Posted on

למי כדאי להשתמש במדונות?

התחום של המוזיקה עבר הרבה מאוד שינויים ותהפוכות עם השנים. הרבה מזה נובע מן ההתקדמות הדי טבעית של הטכנולוגיה אשר השפיעה במידה ניכרת על המוזיקה בצורה של קבצים מוזיקליים ומכשירי מוזיקה אלחוטיים. בין כל אלה יש גם את ההיעלמות של הרמקולים כפי שאותם הכרנו לפני כמה עשורים, ובדיוק כפי שהם החלו להיעלם ברגע בו מדונה באה להחליף את כולם בכל מיני סוגים של דגמים.

מה זה בכלל מדונה

לא, לא מדובר במדונה הזמרת המוכשרת אשר מקשטת את העולם המוזיקלי כבר כמה וכמה עשורים, אלא במדונה אחרת לגמרי ששייכת אל התחום של מכשירי הסאונד הזמינים לשימושים שונים. מיקרופון מסוג מדונה הוא כזה שמקושר עם השם של מדונה אולי בשל העובדה כי המשתמשים העיקריים של המדונה היו דווקא זמרים שנעזרו באביזר הזה כדי לדבר בצורה מוגברת בהופעה שאותה הם מבצעים מול קהל רחב של אנשים.

המיקרופון הקטן הזה מונח עם קשת על הראש, והוא מחובר אל מגבר שנמצא בקרבת הבמה. באופן הזה זמרים שרו ודיברו עם הקהל שלהם מבלי שהם יצטרכו לשאת עליהם מיקרופון שמפריע אל מופעי זמר שאת הקהל משלהבים עם ריקודים בידיים חופשיות לחלוטין.

מי מבצע שימוש במכשיר מסוג מדונה

כאמור, כל האנשים אשר נמצאים בהופעות מול קהל הם כאלה שצריכים אינטראקציה נוחה עם הקהל של האנשים שמולם נמצאים, ודבר זה כולל את כל הזמרים שמופיעים על במה. פעם זה היה זמר שמחזיק מיקרופון אלחוטי בידיו, אבל נכון להיום הנוחות הביאה אל חיבור של מדונה שכלל לא מרגישים והופכת את הזמרים למבצעים בידיים חופשיות לחלוטין.

מלבד הזמרים יש גם מרצים שנמצאים באולמי הרצאות ועם השימוש במדונה להגברת הקול. בעזרת מדונה הם לא צריכים לאמת את הקול שלהם אלא הוא מוגבר באופן נוח ויעיל על ידי המדונה אל מגבר בצורה אלחוטית וכן עבור שחקני במה שצריכים אף הם להופיע על גבי במה גדולה ולהיות כאלה שאותם שומעים מהאזור הכי רחוק ביציע ועד למקום הכי קרוב אל הבמה שבה הם עומדים.

האם לרכוש או להשכיר

זו אכן שאלה מאוד חשובה, שכן יש מדונה שיכולה להגיע עם תג מחיר של מאות בודדות של שקלים או של אלפים. העלות הלא ממש נמוכה הזו מביאה אל ההתלבטות האם שווה לבצע את ההשקעה או לבצע רכישה, וכאן זה מאוד חשוב לבדוק האם השימוש הזה הוא כזה שמבוצע באופן תדיר ומחייב מוצר ברמה הכי גבוהה שיכולה להיות בתחום, או שניתן לבצע השכרת מדונה למשך תקופה קצובה שלאחריה כבר לא ממש זקוקים לבצע שימוש במיקרופון הזה. יש לבחון היטב את העלות של מדונה לפי הצרכים וסוג המוצרים היותר טובים המתאימים, ורק לאחר מכן לבדוק שוב את העניין של ההשכרה לעומת הרכישה בצורה שתביא אל יעילות ונוחיות גבוהים.