Posted on

השכרת מגפון – האם כדאי לקנות מגפון או לשכור מגפון ?

השכרת מגפון – האם כדאי לקנות מגפון או לשכור מגפון ?

הבחירה בין השכרת מגפון ובין רכישת מגפון היא מאוד פשוטה, עליכם לעשות סדר בין הדברים וכך תגלו מה הכי כדאי לכם מבחינת השקעה לטווח ארוך, תקציבית, ואחסון. אם נשווה בין מחירי השכרת מגפון ובין מחירי קניית מגפון נראה ללא ספק שיותר משתלם לנו לקנות מגפון בשונה למשל ממשהו דומה כמו השכרת ציוד הגברה שהפער הוא  הרבה יותר משמעותי בין השכרת ציוד הגברה לבין רכישת ציוד הגברה.

לפניכם כל הסיבות ללמה כדאי לקנות מגפון מאשר לשכור.

למה עדיף לקנות מגפון?

  • תקציב – ההבדל בין תקציב עבור השכרת מגפון ובין תקציב עבור רכישת מגפון יהיה בעל פער של כמאה עד מאתיים שקלים לרוב (אם תרכשו את הדגמים העוצמתיים ביותר הפער יהיה יותר גדול). סביר להניח שאם השתמשתם פעם אחת במגפון, בעתיד תרצו להתשמש עוד הפעם. אז אם ניקח פעמיים עד שלוש ששכרתם מגפון, תגלו שביזבזתם יותר כסף על ההשכרה מאשר על רכישת הדגם עצמו. לכן, מבחינת תקציב אמנם מדובר על השקעה חד פעמית גדולה יותר, אבל בסופו של דבר זה משתלם לכם.

  • מגוון – לא כל דגם שמיועד לרכישה מיועד גם להשכרה, לרוב הדגמים המיועדים להשכרות יהיו פשוטים יותר, ובעלי טכנולוגיה פחות מתקדמת. כאשר אתם תגיעו לחנות סאונד והגברה מקצועית ותרצו לרכוש את המגפון הבא שלכם, תוכלו לראות את ההיצע הרחב שיש בתחום. רק לחברת Proxtone עצמה יש כמה עשרות ואפילו מאות דגמים של מגפונים חדישים. 

  • בלאי – כאשר אתם שוכרים מגפון, קחו בחשבון שהוא לא יהיה בעל ביצועים מרשימים כמו שמצוין במפרט הטכני שלו. הסיבה לכך פשוטה, בלאי גבוה. אם אתם הראשונים ששוכרים את המגפון הזה – הרווחתם, אבל סביר להניח שלפניכם היו כמה וכמה לקוחות. אם כך, מה ההבדל בין מגפון שקניתי וקיים אצלי כבר שנים, ובין מגפון שעבר בין כמה וכמה לקוחות?

כאשר אתם האחראים על המגפון, הבלאי יהיה נמוך יותר מכמה סיבות:

  1. אחריות משתמש – זה כמובן אינדיבידואלי, אם אתם אנשים אחראים, סביר להניח שהמגפון שלכם יישמר במגפון בטוח, יהיה מכוסה ותדעו איך להשתמש בו ולאחסן אותו כראוי.
  2. רכוש פרטי – יש הבדל בין לקוח שיש לו רכוש פרטי השייך רק לו, והוא השקיע מהונו הפרטי ולכן ישמור עליו יותר טוב. כאשר אנשים שוכרים מגפון, הם פחות לוקחים בחשבון את השמירה עליו, כיוון שבעוד כמה שעות יחזור כבר אל בית העסק.
  • אחריות – עוד נקודה שיש לקחת בחשבון כאשר אתם שוכרים מגפון או כל מוצר אחר הוא שהסיכוי לקבל קנסות די גדול. יש הרבה בתי עסק שלא “חסים” על הלקוחות שלהם, ויקנסו אתכם בעזרת חוזה שחתמתם עליו, ובוודאי לא קראתם את כל האותיות הקטנות. לא כל בתי העסק כאלה, ואם בכל זאת אתם בוחרים לשכור מגפון, בדקו היטב שהוא לא פגום מבחינה חיצונית וטכנית, ותעדו הכל במצלמה לפני שאתם לוקחים את המוצר.

רכישת מגפון

בוודאי אחרי שקראתם את כל זה, אתם מבינים שלרכוש מגפון זה הרבה יותר עדיף מאשר לשכור אחד. הסיבות לכך כתובות למעלה. אך גם רכישת מגפון יכולה להיות טריקית. עליכם לרכוש מגפון אך ורק ממקום מקצועי ולא דרך אתרי אינטרנט בינלאומיים (עליכם לבחון את המגפון עוד במעמד הרכישה) ולא דרך אתרי יד שנייה. המגפונים הם לא מוצרים יקרים כל כך, ולכן לא צריך להתפשר על מאה שקל לפה או לשם, אלא לרכוש מוצר שיספק את הצרכים שלכם עד שתרצו להתקדם למוצר אחר.