המקרן, והאמינות שלו בשטח.

DLP – סוג זה הוא חדש בתחום והוא מבוסס על שבב הכולל מראות קטנות שפועלות לפי זרם חשמלי אותו מייצר המכשיר, בדרך זו המקרן מקרין על גבי המסך. מקרן זה מתאים בעיקר למשחקי קונסולה בגלל החדות של המקרן, המהירות בה הוא פועל, והכוח שלו לשדר איכות תמונה גבוה. מבחינת יחס ניגודיות מדובר כאן במקרן שמכיל את הטכנולוגיה המתקדמת מכל שאר הסוגים.

LCD – סוג זה פחות נחשב לעומת שאר הסוגים, מקרן זה בעל יחס ניגודיות נמוך ואיכות תמונה נמוך. לכן, המקרן הזה מתאים יותר לצרכי הסברה והצגת שקופיות, המחיר אותו תשלמו בשביל מקרן כזה נמוך בצורה משמעותית מהסוגים שפירטנו עליהם מקודם. אם הצורך שלכם במקרן הוא למטרות הסברה אז זה המקרן היעודי לכם. בנוסף, בשנים האחרונות המקרנים האלו התקדמו מבחינה טכנולוגית ויש דגמים מסוימים שמגיעים ליכולות גבוהות כמו ה CRT וה DLP.

סוגים שונים של מקרנים

יש כמה סוגים שאתם בוודאי כבר מכירים של מקרנים הלוקחים חלק נכבד בבחירה שלנו.

  • מקרן נייד – אתם יודעים שהמקרן שלכם לא הולך להיות אך ורק לשימוש בודד? אם כך, עדיף שתרכשו לכם מקרן נייד איתו תוכלו לעבור ממקום למקום ללא כל חשש במקור חשמל. מקרן נייד לא מצריך חיבור תמידי לחשמל, אלא רק לצורך טעינה. יש לקחת בחשבון שברוב המקרים, מוצרים ניידים הם פחות עוצמתיים מאוד מוצרים נייחים.
  • מקרן כיס – הטכנולוגיה כבר עושה את שלה… יש היום הכל! אם אתם גם רוצים מקרן נייד וגם לא בא לך להיסחב עם תיק גדול כל היום, הכירו את מקרן הכיס. כשמו כן הוא. מקרן בגודל זעיר…. המוצר מאוד עדין ויש לשמור עליו היטב.
  • מקרן נייח – המקרן הישן והטוב… מקרנים אלו מתאימים בעיקר לבתי ספר או לאולמות גדולים, מקרנים אלה לרוב יהיו הכבדים ביותר אך גם העוצמתיים ביותר. הרבה אנשים נוטים להזניח את המקרנים הנייחים מבחינת ניקיון. אם אתם רוצים להנות מהמוצר למשך שנים רבות, העבירו מטלית לחה מדי פעם…
  • מקרן לייזר –  מקרנים אלה הם בעלי אורך חיים ממושך, הם מאוד בולטים בשעות חיי הנורה שלהם. המקרנים האלה אמנם לא עוצמתיים כמו המקרנים הנייחים והניידים אך הם מאוד מתאימים לבתי ספר ולמקומות שאיכות התמונה לא בראש סדר העדיפויות. 

חשוב לזכור

יש לכם עכשיו מדריך מאוד ברור לגבי איך בוחרים מקרן. אבל, לא משנה איזה מקרן תבחרו, טוב ככל שיהיה, אם לא תדאגו שמסך ההקרנה יהיה תואם איכותית למקרן, כל הכסף שבזבזתם לא שווה את זה. אם תרכשו מקרן איכותי והוא יהיה על מסך חצובה פשוט, איכות התמונה תיהיה ירודה, מצד שני, מסך הקרנה חשמלי איכותי יעשה כאן עבודה מעולה. בחרו בקפידה גם את מסך ההקרנה. יש לכם הרבה אופציות של צפייה על גבי מסך ההקרנה, בין אם מדובר על איכות 4K ובין אם מדובר על תלת מימד, אמנם מסכי ההקרנה לא זולים אך מספקים חוויה בלתי נשכחת לצופה.

לסיום

אם אתם שוקלים לרכוש מקרן לגינה מומלץ בחום לעבור על כל הקריטריונים שהצבנו בתחילה ולנסות להבין בדיוק מהן המגבלות שלנו ומהן היתרונות שיש בידנו, בהתאם לכך להתייעץ עם אנשי מקצוע כדי לקבל פרספקטיבה מקצועית על פני הדברים ולקבל כמה אפשרויות, רק אחרי שעשינו את כל התהליך המדובר נוכל לרכוש את המקרן בראש שקט ולגעת שהוא ישרת אותנו נאמנה עוד שנים רבות.