Posted on

מגביר קול אישי – איך לבחור מכשיר להגברת הקול? *המדריך המלא*

מגביר קול אישי –  מי צריך? בשביל מה צריך? כל התשובות כאן במדריך המלא לבחירת מכשיר להגברת הקול.

ישנם מקצועות רבים בהם הגברה אישית של הקול היא נדרשת, בהתאם לכך ישנם מוצרים רבים המיועדים להגברת קול הדובר, במקומות מתוקנים ומצויידים כמובן ישנה הגברה והדובר אומר את דבריו אל מיקרופון המחובר להגברה, וכך מוגבר קולו של הדובר פי כמה עשרות מונים.

*** שימו לב ! אנו חברת ענק הסאונד יבואני ציוד הגברה (מכירה סיטונאית בעיקר), תוכלו לפנות ע”מ לקבל עזרה ומחירים גם באופן יחידני של ציוד הגברה (לחץ למעבר אל קטלוג ציוד הגברה).

אך מה עושים כשאין הגברה במקום?  איך ניתן להגביר את הקול באופן אישי פרטני ועדיין בצורה ראויה ומקצועית ללא הגברה? 

אז ככה.. ישנם כמה פתרונות מרכזיים להגברת הקול, המוצר הראשון והמומלץ מכולם הוא כמובן חגורת ההגברה, מוצר ותיק וייעודי להגברת קול אישית, ישנן בידוריות המסוגלות להגביר את הקול בצורה ראויה באמצעות מיקרופון המצורף אך אופציה זו אינה ניידת במיוחד ,ישנם מגבירי קול אישיים יעודים המיועדים לשיאה על הכתף ופופולריים מאוד בגזרת המדריכים השונים. הפריט האחרון הוא המגפון המוכר והאהוב המתאים יותר למקומות פתוחים, מפעלים, מצבי חירום הפגנות וכו.. בניסיון להעברת מסר חד פעמי בצורה תקיפה.

כאן נעבור על הסוגים השונים וננסה לעזור לכם להבין איזהו מכשיר ההגברה האישי המתאים לכם ביותר, האם מדובר על מגביר קול אישי כמו חגורת הגברה, מגפון או בכלל בידורית ייעודית..???

חגורת הגברה –  מגביר הקול האישי הפופולרי ביותר היא חגורת ההגברה, מוצר שחווה עדנה מחודשת ונמצא שמיש מאוד בתחומים רבים כמו מדריכי טיולים, מורים ומרצים ועוד.. (מעבר למחירון חגורת הגברה)

חגורת ההגברה בנויה מרמקול זעיר הממוקם על הדובר ובמיקרופון מדונה הקולט את הדיבור ומשמיע אותו ברמקול הנ”ל, ישנן כאלה בודדות שהן אלחוטיות אך ברובן המוחלט של חגורות ההגברה ישנו כבל המחבר בין מיקרופון המדונה לבין הרמקול הזעיר. חגורת הגברה היא פתרון אופטימלי למי שמעוניין להגביר את קולו עקב כל סיבה  שלא תהיה אך לא מעוניין לשאת משהו כבד ולהחזיק מיקרופון בידו.

מגפון-  כולנו מכירים היטב את המגפון וגם נתקלנו בו פעם או פעמיים לפחות בחיינו, מגפון בנוי משופר ובבסיסו נמצא המיקרופון, ישנם כאלו עם מיקרופון נשלף וכאלו בעלי מיקרופון קבוע בבסיסו של המגפון, מגפון יועד להשמיע מסר חד ותקיף בכל הזדמנות, ויתאים לשימושי קצה בדרך כלל, כמו הפגנות ועיצומים, מצבי חירום, מצילים בים וכו.. (מעבר למחירון מגפונים)

כיום ישנם מגפונים בתצורות שונות, סוללות נטענות, כניסות usb, אפשרויות הקלטה וכו.., אם השימוש המיועד הוא לשם הפעלת יום הולדת, או מדריך טיולים, אז מגפון הוא לא מגביר הקול האישי המתאים לכם.

בידורית אישית – הבידורית האישית היא מכשיר  להגברת הקול, הבידורית עצמה יחסית קטנה וניתנת לנשיאה באמצעות רצועה על הכתף, ואליה מחובר באופן אלחוטי מיקרופון מדונה או ידני (מה שמעדיף הדובר) בדרך כלל מדובר על וופר במידת 5″-6″ ובגוף הבידורית נמצאים כל כפתורי השליטה והבקרה על המיקרופון בפרט ועל כל הבידורית בכלל. המוצר מהווה מן סוג של חגורת הגברה על סטרואידים, בידורית אישית מתפקדת בעוצמה גבוהה במיוחד ובעלת אפשרויות רבות לחיבור והשמעה. (לחץ כאן למחירון דגמי בידורית אישית)

בידורית ניידת גדולה – לעיתים נדרש מענה חזק יותר למכשיר הגברה אישי, וישנם כאלה שיראו בבידורית הקלאסית פתרון לצורך הזה, הבידורית אמנם גדולה יותר ואינה ניתנת לניוד בקלות כה רבה כמו המוצרים הקודמים אך במקרה של צורך במכשיר הגברה נייד  ועוצמתי בידורית יכולה להוות תחליף להגברה מסורתית, בידוריות איכותיות מצויידת במיקרופונים אלחוטיים וישנן כאלה המגיעות גם עם מיקרופון מדונה אלחוטי, במקרה של מדריך טיולים הנייד ממקום למקום בידורית היא לא הפתרון המומלץ אך אם מדובר על הפעלת אירוע קטן, שיעורים, סדנאות וכו… יכול להיות שב דורית היא הפתרון המתאים לכם. (לחץ כאן ל: מחירון בידוריות)

– אחרי שהבנו מהו מגביר קול אישי נותר רק לדרג אותם לפי פרמטרים רבים מהו המוצר הנותן את המענה הטוב ביותר  על הצורך במכשיר אישי להגברת הקול , הפרמטרים שעל פי הם דירגנו את המוצרים הם ; ניידות, עוצמה ואיכות, ביצועים בשטח, קלות התפעול, פופולריות.

סיכום ודירוג

שלב א’:

בכל מכשירי ההגברה האישיים המוזכרים במאמר ישנם רמות איכות וביצוע שונות, אחרי חישוב של כל הקריטריונים אנו מסיקים שחגורת ההגברה היא המכשיר העונה על הצרכים הרבים ביותר בתחום ההגברה האישית, ישנן כאלה עם bluetooth ומיקרופון מדונה אלחוטי,  ועם זאת עדיין שומרת על המהות לייצורה ולשימוש בה והיא ניידת וקלה מאוד גם אם מדובר בחגורת ההגברה הגדולה והחזקה ביותר.

שלב ב’:

מיד אחריה מזדנבת הבידורית האישית, בה אנו מקבלים את כל האפשרויות הטמונות בחגורת ההגברה אך מקריבים את הניידות המוחלטת משום שהבידורית האישית גדולה וגם כבדה בהרבה מחגורת ההגברה, עם זאת בתנאים קיצוניים יותר בהם ישנו צורך בהגברה חזקה יותר אך עדיין לשמור על עקרון הניידות  אז הבידורית האישית תהיה הפתרון האופטימלי.

שלב ג’:

אחרי הבידורית האישית במרחק יחסית רב נמצאת הבידורית, לכאורה מוצר חזק בהרבה, אך המטרה שלשמה התכנסנו היום היא מגביר קול אישי או מכשיר להגברת הקול, ובגזרה זו הבידורית לא נותנת את המענה האופטימלי עקב מידותיה  ומשקלה ובכך מחטיאה קצת את המטרה אך במקרים מסוימים של הגברה אישית סטטית במקום אחד ללא תזוזה דינמית בין מקום למקום יכולה הבידורית להוות פתרון טוב.

שלב ד’:

אחרון לבסוף נותר המגפון, אולי הוותיק ביותר מכל המוצרים נדחק למקום האחרון למרות שבהפר’ לא גדול מהבידורית, המגפון אמנם שומר על ערכי הניידות בשלמותם ומגביר את הקול של הדובר בצורה חזקה ועוצמתית, אך שימוש בו מרגיש תוקפני מאוד ואם המאזינים נמצאים בקרבת מקום אז המגפון צורם מאוד ולא נעים בכלל לאוזן, ישנם שימושים רבים שמכשיר להגברת הקול כמו מגפון יכול להיות יעיל, מציל בים, הפגנות, כריזה למרחק רב וכו…( ראה את 5 הבידוריות המומלצות ביותר )