Posted on

למה כדאי להתחיל לנגן על גיטרה קלאסית? * מעודכן ל- 2023 *

למה כדאי להתחיל לנגן על גיטרה קלאסית?

נגנים מתחילים, להתפקד! אתם מתכננים להתחיל ללמוד לנגן על גיטרה? מרגש, אבל דורש לא מעט מחשבה. לפני שאתם חושבים להגיע לחנות, חשוב שתדעו לפני מה אתם עומדים. לימוד נגינה מצריך הרבה כוחות נפש והתמדה, אבל התוצאה כל כך שווה את זה… תמיד אומרים לנגנים מתחילים להתחיל דווקא בגיטרה קלאסית, למה, והאם זה נכון?

*** שימו לב ! אנו יבואנים של גיטרות קלאסיות, ומשווקים בעיקר לחנויות, אך מוכרים גם ליחידים, ניתן לראות כאן את המחירון המלא של גיטרות קלאסיות (מיותר לציין, הכי זולים בארץ 🙂🙂🙂)

האם חשוב להתחיל באמת ללמוד נגינה דווקא על גיטרה קלאסית?

אם זה חשוב? כן. אם זה חובה? לא. הדבר החשוב ביותר שעליכם לדעת לפני שאתם נכנסים לעולם הנגינה הוא שאין חוקים, זה לא מתמטיקה. הרעיון בנגינה הוא לעשות בחירה שעושה לכם טוב. אם הסאונד של הקלאסית משעמם אתכם, ודווקא הגיטרה האקוסטית מדליקה אתכם, אל תחשבו פעמיים, בחרו בגיטרה האקוסטית. אם זאת, חשוב לנו לציין כמה פרטים שיעזרו לכם בבחירה הראשונית הזאת:

גיטרות קלאסיות בראשון לציון

יתרונות בגיטרה קלאסית 

הגיטרה הקלאסית היא הגיטרה הידידותית ביותר עבור נגנים מתחילים, משפט מוזר, לא? בניגוד לשאר הגיטרות, הדבר שמבדיל את הגיטרה הקלאסית מהגיטרות החשמליות והאקוסטיות הוא מיתרי ניילון. בעוד שבגיטרות אקוסטיות וחשמליות כל המיתרים עשויים מתכת, בגיטרה הקלאסית רק מיתרי הבס עשויים מתכת והיתר עשויים ניילון. מיתרי ניילון הם הרבה יותר קלים לפריטה ולחיצה עבור ידיים שאינן מורגלות לנגינה על גיטרה. זמן ההסתגלות יכול לקחת כמה חודשים, ולכן מומלץ לנגנים מתחילים להתחיל דווקא בגיטרה קלאסית.

עוד יתרון של הגיטרה הקלאסית עבור מתחילים הוא המשקל והגודל. מבחינת משקל, אין מה להשוות, הגיטרה החשמלית והגיטרה האקוסטית הרבה יותר כבדות. מבחינת גודל, הגיטרה הקלאסית כוללת גוף קטן יותר ברוב המקרים, אך כמובן שתמיד יש יוצא מן הכלל. אם נגיע לפרטים הקטנים, תוכלו אפילו להסתכל בתמונות על צוואר הגיטרה הקלאסית והשוו מיד לגיטרה האקוסטית. אם תשימו לב, צוואר הגיטרה של האקוסטית הרבה יותר קטן, והרווח בין מיתר למיתר הינו דק יותר. הגיטרה הקלאסית נכונה למתחילים גם בגלל הסיבה הזאת, המעבר בין אקורד לאקורד יותר קל בשל המרווח בין המיתרים.

אחרי כמה זמן רצוי לעבור לגיטרה אקוסטית?

אם תשאלו מורים לנגינה את השאלה הזאת, תראו את החיוך שעולה להם על הפנים מרוב כל הפעמים ששאלו אותם את השאלה הזאת. המעבר בין סוג גיטרה לסוג אחר אינו תלוי בזמן, וכמובן שאינו חובה. אין כאן רמות שונות, אלו פשוט סגנונות אחרים של גיטרות. מה שאתם עושים על גיטרה חשמלית תוכלו לבצע גם על גיטרה קלאסית. אם זאת, אם אתם רוצים לעבור לגיטרה אקוסטית, זה עניין של תרגול, מתי שאתם כבר שמים לב שהמעבר שלכם בין אקורד לאקורד או סולו כלשהו הופך לקל יותר. שימו לב שהפריטה שלכם חלקה והלחיצה שלכם על המיתרים מספיק חזקה כדי למנוע זמזום. לאחר מכן תוכלו לעבור לגיטרה אקוסטית, בהתחלה ההסתגלות תהיה מבלבלת, אבל לאט לאט תראו איך מה שעברתם בגיטרה הקלאסית מחלחל אליכם. 

לסיכום

התחלנו בשאלה “למה כדאי להתחיל לנגן על גיטרה קלאסית?”, אם יצאתם בלי תשובה מוחלטת, סימן שהבנתם את עולם הנגינה. כל נגן הוא בעל סגנון אחר, ועליכם ללכת לפי התחושה הפנימית שלכם. כמובן, הדרך חייבת להיות מושכלת, וחשוב להתייעץ ולשאול אנשים, לעשות סקר נכון לפני שבוחרים גיטרה, וכמובן להגיע למקום מקצועי ואמין המתמחה אך ורק בתחום כלי נגינה. העניין החשוב ביותר מלבד לבחירת סוג כלי המיתר, הוא להתמיד עם מה שבחרתם, ללא התמדה אף פעם לא תצליחו להתקדם בתחום הזה.