Posted on

היתרונות בתיפוף לילדים ? למה כדאי לקנות לילד מערכת תופים לילדים ?

היתרונות בתיפוף לילדים ? למה כדאי לתת לילד לתופף?

מתלבטים אם לתת לילד שלכם לנגן על תופים? החשש של ההורים מובן מאליו, הרעש יכול לשגע, השכנים יכולים להתלונן וסט תופים הוא לא דבר כל כך יקר (ראה כאן מחירון של תופים לילדים אקוסטים). ועם זאת, יש כל כך הרבה יתרונות לנגינה על תופים, ויש פתרונות לרעש כמו תופים אלקטרוניים (ראה כאן מחירון של תופים אלקטרוניים) ככה שאולי כדאי לכם לחשוב פעמיים. ריכזנו לפניכם מספר יתרונות שיש בנגינה על תופים בגיל צעיר, אולי תשנו את הדעה שלכם אחר כך.

ה

הפחתת לחץ

תתפלאו, אבל גם לילדים יש את הלחצים שלהם, גם אם הם נראים מינורים בשבילכם. נגינה בתופים יכולה להקל על תחושת תסכול, אכזבה ולחץ. יתר על כך, נגינה אפילו של כמה דקות יכולה להרים את מצב הרוח. מוחם של מתופפים משחרר אנדורפינים טובים בזמן הנגינה. הגירוי הפיזי של התיפוף ותנודות הקול מהדהדות בכל תא בגוף ומשחרר רגשות שליליים.

יכולת חשיבה

כאשר הילד שלכם מנגן על תופים, יש תיאום בין כמה חלקי גוף לעבודה הרמונית. כתוצאה מכך, בלי לשים לב אתה מחייב את עצמך להשתמש בשני צידי המוח בו זמנית. פעילות מסוג זה משפרת את רמת ה IQ של האדם. נגינה ולמידה על תופים ידועה בתור פעילות המשפרת ביצועים אקדמיים, במיוחד מתמטיקה. 

יכולת למידה

תיפוף דורש הרבה תרגול, וכדי להתחיל המתופפים צריכים לדעת לעבור בין מצבים דינמים. פעולת הנגינה בקצת רב דורשת אומץ וביטחון, כל טעות קטנה נשמעת למרחקים. בזמן הלמידה המתופפים מעשירים את עצמם גם ביכולת למידה, גם בביטחון בעצמם ומול קהל. בנוסף, הילדים מסגלים לעצמם מיומנות של פריסת משימות מורכבות לחלקים. האמונה שאתה מסוגל ללמוד תרגילים קשים יעזרו לכם להתגבר על מכשולים במוזיקה ובחיים.

כלי טיפול

מחקרים מצביעים על כך שתיפוף מאיץ ריפוי גופני, מגביר את המערכת החיסונית ומסייע בשחרור טראומה רגשית. לתיפוף יש השפעה חיובית על חרדות, צער, עייפות, דיכאון ובעיות התנהגותיות. 

ביטוי עצמי

נגינה בתופים יכולה לעזור לילדים ולמבוגרים כאחד לבטא את עצמם ולהתחבר למצבם הרגשי. תיפוף עוזר לנו להתחבר ללב שלנו, ומשפר את תחושת העצמה שלנו ומעורר את הביטוי היצירתי שלנו. כלי נגינה בכללי ידועים כ”חבר” הטוב ביותר של הילדים שלנו.

כושר

אין כלי נגינה שיכניס אתכם לכושר יותר מאשר התופים. כאשר אנחנו מנגנים עם תשוקה האדרנלין שלנו עולה וזורם בצורה פנומנלית. אימון תופים היא דרך נהדרת לשרוף קלוריות. תלמיד ממוצע שורף בממוצע 280 קלוריות תוך 30 דקות של תיפוף.

להכיר חברים חדשים

כשלומדים לתופף, ההזדמנויות בהם אתם יכולים להכיר אנשים חדשים גדלות. לאט לאט נוצרת לך ולמוזיקאים אחרים בני גילך שפה משותפת. יש המון ילדים שמקימים להקות קטנות במחסן של הבית, או אפילו לומדים ביחד, או מבלים במגמת מוזיקה יחד. 

לסיכום

ריכזנו לפניכם חלק קטן מהיתרונות שיש בלמידת תיפוף בגיל צעיר. כמובן, חלק מהיתרונות תקפים גם לכלי נגינה אחרים כמו למשל גיטרה קלאסית למתחילים. תיפוף מתאים יותר לילדים עם מרץ רב, ובעיות קשב וריכוז. הוצאת האנרגיה כאשר הם מנגנים תורמת לריכוז שלהם במהלך היום. יש היום תופים אלקטרוניים לילדים שהמחיר שלהם לא בשמיים (לדוגמא המערכת הזו ב-749 ש”ח), וניתן להרכיב ולפרק אותם בקלות. היתרון הגדול של תופים אלקטרוניים הוא שכל עניין הרעש כבר לא תקף לגביהם, ניתן לחבר את המערכת למערכת הגברה, או באמצעות אוזניות לעבוד עם המערכת. אפשר להמשיך לקרוא או להתייעץ על היתרונות שיש בתופים לילדים יום אחרי יום, אבל את התוצאות תראו רק לאחר שהילד יתחיל ללמוד פיזית על מערכת התופים.