Posted on

מגפון VS חגורת הגברה – מה מתאים לכם?

מגפון או חגורת הגברה? מה מתאים לכם?

גם המגפון וגם חגורת ההגברה הם מוצרים הנחשבים תחת קטגוריה של ציוד הגברה נייד. ההבדלים הקיימים בין שני המוצרים הם גדולים, למגפון ייעוד משלו ולחגורת ההגברה ייעוד משלה, וכמו כן, מוצר אחד יתאים לסוג מסוים של אנשים והאחר לסוג שונה. אך כך, מה ההבדל בין מגפון לבין חגורת הגברה? ומה מתאים לכם?


מגפון

המגפון הוא מערכת כריזה ניידת וקלה שיש לה תפקיד מסוים והוא, לתת לנו מענה כשאנו רוצים להגביר את קולנו בכל מקום שהוא ולכל מטרה שהיא. המגפון נותן לנו את האפשרות לנוע בחופשיות מבלי שכמעט נחוש במוצר. המגפון לא יכול לשמש אותנו למטרות שירה או הרצאות. איכות הסאונד היוצאת מהמגפון אינה גבוהה, אך חזקה. מערכת כריזה זו מתאימה להפגנות וכד’…

למגפון יש צורה מיוחדת משלו, הצורה המשולשת שלו היא גם הגירעון שלו. אם נעמוד מצידי המגפון ולא אל מולו נשמע אותו פחות טוב ברוב המקרים. המגפון כולל בתוכו רמקול, מיקרופון ומגבר. יש מגפונים שיש להם אפשרויות הקלטה, סירנות לפיזור ועוד… 


חגורת הגברה

חגורת ההגברה היא מעין בידורית ניידת וקלילה הנמצאת על גופנו. אם תרצו להגביר את קולכם בזמן הרצאה ועדיין לנוע בחופשיות חגורת ההגברה היא המתאימה לכם. חגורת ההגברה בנוייה ממיקרופון זעיר המונח על ראש המשתמש, המערכת ממוקמת על המותניים שלו או על החגורה.

במקרים של צפצופים ושריקות לאחר ההפעלה נסו להרחיק מעט את המיקרופון ממערכת ההגברה. חגורת ההגברה מכונת גם מדונה על שם הזמרת.


מה יותר מתאים לכם? חגורת הגברה או מגפון כריזה?

חגורת הגברה – מוצר זה מתאים למגוון רחב יותר של שימושים. חגורת הגברה מתאימה למרצים, למדריכי טיולים, מדריכי חדר כושר, מורים ועוד… כל מי שעומד מול קהל במקומות שונים ועדיין צריך להישמע באופן חד וברור. או מצד שני, אלו שרוצים לדבר בקול ועדיין להיות חופשיים עם תזוזות הידיים.


יתרונות של חגורת ההגברה

חופשיות וניידות – חגורת ההגברה נותנת לנו את האופציה להדגים דברים מול קהל מבלי להרגיש מסורבלים עם המיקרופון, לנוע תוך כדי דיבור מבלי חוטים שיפריעו לנו. כמעט ולא מרגישים את חגורת ההגברה בזמן השימוש.


משקל – בניגוד לבידוריות שיכולה להגיד למשקל של 10 קילו במקרה הטוב או בניגוד למיקרופון שצריך לאחוז בו לאורך כל ההרצאה, משקלה של חגורת ההגברה עומד על כמה מאות גרמים בודדים. 


מחיר – מחירן של חגורות ההגברה אינו גבוהה, אך כשמדובר בחגורות של מותגים או בידוריות מקצועיות המתאימות לעולם הבמה וההופעות המחירים יהיו בהתאם. אך הבלאי של חגורות ההגברה נמוך מאוד, כמובן שדורש יחס נכון למוצר.

חסרונות של חגורת הגברה

שריקות ורעשים – צריך לדעת איך להתאים את חגורות ההגברה לגוף שלנו מבלי שיעשו רעשים, לעיתים כאשר המרחק בין המיקרופון לחגורה עצמה קרוב מדי, זה יכול לגרום לזמזומים או רעשים לא נעימים.

חיקויים – בתחום הסאונד וההגברה קיימים הרבה זיופים של חברות סיניות זולות. המחירים אמנם מפתים, אך חשוב לרכוש מוצר אמין ואיכותי שישרת אתכם על הצד הטוב ביותר. רכשו את המוצר ממקום המתמחה בעולם הסאונד וההגברה כדי להימנע מזיופים.

מגפון כריזה – המגפון מתאים בעיקר לאירועי רבי משתתפים, ליצור תעמולה או לצרכים כמו הפגנות ושליטה על הסדר. אם ברצונכם להעביר הרצאה או מסר ארוך, יהיה קשה מאוד לקהל להבין אתכם. מצד שני, אם תרצו להעביר מסר קצר וברור ולמשוך תשומת לב מול קהל רחב, המגפון הוא המוצר המושלם עבורכם. יש מגפונים שיכולים להגיע למרחק של 800 מטרים ולעיתים אף יותר.


יתרונות של מגפון כריזה

מחיר – מלבד לכך שיש עולם שלם של מגפונים ומבחר ענק, המחירים אינם יהיו גבוהים לרוב. המחיר בדרך כלל עומד על פחות מאלף שקלים עבור מגפון מקצועי. יחד עם זאת, יש לציין שיש מגפונים עם אופציות נוספות כמו של הקלטה, ובעבור שירות זה תצטרכו לשלם מעט יותר.
ניידות – החופש להתנייד בתוך ההמולה תוך כדי העברת מסר הוא היתרון הבולט של המגפון. המשקל של המגפונים אינו גבוה וידית האחיזה נוחה ולא פוגעת ביד שלנו בזמן השימוש. בנוסף, כמעט בכל מגפון יהיה אפשרות תלייה על הכתף, כך שגם אם אתם לא משתמשים כעת במגפון, עדיין הוא לא יפריע לכם.

חסרונות של מגפון כריזה

שמיעה ברורה – בגלל הצורה של המגפון, שהיא משולשת, רק אילו שיהיו אל מול הפייה של המגפון ישמעו אותו בצורה הברורה ביותר. האנשים שיעמדו מאחורי המגפון או מצדדיו ישמעו את המגפון אך בצורה פחות טובה.

זיופים – לצערנו, שוק ההגברה והסאונד מאוד פרוץ היום. המכשיר הוא לא מורכב ואפשר למצוא היום מגפונים גם בחנויות שאינן מיועדות לצורכי סאונד והגברה. ברוב המקרים, כאשר תפנו אל חנות שאין לה התמחות, המוצרים שם יהיו של חברות לא מוכרות. הימנעו מרכישה כזאת, יש הרבה זיופים בשוק ומכיוון שמחירי המגפונים אינם יקרים, העדיפו לרכוש את המוצר מחנות ייעודית. רק כך תוכלו ליהנות מאיכות המגפון לאורך זמן ממושך.