Posted on

השכרת ציוד לאולפני טלוויזיה

אולפן טלוויזיה מעמיד לרשות לקוחותיו תשתית מקצועית ומתקדמת להפקות שונות כמו תוכניות אירוח, קליפים, תוכניות טלוויזיה, הפקת פרסומות, חדשות ועוד. באולפן מקצועי יש ציוד רב כמו מצלמות באיכות HD, מסך ירוק, מחשבי עריכה, גריד תאורה, מיקרופונים מתקדמים באיכות גבוהה ועוד. עם זאת, לעתים חסר ציוד להפקה מקורית וייחודית, לכן ניתן לשכור ציוד לאולפני טלוויזיה מחברה המתמחה בכך.

איזה ציוד אפשר לשכור עבור אולפן טלוויזיה?

בכל אולפן טלוויזיה יש ציוד בסיסי הנדרש להפקות שונות, אך במקרים מסוימים יש לשכור ציוד נוסף. כמו כן, אם מחליטים להקים אולפן טלוויזיה חדש אפשר להוזיל את עלויות ההשקעה בעסק ולשכור ציוד בהתאם לצרכים המשתנים וסוג ההפקה שמבצעים. הציוד הבסיסי שחייב להיות האולפן טלוויזיה כולל בין השאר מצלמות HD משוכללות מתוצרת מותג מוכר ומוביל, מרכזייה משוכללת, עמדות ניתוב, ציוד תאורה, מקליט מקצועי ועוד.

בהתאם להפקה שעומדים לערוך באולפן הטלוויזיה יש לוודא כי קיים כל הציוד הנדרש, למשל:

  • מיקרופונים רגישים ואיכותיים באיכות סאונד גבוהה
  • סטנדים למיקרופונים
  • אוזניות משוכללות ומקצועיות
  • מוניטורים מקצועיים לאולפנים
  • רמקולים מוגברים
  • מיקסרים מתקדמים עם סליידים לשליטה נוחה ויעילה, אפקטים שונים, ערוצי סטריאו ומונו ועוד
  • כרטיסי קול מקצועיים לאולפני הקלטות
  • מקלדות שליטה
  • תאורה, מקרנים וציוד נוסף

כמו כן, חברה מקצועית המתמחה בשירות השכרת ציוד לאולפני טלוויזיה ולעריכת סאונד מציעה בין השאר גם כלי נגינה, ערכות קריוקי איכותיות, תאורה מיוחדת, מכונות מתקדמות לאפקטים שונים, ערכות הקלטה וציוד נוסף.

ממי כדאי להזמין ציוד לאולפן טלוויזיה?

לפני ההפקה והצילומים באולפן טלוויזיה חשוב לבקר במקום, לבדוק איזה ציוד המקום מציע, האם יש צורך בציוד נוסף ועוד. חשוב לבדוק מהם התנאים העומדים לרשות צוות ההפקה והמשתתפים, למשל האם יש מטבחון מאובזר, חדר ישיבות, חדר איפור, לובי מרווח, מקום לאחסון תפאורה וכיוצא בזה.

במידה וחסר ציוד הנדרש להפקה המקורית, אפשר לשכור את הציוד מחברה המתמחה בכך. מומלץ לבחור חברה ותיקה ומקצועית המתמחה ביבוא, שיווק, מכירת והשכרת ציוד לאולפנים, להגברה, לאירועים וללהקות. כך, תחת קורת גג אחת אפשר לשכור את כל הציוד הנדרש, להוביל את הציוד לאולפן ובסיום ההפקה מחזירים את הציוד.

חשוב לדעת כי הפקות רבות כיום מתקיימות באולפני טלוויזיה משוכללים ומתקדמים, בהם יש גם אולפן ירוק עם חדר עריכה וקונטרול. בהתאם למאפייני ההפקה אפשר לשכור ציוד משלים ללא צורך להשקיע ברכישת ציוד מקצועי יקר.

אמנם, אולפני טלוויזיה מחזיקים ציוד מקצועי לכל סוגי ההפקות והפרסומות, אך במקרים מסוימים חסר ציוד, וחברת ההפקות אחראית להשלמתו. לכן, חשוב לאפיין במקצועיות את צורכי ההפקה ולהכין רשימה מסודרת של ציוד, לבדוק האם הציוד הבסיסי באולפן מתאים, ובהתאם לכך לשכור ציוד נוסף. את הציוד חשוב לשכור רק מחברה מקצועית ומוכרת, לכן כדאי להתייעץ עם הצוות המנוסה של אולפן הטלוויזיה, מאחר ואנשים מהתעשייה מכירים את כל החברות המציעות ציוד אולפני להשכרה