Posted on

מגפון אישי – איך לבחור מגפון אישי ? כמה עולה? דגמים מומלצים מהיבואן

מגפון אישי – איזה מגפון אישי אני צריך? מחירים? דגמים מומלצים ?

תפקיד המגפון הוא לספק חיזוק והגברה קולית במהלך אירוע חוץ ולעיתים במהלך אירועים פנימיים. איך ניתן לדעת שהמגפון שלך מתאים לאירוע שלך? וכמה זה עולה לרכוש את המגפון הנכון?

*** שימו לב ! חברת ענק הסאונד היינה יבואנית מגפונים וציוד הגברה (מכירה סיטונאית בעיקר), תוכלו לפנות ע”מ לקבל עזרה ומחירים גם באופן יחידני של מגפונים (ראה כאן מבצעי רכישת מגפון)

איך ניתן לזהות מגפון שמתאים לנו?

מגפון ניתנים לזיהוי מיידי על ידי צורתם המשולשת. לצורה זה יש תכונות אקוסטיות, מגפונים ממקדים את גלי הקול ומאפשרים להם להגיע למרחקים ארוכים. יש חלק מהדגמים של המגפונים שיש להם תוספת מיקרופון, מגבר ורמקול כדי להקרין צליל נוסף באזור צר שיכול להימתח לאורך של מאות ואפילו אלפי מטרים.

למרות מגוון המגפונים הרחב, המגפון הוא הכי אידיאלי לקהלים במרחב עמוק יותר ממש שהוא רחב, או לקבוצות אנשים בתנועה. כדי לבחור מגפון אישי עליכם לדעת את התנהלות הקהל פחות או יותר, האם הקהל יהיה לרוב נייח? האם הם יתפזרו על שטח רחב? אם התשובה לשאלות היא כן, יתכן שתזדקק למגפון המתאים לאירועים חיצוניים ובעל עוצמת וואט גבוהה. 

באופן כללי, רוב המגפונים שתמצאו בחנויות יהיו בעלי 5 וואט ועד 50 וואט. זה אולי לא נשמע כל כך עוצמתי בהשוואה למערכות הגברה אחרות, עם זאת, ניתן לשמוע מגפונים בעלי וואט נמוך גם למרחקים של מאות מטרים בשל הצורה הייחודית. 

אם תרצו מגפון המתאים לאירועים בינוניים בגודלם, אירוע חוץ או אירוע פנים, תרצו עבור אירוע פנים לבחור מגפון 20 וואט של חברת Proxtone, או עבור אירוע חיצוני מגפון 35 וואט של חברת Proxtone. אם יש ספק לגבי גודל הקהל או צורת הפריסה שלהם, עדיף לבחור מגפון אישי עם עוצמת קול גבוהה יותר כדי להיות בטוחים.

אירועים גדולים

נכון שאמרנו שעוצמת הקול הגבוהה ביותר היא 50 וואט, אבל זה לא בהכרח מדויק. עבור מגפון אישי, השונה ממגפון עבור מקומות מוסדיים, זוהי עוצמת הקול הגבוהה ביותר שסביר להניח ותהיו צריכים. אבל תמיד יש יוצא מן הכלל. כיום, יש מגפונים בעלי 80 וואט ומעלה מתאימים בעיקר להפגנות ומקומות הומי אדם. אם אתם רוצים למשוך את העיניים והאוזניים של כל מי שסובב אתכם בקילומטרים הקרובים, תוכלו לבחור במגפון העוצמתי ביותר בעולם של חברת Proxtone, מגפון בעל 200 וואט. 

לא רק עוצמה

את המגפון לא בוחרים רק לפי עוצמת הקול של המוצר, אם כי זה אחד מהדברים הראשונים שיש לבדוק. מלבד לעוצמה, עלינו לבדוק את הנוחות של המכשיר, את המשקל שלו, והאם נוח לנו לאחוז אותו לאורך זמן. בנוסף, חברת Proxtone וחברות אחרות הוסיפו גם תוספים אחרים שיבטיחו את הנוחות של המשתמשים, בין היתר כתפייה, או אפילו סטנד להנחת המגפון. מלבד לכך, יש לדגמים מסוימים גם אפשרויות הקלטה, או הפעלת סירנה ומיקרופון חיצוני שניתן באמצעותו להשאיר את המגפון על הכתפייה, ורק לדבר דרך המיקרופון. 

כמה זה עולה לי?

מחירי המגפון משתנים בהתאם לאיכות המגפון, החברה המייצרת, והאם מדובר על מגפון תעשייתי או אישי.

לרוב המחירים ינועו בטווח הכמה מאות שקלים בודדים. לדוגמא, מגפון 25 וואט של חברת Proxtone יעלה כ 230 ש”ח. מצד שני, מגפון עוצמתי 120 וואט של חברת Proxtone יכול להגיע ל 1,200 ש”ח. את בחירת הדגם לא צריך לעשות רק לפי המחיר, אלא לפי הייעוד שלך מהמוצר וכמות הקהל שלך. 

מסקנות 

בחירת מגפון אישי צריכה להיות בחירה מושכלת. עליכם לבדוק שהמקום באמת מאפשר לכם להתנהל עם מגפון ולא מערכת הגברה אחרת. המגפון כמובן לא מתאים לשירה או הגברת כלי נגינה, אלא לצורך הגברת הקול ומשיכת תשומת לב הקהל לאידיאולוגיה שלכם.

*זכרו להתאים את עוצמת הקול לכמות האנשים שיש בחלל, וכמו כן, יש הבדל בין חלל פתוח ובין חלל סגור. אין צורך להוציא אלפי שקלים עבור מגפון, תוכלו למצוא אינספור דגמים מומלצים של חברת Proxtone בחנויות סאונד והגברה מקצועיות.