Posted on

האם עדיף רמקול מוגבר או רמקול פסיבי? כל המידע המקצועי כאן

רמקולים מוגברים או רמקולים פסיבים – מה יותר מומלץ לשימוש הצרכן?


שאלה שעולה לא פעם בקרב הלקוחות שלנו היא “מה עדיף לנו, רמקול מוגבר או רמקול פסיבי?”, החלטנו אחת ולתמיד להניח על השולחן את כל היתרונות והחסרונות שיש בשני המוצרים. בדרך זו תוכלו להשוות לפי המצב שלכם בין שני הסוגים ולהגיע להחלטה הרצויה. לפני שנתחיל, למי שלא יודע, הנה ההבדלים בין רמקול פסיבי לרמקול מוגבר:

מהו רמקול מוגבר?


רמקול מוגבר הוא חלק מהמונח הכולל “ציוד הגברה” (ראה כאן מגוון ענק של רמקולים מוגברים ומחירים) . מדובר על רמקול לכל דבר ועניין, אך בניגוד לרמקול הפסיבי, רמקול מוגבר משלב בתוכו גם מגבר פנימי. בעזרת המגבר הפנימי אנו יכולים להיות רגועים, המוצר אינו צריך חיבור לשום כלי הגברה נוסף על מנת להשמיע את מה שבחרנו. רמקול מוגבר אינו יכול להיות נייד או נטען, כדי שהרמקול יפעל עליכם לחבר אותו לנקודת החשמל הקרובה. ברמקול המוגבר נוכל למצוא את שני האלמנטים: וופר וטוויטר.

ככל שגודלם יותר גדול כך גם האיכות סאונד שלהם, אותו דבר לגבי עוצמת השמע. הרמקולים המוגברים לרוב יהיו גדולים יותר מאשר הרמקולים הפסיבים. לרמקולים המוגברים יש חיבורים שונים כדי לאפשר השמעת מוזיקה ממקורות שונים, נוכל למצוא חיבור USB, Bluetooth חיבור למיקרופונים, AUX ועוד…

מהו רמקול פסיבי?


רמקול פסיבי מאוד מסגיר את הייעוד שלו כבר לפי השם שלו. ללא כל מערכת הגברה המחוברת למוצר לא נוכל לשמוע דבר. החיסרון הגדול שיש ברמקולים פסיבים הם שכבר בקנייה שלהם או שיגיע סט של ערכת הגברה עם המוצר או שנאלץ לרכוש בנפרד. מצד שני, יש לנו יותר מגוון ככה. הרמקולים הפסיביים ישנים יותר מאשר הרמקולים המוגברים, אך הרבה אנשים שומרים חסד נעורים לרמקולים אלה ולא מסוגלים להשתדרג לרמקולים מוגברים.

הרמקולים הפסיביים לרוב יהיו קלים יותר במשקלם וגם הגודל שלהם יהיה זעיר יותר. גם בדגמים אלה נוכל להנות ממגוון רחב של חיבורים, אך לא לכל הרמקולים הפסיביים יש חיבור בלוטוס, יש לבדוק במפרט הטכני לפני הרכישה. יש הטוענים שהסאונד של הרמקולים הפסיביים הוא יותר איכותי. אנו מאמינים שזה תלוי מוצר.

מהם היתרונות של רמקולים מוגברים?


נוחות – כבר בקנייה אפשר להרגיש את הירידה בכמות הבלבול שיכול להיות אצל הלקוח, במקום לחפש בנוסף לרמקול גם מערכת הגברה, אנו מקבלים את כל הציוד כולו ברכישה אחת.


מקום – כמה חשוב לנו חלל החדר היום… אנו רוצים שהכל יראה מרווח וגדול אך מצד שני גם רוצים שיהיה לנו את הציוד המשוכלל ביותר. אף על פי שמדובר על רמקולים גדולים יותר מאשר הרמקולים הפסיביים, עדיין הם תופסים פחות מקום בחדר.


טכנולוגיה – היום תוכלו למצוא הרבה יותר דגמים של רמקולים מוגברים מאשר רמקולים פסיביים, מדובר על מערכת מתקדמת יותר, עם יותר אופציות מגוונות, ניתן לשנות מצבים לפי מיקום המוצר ועוד הרבה דברים שלא נוכל למצוא ברמקולים הפסיביים.

מהם החסרונות של רמקולים מוגברים?


מחיר – על אף שמדובר על מוצר בודד עדיין ברוב המקרים הוא יהיה יקר יותר מאשר הרמקולים הפסיביים, זאת מכיוון שמדובר על מערכת הגברה יותר מתקדמת עם הרבה יותר מחשבה מאשר הרמקולים הישנים. המחירים נעים בטווח רחב, היום יש רמקולים מוגברים המגיעים למחיר שעולה על עשרת אלפים שקלים.


ניידות – הרמקולים המוגברים כלל לא ניידים, אלא אם כן תחברו אותם לגנרטור מושתק… מדובר על מערכת שחייבת להיות מחוברת לשקע חשמל, זאת בניגוד לבידוריות שונות המעניקות לנו את ההנאה גם ללא מקור חשמל.


גודל – רוב הרמקולים המוגברים יהיו גדולים יחסית, מדובר על שני מוצרים (מערכת הגברה ורמקול) שדחוסים למוצר בודד. ברוב המקרים הרמקולים יהיו בטווח גודל של חצי מטר ורוחבם יהיה כ 40 ס”מ. כמובן שנתון זה משתנה מדגם לדגם, תמיד יש גדלים חריגים.

מהם היתרונות של רמקולים פסיביים?


איכות סאונד – אולי זה רק אנשים ספציפיים, אבל יש טענה שמכיוון שברמקולים המוגברים יש את שתי המערכות מחוברות יחד, האיכות יורדת. אין ספק שברמקולים פסיביים יש לנו יותר אפשרות בחירה בנוגע איכות הסאונד.


מחיר – על אף שאנו צריכים לרכוש גם רמקול וגם מערכת הגברה שתהא מחוברת לו, עדיין המחיר ברוב המקרים יהיה נמוך יותר מאשר רכישה של רמקול מוגבר מאותה איכות סאונד.


פיזור – ברמקולים פסיביים ניתן לפזר את מערכת ההגברה בחדר לפי הטעם שלו, כך הסאונד מחולק באופן שווה ולא נמצא בפינה אחת. הרבה אנשים קונים את המוצר עצמו עם שתי ערכות הגברה זעירות אשר כל אחת מהן נמצאת במקום אחר בחדר.

מהם החסרונות של רמקולים פסיביים?


טכנולוגיה – ברמקולים הפסיביים אנו נהנה פחות משירותים כאלה ואחרים שהרמקול המוגבר יכול להציע לנו. הרמקול הפסיבי הוא די בנאלי, תפקידו להשמיע מוזיקה ונגינה ולא יותר מזה.


מקום – אין ספק שזה אחד החסרונות הבולטים של המוצר, הרמקולים הפסיביים תופסים הרבה יותר מקום מאשר הרמקולים המוגברים, אם יש לכם בעיה של מקום בבית, הרמקולים הפסיביים הם לא בשבילכם.


חשמל – גם רמקולים אלה לא יכולים להתנייד ללא חיבור למקור חשמל. אם תרצו להנות ממוזיקה במקום פתוח, תאלצו לרכוש רמקול מוגבר מסוג בידורית ניידת.

מסקנות
רמקולים פסיביים שייכים כבר לעבר, אם אתם מאותם אנשים שלא יכולים להתקדם ומעדיפים להישאר מאחור, תוכלו עדיין למצוא רמקולים פסיביים בהרבה מחנויות הסאונד וההגברה. אנו מאמינים שרמקולים מוגברים אט אט יתפסו את מקומם של הרמקולים הפסיביים, מדובר על מוצר הרבה יותר נוח ושמיש מאשר הרמקולים הפסיביים. היום יש הרבה אלטרנטיבות להשמעת מוזיקה, אם אתם מוצאים בדגם אחד את האיכות המספקת אתכם, אל תתפשרו על פחות מזה.