Posted on

גיטרה קלאסית הראשונה שלכם ? איך לבחור גיטרה קלאסית למתחילים?

*** שימו לב ! אנו יבואנים של גיטרות קלאסית, כלי נגינה, ומערכות הגברה (בעיקר מכירה סיטונאית) מכל הסוגים ומכל הגדלים, אם אתם רוצים לקבל עזרה אתם מוזמנים לפנות אלינו, אבל להיות קצרים ותכליתיים… (סליחה ,ותודה על ההבנה).

*** לחץ כאן למעבר ל: מחירון גיטרות קלאסיות

*** לחץ כאן למעבר ל: מחירון גיטרות אקוסטיות

גיטרה קלאסית – איך לבחור גיטרה קלאסית למתחילים?


הדרך הטובה ביותר לפתוח את הצעדים הראשונים שלנו בתור נגנים בעולם הגיטרות היא דרך הגיטרה הקלאסית. כל סוג אחר של גיטרה יקשה על ההסתגלות הראשונית של התלמיד וכתוצאה מכך הרבה יפרשו עוד בתחילת הדרך. הכלי החשוב ביותר ללימוד גיטרה הוא אמנם התמדה, אך גם לבחירת הגיטרה הקלאסית הראשונית שלכם יש השפעה ישירה על ההתמדה שלכם. איך בוחרים את הגיטרה הקלאסית הנכונה?

הגודל כן קובע?


יש גיטרות מגדלים שונים, גיטרות חצי, גיטרות ¾ ועוד… הגיטרה חייבת להיות נוחה לתלמיד. אם החלטתם שאתם רוצים להתחיל לנגן, אל תשלחו מישהו אחר שיקנה את הגיטרה עבורכם, גם אם מדובר על הפתעת יום הולדת, רצוי להגיע למקום הקנייה ולבדוק בעצמכם אם הגיטרה יושבת לכם טוב על הרגל, האם היא נוחה לכם לפריטה, האם גובה תיבת התהודה מתאים לכם וכן הלאה…

לרוב, גיטרות ה ¾ והחצי יתאימו לילדים ונערים אך עם זאת יש גם נגנים בוגרים שיעדיפו את הגדלים האלו. גיטרות קלאסיות הן לרוב יותר מגושמות מבחינת מימדים, ונראות פחות “מגניבות”, אם זאת, הצליל אותה הגיטרה מפיקה לא משתווה לאף גיטרה אחרת.

איזו חברה מומלצת לנגנים המתחילים?


אנו מאמינים שפחות צריך לשים דגש על שם החברה, לפחות בתחילת הדרך, אלא לעבוד על פי תחושת הנגן והגיטרה אליה הוא מתחבר. תוכלו לרכוש גיטרה קלאסית של חברת Cehard אך המחיר יהיה בהתאם. אחת החברות המוכרות שמתאימות לנגנים בתחילת דרכם היא חברת Belmonti. הדגש צריך להיות דווקא על המקום ממנו אתם רוכשים, לא מומלץ לרכוש גיטרה מחנות או מדוכן שאין לו שום ניסיון ומומחיות בעולם הנגינה. הגיעו לחנות כלי נגינה סאונד והגברה מסודרת ואמינה, וכדי להוזיל את המחיר רצוי גם שהחנות תהיה יבואן רשמי.

מחיר גיטרות קלאסיות למתחילים


אל תזרקו את כל הכסף שלכם על מה שעוד לא ניסיתם. הרבה נגנים מגיעים עם התלהבות גבוהה מדי ומוכנים לזרוק אלפי שקלים על הגיטרה הראשונה שלהם – יחידים מהם באמת ממשיכים בעולם הנגינה, כל השאר משתמשים בגיטרה היקרה שהם קנו בתור קישוט לבית. אל תהיו פזיזים, אין צורך להוציא למעלה מ 600 שקלים עבור הגיטרה הקלאסית הראשונה שלכם. בחרו גיטרה על פי הסאונד שהיא מפיקה ועל פי הנוחות שיש בה ולא על פי תג המחיר שתלוי על צוואר הגיטרה.

האם לצורה החיצונית של הגיטרה יש השפעה?


כמו שכבר ציינו, גם לנראות יש השפעה ישירה על ההתמדה שלכם בעולם הנגינה. אמנם מה שחשוב באמת הוא הסאונד היוצא, אך גם לנראות החיצונית של הגיטרה יש מקום בהחלטה שלכם. כל אחד רוצה שיתלהבו ממנו ומהגיטרה שלו. בחרו גיטרה שבעיניכם מעוצבת בצורה טובה ויפה לעין. יש הרבה תלמידים שקונים גיטרה ולאחר מכן הולכים למקומות הדפסה ומוסיפים כיתוב ותמונות כאלה ואחרות על תיבת התהודה של הגיטרה.

                                                 גיטרה קלאסית VS גיטרה אקוסטית

מסקנות


בחירת הגיטרה הראשונה היא הקשה ביותר, לנגנים הותיקים יש יותר פשוט לבחור את הגיטרה הבאה שלהם ואת הסוג שלה. עליכם לדעת מה סדר העדיפויות הנכון, הדבר החשוב ביותר הוא הנוחות שלכם – אם לא יהיה לכם נוח, לא תנגנו. לאחר מכן, הסאונד של הגיטרה תופס חלק לא קטן פה – אם לא תאהבו את מה שאתם מנגנים, לא תנגנו.

לאחר מכן הדברים שישפיעו על הבחירה שלכם יהיו שם החברה, המחיר והצורה החיצונית. חשוב מאוד לא להתפשר על מקום הקניה, זה אחד הגורמים שיחליטו אם תמשיכו בעולם הנגינה או לא. הגיעו למקום בו תקבלו את הייעוץ ואיכות המוצר המגיעה לכם.