Posted on

איך לבחור תאורה ל- DJ ? * תאורה לתקליטנים – המדריך המלא *

מדריך לבחירת תאורת DJ 

עיסוקו העיקרי של הדי ג’יי הוא בנגינת מוזיקה, אבל מתחת לזה, התפקיד האמיתי שלו הוא להעצים את חווית הקהל. תאורת הדי ג’יי ממלאת תפקיד גדול בהעצמת החוויה הזו, והיא חיונית לא פחות ממוזיקה למסיבה. תאורה יכולה לגרום לחלל להיראות כמו מועדון ולהפך. פעם הייתם צריכים לבזבז לא מעט זמן כדי ללמוד על הפעלת התאורה, איפה כדאי למקם אותם, והפירוק וההרכבה היו סיוט. כיום, התאורה נגישה יותר, קלה יותר לשימוש וישנן אפשרויות קומפקטיות מתמיד. 

*** שימו לב! אנו יבואנים של תאורת DJ ומוכרים בסיטונאות, גם ליחידים אבל לא פריטים בודדים… לחץ כאן למחירון ומבצעי תאורה לתקליטנים – הכי זולים בארץ !

סוג האירוע

כדי לבחור תאורה, צריך להתאים אותה לאופי האירוע בו תופיעו. האם אתה מתכנן להופיע בבר קטן ובמיקום בו תאורה אחת תספיק? או שאתה מתכנן לבצע אירוע רב משתתפים באזור פתוח בו תהיה חייב בכמה מערכות? יש הבדל ניכר בין תאורה המתאימה למסיבות ובין תאורה המתאימה לחתונה. רישום של סוגי האירועים שבהן תרצה לעסוק יקבעו גם איזה סוג אורות תרצה שיהיו במערך התאורה שלך. 

בחר חבילת תאורת LED

לאחר שחשבת על כל סוגי האירועים בהם תוכל להופיע, הגיע הזמן לבחור אורות. יש לקחת בחשבון את הניסיון שיש לך כדי לבחור את החבילה הנכונה. חבילת 4Bar של Chauvet הם מקום טוב להתחיל כאשר אין לך שום ניסיון בתאורת DJ. יש חבילות דומות לזאת שמגיעות עם האור הבסיסי ביותר הדרוש במערך תאורת DJ – אור ה”שוטף” את רצפת הריקודים ומציף אותו באור צבעוני. חבילות אלה לרוב מגיעות עם עמדת בר שגם היא עצמה מאורת, עליה תרכיבו את האורות. שימו לב שהתאורה מגיעה עם שלט אלחוטי לשליטה מלאה באורות, או מכשור רגליים להפעלה ללא ידיים.

ישנן חבילות תאורה יקרות, המערבבות אורות LED עם סוגים אחרים של תאורה כמו דרבי, לייזרים וכן הלאה. אתה יכול לבחור כאלה אם אתה רוצה שיהיה לך מגוון רחב יותר של אירועים אליהם תוכל לבוא מצויד, אך זה גם מוסיף קושי להתקנת התאורה שלך. בחירת מגוון רחב של סוגי תאורה מומלץ לנגני די ג’יי מקצועיים. נזכיר, אם אתם מופיעים בחללים גדולים צריך לבחור מערך רחב יותר של חבילות תאורה. במקום להוסיף עוד פנס או שניים בודדים, מומלץ לרכוש עוד חבילה.

הסיבה לכך היא שסימטריה היא שיקול חשוב מאוד כשמדובר באורות תקליטן – אינכם רוצים שחצי מהחדר שלכם יהיה מואר אחרת מאשר השני מכיוון שזה גורם לחוסר איזון. פעולה זו הופכת את התאורה שלך לעקבית, וכך תוכל להגדיל את טווח ההגעה של התאורה שלך. אם אתה מתכוון להתחיל לקנות גופי תאורה נפרדים, עדיף לקנות שוב שני זוגות כדי ליצור סימטריה. יתכן שתרצה להציב אותם על שני מוטות T נפרדים 

תוכנות

לאחר שבחרת במארז התאורה שלך, כעת יש לך את היסודות של מה שצריך כדי להוסיף תאורה להופעות שלך בתור די ג’יי. חבילת ה LED תהיה פשוטה להפעלה, ותשאיר לכם ראש שקט בזמן אמת. רוב התקליטנים פשוט משאירים את החבילה במצב “להגדיר ולשכוח”, המכונה גם צליל-אור. האורות דופקים על כל פעימה של המוזיקה שאתה נוגן. ניתן להפעיל את התאורה גם באמצעות תוכנות תאורה שכבר הוקמו על ידי היצרן. זה חוסך ממך את הצורך לתכנת את האורות, ותוכל לגשת בקלות לתוכניות השונות על ידי לחיצה על כפתור בחבילת התאורה אותה רכשת. אם אתה רוצה לקבל שליטה יותר טובה על מערך התאורה שלך, יש לך אפשרות להוסיף בקר DMX. זה נראה כמו מערבל קטן עם מסננים וכפתורים, אך הוא מתחבר לפנסים שלך דרך כבל DMX (לכן יש לבדוק במעמד הקנייה שיש לחבילת התאורה חיבור מתאים), והוא מאפשר לך שליטה מגוונת ומדויקת יותר.

אפקטים

ככל שתצברו יותר ניסיון, תרצו להוסיף אפקטים שירימו את האווירה. אפקטים אלה כוללים אורות כמו נורות, מכונת ערפל או מכונת עשן, ראשים נעים ועוד. העצה שלנו היא להוסיף לאט לאט סוגים שונים של אפקטים של אור להתקנה שלך, רק לפי הצורך. יותר מדי אפקטים מראה על חוסר מקצועיות ויוצר חוסר איזון על הבמה. חשוב להבין, כל סוג אור שתוסיף למערכת ההתקנה שלך יוסיף שכבה נוספת של מורכבות הפעלה – הדבר האחרון שאתה רוצה שיקרה הוא שתהיה עסוק יותר בתכנון התאורה מאשר במוזיקה עצמה. אמנם התאורה לא פחות חשובה, אבל אסור לך לגרוע מהמקצועיות שלך בתור די ג’יי.

לסיום

כאשר את בתור די ג’יי מגיע עם מערך תאורה משלך, אשר מייחד אותך, אוטומטית תרכוש לך עוד לקוחות. לא כל די ג’יי מגיע עם עסקת חבילה כזאת, זה משדר מקצועיות וחוסר ללקוחות שלך עוד ועוד טלפונים. כמובן, בסופו של דבר אותם לקוחות מזמינים אותך כ- די ג’יי, ולא את הציוד המפואר שלך. אל תראה מאמץ רב מדי ואין צורך להוציא עשרות אלפי שקלים על מערך אורות שווי ערך לתאורה באירוויזיון. כל עוד אתם יודע לשלוט על התאורה שלך ואתה יודע מה אתה עושה, אז זה מספיק טוב ללקוח. זכרו לרכוש את כל שיהפוך את הניידות של התאורה ליותר נוחה כאשר אתם נמצאים במעמד המכירה. והכי חשוב, רכוש את סט תאורת הדי ג’יי אך ורק ממקום מקצועי המתמחה בסאונד והגברה ובכל הנוגע לזה.