Posted on

כמה עולה מקרן לחדר שינה ? מה חשוב לבדוק לפני שקונים מקרן לחדר שינה ?

כמה עולה מקרן לחדר שינה ? 

תחום המקרנים מכיל בתוכו מבעד לאיכויות שונות גם סוגים כאלו ואחרים של מקרנים אשר לכל סוג יש את המיקום החזק שלו. זאת אומרת שמקרן אשר מיועד לחדר שינה אינו יעבוד באותה איכות בתור מקרן למרפסת וההפך הוא הנכון. יש מקרנים יוקרתיים אשר יכולים לתפקד בכל מיקום אשר תניחו אותם, אך כאשר אתם יודעים היכן למקם את המקרן, הרכישה הרבה יותר ממוקדת ופשוטה.

לפניכם מידע עבור כל מה שאתם צריכים לדעת לגבי רכישת מקרן לחדר השינה.

בתמונה: מקרן אנדרואיד XGIMI

מה חשוב לדעת לפני שקונים מקרן לחדר שינה?

המקרן צריך לשרת את המיקום בו הוא נמצא ולא ההפך, לכן יש מספר דברים שיש לבחון לפני שרוכשים מקרן לחדר השינה:

  1. מרחק הקרנה – ראשית עליכם לבחון את המרחק בין נקודת הצפייה שלכם ועד למרחק בו תרצו להעמיד את מסך ההקרנה. חדר שינה ממוצע אינו עולה על שלושה מטרים ולכן סוג המקרן אותו תצטרכו יהיה מקרן בעל פתיחה רחבה – Short Throw. מקרנים אלה מספקים לנו תמונה חדה עבור מרחקים קצרים, מקרנים אלו נותנים תמונה גדולה או קטנה לפי רצונכם. ככל שתעברו את המרחק המקסימלי של המקרן כך האיכות תרד.



  1. אור טבעי – אחד הדברים הבסיסיים ביותר של בחינת המקרן הרצוי הינו עוצמת אנסי לומנס של הדגם. בכדי לדעת איזו עוצמת הארה אתם צריכים עליכם לבחון את רמת האור הטבעי הנכנס לחדר, הרי לא כל פעם תסגרו את התריסים. אם נכנס לכם הרבה אור במשך היום תצטרכו עוצמת הארה שעולה על 2,500 אנסי לומנס. בחדרי שינה עוצמת ההארה המומלצת היא 2,000 אנסי לומנס.

  1. סוג מקרן – עוד נתון שאתם צריכים לבדוק הוא סוג המקרן שהכי מתאים לכם. מגוון סוגי המקרנים הינו רחב, תוכלו לבחור מקרן נייח, מקרן נייד, מקרן חכם, מקרן DLP, מקרן LCD, מקרן לד וכן הלאה… ההמלצה שלנו היא להתמקד במקרנים חכמים, ( מקרני אנדרואיד ) הם לרוב יהיו ניידים והם חוסכים לכם הרבה כאב ראש. אין צורך להתחבר למחשב בכדי להנות מהקרנה, רוב המקרנים החכמים מצוידים עם מערכת אנדרואיד מובנית. במילים אחרות, מחשב בתוך מקרן. ( קראו כאן את המדריך לבחירת מקרן אנדרואיד )

VS

  1. רזולוציית המקרן – ככל שהרזולציה של המקרן תהיה גבוהה יותר, כך תקבלו תמונה חדה יותר.



  1. מסך הקרנה – אחרי שהצלחנו להרכיב את המקרן הבסיסי לחדר השינה עלינו לבחור מסך הקרנה מתאים. בפשטות, בחירה לא נכונה של מסך הקרנה תפגע ישירות גם באיכות המקרן עצמו. לכן, עליכם לבחור תחילה מסך הקרנה אטום בעל החזר אור גבוה ממקום אמין ומקצועי. מבעד לאיכות המסך עצמו עליכם לבחור גם דגם שנוח לכם לעבוד איתו.

האפשרויות אשר עומדות לרשותכם הינן רחבות, תוכלו לבחור מסך הקרנה חשמלי, תוכלו לבחור מסך הקרנה ידני או מסך קבוע. ההמלצה הרווחת היא מסך הקרנה חשמלי, מסך זה תופס פחות מקום והוא נוח יותר לשימוש. [ ראו כאן מדריך לבחירת מסך הקרנה חשמלי ]

עוד נקודה, אל תבחרו מסך הקרנה גדול במיוחד [ ראו כאן את קטלוג ומחירון מסכי הקרנה הגדול והזול בישראל ] מדי הרי עליכם לזכור את מרחק ההקרנה. מסך הקרנה גדול מדי לא יפגע באיכות ההקרנה, אך ההוצאה הכספית מיותר, ככל שמסך ההקרנה גדול יותר כך המחיר שלו גדל.

כמה זה עולה לי?

מקרנים לחדר שינה נעים בטווח מחירים של 3,000 עד 5,000 ש”ח בדרך כלל. דגמים חכמים יכולים לנוע בטווח של 4,200 ש”ח ועד 5,200 ש”ח. יש להדגיש כי מקרנים אלו עמידים ותוחלת החיים שלהם מגיע לעשרות שנים עם שמירה נכונה על המוצר.

דוגמאות למקרנים מומלצים לחדר שינה

מוכנים לבחור את המקרן הבא שלכם?

אמנם התרכזנו במדריך זה רק במקרנים המיועדים לחדרי השינה, אך אותן נקודות שציינו יכולות לסייע לכם בבחירת כל מקרן שתרצו. כמו כן, תוכלו לחפש דגמים מומלצים עבור חדר השינה. הדבר העיקרי והחשוב הוא שתגיעו עם בסיס מוצק לחנות ממנה אתם רוכשים את המקרן, בדרך זו תוכלו להיות יותר ממוקדים בבחירה שלכם.

[ קראו כאן את המדריך לבחירת מקרן לבית