Posted on

המדריך המלא לרכישת מערכת כריזה לעסק ולבתי ספר – איך להימנע מטעויות?

המדריך המלא לרכישת מערכת כריזה

הרבה מייחסים רק את המגפונים למערכת הכריזה, אך הדבר הרבה יותר מורכב. מערכת כריזה היא למעשה מערכת הגברה המאפשרת חיבור של מספר רמקולים או שופרים. ברוב המקרים נשתמש במערכות הכריזה לצורך הודעות ופחות לצורכי שירה. לפניכם המדריך המלא לרכישת מערכת כריזה.

מגבר עם חיבור של שופרים

מה ההבדל בין רמקול לשופר? ההבדל הוא די פשוט, כאשר אנחנו נחבר את הרמקול למגבר נהנה מעוצמת סאונד בהתאם לאיכות הרמקול והמגבר, אם עוצמת הסאונד טובה אנו נגיע למספר רב של אנשים. כאשר מדובר על שופר, הקול היוצא מהשופר הופך להיות הרבה יותר ממוקד כנגד הקהל היושב ממול. בדיוק בגלל זה, עוצמת הסאונד תהיה גבוהה יותר. מצד שני, אלו הנמצאים מסביב לשופר ישמעו פחות טוב. השופר מתאים פחות להשמעת מוזיקה ויותר לצורכי כריזה, הפגנות וכד’… כיום יש מגברים שניתן לחבר אליהם מספר שופרים יחדיו. מצד שני מגבר השייך למערכת הגברה נורמטיבית יקנה לנו שני חיבורים בלבד של רמקולים.

שופר עשוי משני חלקים: דרייב והשופר עצמו. התהליך עובד בצורה מאוד פשוטה, הדרייב הוא האחראי להפקת הקול בעוד שהשופר (המבנה הקונוסי) הוא זה שדואג למקד את הקול לפי המבנה שלו. ללא אחד מהמרכיבים לא יהיה ניתן להיעזר בשופר.

מגפון

כולנו מכירים את המגפונים בעיקר כאשר מדובר על הפגנות. מדובר על מערכת כריזה חכמה מאוד וכמו כן ניידת בצורה מופלאה. המגפון מאפשר לנו לנוע בחופשיות מבלי שכמעט ונחוש בנוכחות המוצר, זאת בעזרת כתפית או בעזרת ידית אחיזה נוחה ומותאמת ליד.

המגפון מיועד אך ורק למטרות כריזה והגברת עוצמת הדיבור, אם ננסה לשיר דרך המגפון לא נקבל תוצאה מחמיאה… למגפון יש מבנה ייחודי משלו, מבנה בצורת משולש או קונוס, המבנה הזה הוא תוצר של שנים. בעבר למגפונים לא היו מגברים פנימיים. בעזרת מבנה הקונוס עוצמת הקול של הדובר התגברה. היום גם כאשר יש מערכת הגברה מובנית במגפון עדיין המבנה של המגפון מונע התפזרות של גלי קול וכתוצאה מכך העוצמה הרבה יותר חזקה ומובנת כלפי אלו שנמצאים אל מול פה המגפון.  החיסרון של המבנה הוא שכל מי שימצא מצידי המגפון או מאחורי לא ישמע כראוי את הנאמר. 

כאשר מדובר על מערכת כריזה, למגפון יש את מספר היתרונות הגדול ביותר על כל מערכת אחרת:

  • מחיר – אם נשווה מערכות כריזה אחרות נגלה שהמחירים מתכפלים וגבוהים מאוד ממגפונים כאלה ואחרים. כמובן, יש גם מגפונים שיעלו לכם די הרבה, אבל אלו יתאימו אך ורק למקומות מקצועיים ומדובר על מגפונים שיש להם אופציות שונות כמו הקלטה, סירנה, עוצמת וואט מפלצתית וכו’… המחיר כמובן נמוך יותר מאשר מערכות אחרות כיוון שמדובר על מוצר די פשוט שעושה את העבודה בצורה קלילה.

  • ניידות – המגפונים שוקלים קילוגרמים בודדים, לרוב המשקל לא יעלה על 3 קילו. כמו כן, כדי להקל על המשתמש המגפונים מאובזרים בידיות אחיזה נוחות ובכתפיות שניתן בעזרתן לתלות את המגפון על הגוף שלנו. אם ננסה להשוות מערכת כריזה אחרת כמו בידורית למגפונים, נראה שהחיים הרבה יותר קלים כאשר יש לנו מגפון ביד.
  • קהל רחב – מאוד ברור באילו מקרים נשתמש במגפונים. המגפונים אינם מיועדים להשמעת מוזיקה או ניגון כזה או אחר. המגפונים מתאימים כאשר אנו רוצים למשוך תשומת לב של קהל רחב. מלבד לכך שהמגפון מאוד עוצמתי, מה שעוד יותר מושך את הקהל הוא הסאונד הייחודי למגפון. אם אתם רוצים למשוך אחריכם קהל, המגפון הוא המוצר המתאים בשבילכם.

ערכת קריוקי בירושלים

בידורית

עולם הבידוריות מחולק למספר קטגוריות. הבידוריות יכולות לשמש גם כמערכת כריזה וגם כמערכת הגברה. לפניכם סוגי הבידוריות השונות:

  • בידורית ניידת – בידורית ניידת כמערכת כריזה? השימוש בבידורית ניידת כמערכת כריזה אינה נפוצה אבל יכולה להיות שימושית מאוד. הבידורית הניידת היא מערכת הכוללת הכל, מגבר ורמקול. אם מדובר על מערכת שתשמש אתכם אך ורק למערכת כריזה , אין צורך לרכוש בידורית בעל איכויות גבוהות מדי. בידוריות איכותיות מתאימות יותר לנגינה ושירה. בידוריות ניידות עובדות בין 4 שעות ל 12 שעות בכל טעינה, תלוי בדגם.

  • בידורית קריוקי – לבידורית זו יש תכלית די ברורה לפי השם שלה. להשתמש בה כמערכת כריזה? מיותר אך יכול לעבוד. מחירי בידוריות הקריוקי נמוכות כיוון שלא מדובר בדרך כלל על בידוריות מרמת איכות גבוהה. אפשר לעבוד עם בידורית הקריוקי כמערכת כריזה, אך במחיר שלה תוכלו למצוא מוצרים יותר איכותיים שיתאימו.
  • בידורית נייחת – הבידוריות הנייחות הן העוצמתיות ביותר, הן חייבות כמובן להיות מחוברות לחשמל לאורך כל זמן השימוש. יש בידוריות נייחות שהתפקיד שלהן מתאים לכריזה ויותר בידוריות נייחות שמתאימות לכלל הדברים, שירה, נגינה ודיבור. ההמלצה היא לרכוש בידורית כללית כדי לחסוך בעוד הוצאות בהמשך. המחירים ברוב המקרים יהיו גבוהים.

חגורת הגברה

חגורת הגברה יכולה להיות הפיתרון המושלם למערכת כריזה, כאשר רוצים הגברה אישית ניידת במיוחד כשאתם אומרים יותר ממשפט רוצים להיות מובנים… יש חגורות הגברה אלחוטיות ויש חוטיות. ההבדל ניכר מבחינת המחיר. המכשיר ממוקם באזור המותניים, שם נמצא המגבר. על הראש שלכם תהיה מונחת מעין קשת עם מיקרופון הצמוד לפתח הפה שלכם. חגורת הגברה שומרת על מיתרי הקול שלנו ומאפשרת לנו לדבר שעות ללא עייפות ופגיעה בקול.

ישנם סוגים שונים של חגורות הגברה, חשוב לציין שאם אתם עובדי הסתדרות המורים ישנם חנויות כמו “ענק הסאונד” המעניקות למורים הנחה משמעותית על אביזרים אלה. חגורות ההגברה יכולות לשמש גם כמערכת כריזה וגם כמדונה שאיתה זמרים מובחרים עולים להופיע על הבמות הגדולות ביותר, לדוגמא מדונה. אם השימוש שלכם הוא רק לצורך דיבור והעברת הרצאות תספיק לכם חגורת הגברה במחיר די נמוך כדי להנות מביצועים טובים. כמובן, את הרכישה יש לעשות אך ורק דרך חנות סאונד והגברה מקצועית.

מערכת הגברה

מערכת הגברה כמערכת כריזה… האם זה יכול לעבוד? מה שאתם צריכים לדעת לפני שאתם רוכשים מערכת הגברה הוא החלקים הכלולים בכך. מערכת הגברה כוללת בתוכה מיקרופון, מיקסר, מגבר ורמקולים. 

מבלי המיקסר לא תוכלו להנות מהאיכות של המוצר, באמצעותו אנו שולטים בכל המערכת והופכים את הסאונד מחובבני למקצועי. הרמקולים, ככל שהם יותר עוצמתיים כך תוכלו להנגיש את המערכת ליותר ויותר אנשים. כאשר מדובר על מקומות פתוחים, מערכת ההגברה חייבת להיות עוצמתית. שימו לב, מערכת הגברה לרוב אינה מיועדת לצורך כריזה. למרות זאת, אם אתם מחפשים מוצר שכלול בו כל מה שאתם צריכים כדי להנות מסאונד איכותי ועוצמתי, תוכלו לרכוש מערכת הגברה. במערכת הגברה אתם תוכלו להנות גם מהפעלת סרטים ולהנות מאיכות קולנועית, ומצד שני גם כדי לדבר ולהעביר מסר ברור לאנשים אחרים הנמצאים בסביבה שלכם.

לסיכום

לא כל מוצר הגברה יכול להתאים לנו למערכת כריזה. אנו מאמינים שאם הייעוד היחיד שלהם הוא לכריזה, המוצרים הנכונים לכם ביותר יהיו המגפונים וחגורות ההגברה. מערכת כריזה צריכה להיות מאוד ניידת ומאוד קלה להפעלה. בדרך כלל ננוע איתה ממקום למקום, לא כיף להיסחב עם בידורית ממקום למקום כל פעם… את העוצמה של מערכת הכריזה יש לבחור בהתאם לשימוש שלכם, אם אתם עומדים בהפגנה אל מול 800 איש ואתם רוצים שהקול שלכם ישמע לכולם אתם תצטרכו מגפון עם עוצמת וואט גבוהה מ 100 לפחות! מערכת הכריזה מאוד עוזרת לנו אבל מצד שני גם יכולה מאוד לפגוע במי שנמצא סביבנו, יש להשתמש במערכת בהתאם למקום בו אנו נמצאים ובהתאם לסוג האוכלוסייה. יותר חשוב מזה שישמעו אתכם זה שיקשיבו לכם…