Posted on

מהי גיטרה קלאסית הכי יקרה בעולם? 3 גיטרות קלאסיות היקרות בעולם

3 דגמי גיטרה קלאסית היקרות בעולם


כשאתם מגיעים לחנות סאונד והגברה ורואים את המחירים אתם בטח חושבים לעצמכם שזה ממש יקר… גיטרות קלאסיות ב 3 אלף שקל? ב 5 אלף שקל? אז הגיע הזמן שתחשבו פעמיים… ריכזנו לפניכם את שלושת דגמי הגיטרות הקלאסיות היקרות בעולם.

את הגיטרות היקרות בעולם בטח לא תמצאו אצלנו… אבל את הגיטרות הכי זולות בעולם בטוח תמצאו אצלנו…

*** אנו יבואנים של גיטרות קלאסיות (מכירה סיטונאית בעיקר) ניתן להתקשר לקבל עזרה, ולקנות גם בבודדים, אבל בבקשה לא לבלבל את המוח… (תודה על ההבנה)

* לחץ כאן למחירון: גיטרות קלאסיות

* לחץ כאן למחירון: גיטרות אקוסטיות

* לחץ כאן למחירון: ציוד סאונד

הגיטרה של אריק קלפטון

סביר להניח שמדובר על הגיטרה הטובה והאיכותית ביותר בעולם… מדובר על גיטרה של חברת Fender Stratocaster, גיטרה שעוצבה בעבודת יד בשנת 1950, הגיטרה עברה הרבה ידיים, מבין אלו שנגינו בה היו הרבה כוכבי רוק שעליהם כבר בטח שמעתם – Buddy Holly, Jimi Henderix ו Eric Clapton. אריק קלפטון היה זמר, כותב ומלחין מחונן שיש תחתיו שורות רבות של שירים החקוקים לנו ולרבים בראש כמו לדוגמא Tears in Heaven או Layla. אריק קלפטון השתמש בגיטרה הזאת במשך של כ 15 שנה עד שמכר אותה במחיר של 959,500$.


הגיטרה הקלאסית של רוברט בוצ’ט (Robert Bouchet) 

רוברט נולד וחי בצרפת, הוא היה מעצב ובונה גיטרות קלאסיות ואחרות. לאורך כל חייו הכין כ 150 גיטרות כאשר הגיטרה המפורסמת ביותר שלו עוצבה בשנת 1964 עבור גו’ליין ברים – מוזיקאי צרפתי. על הגיטרה ניתן היה לראות את החתימה של רוברט, את תאריך ייצור הגיטרה ואת כתובתו. אומרים שהסאונד אותו הוציאה הגיטרה הקלאסית הזאת לא משתווה לאף כלי מיתר אחר. בשנת 2009 נמכרה הגיטרה הזאת במחיר של 122,500$.


הגיטרה הקלאסית של Stradivarius

הגיטרה הקלאסית הוותיקה ביותר בעולם שעדיין אפשר לנגן עליה, הגיטרה יוצרה בשנת 1679 על ידי Stradivarius. אותו יוצר הכין מספר מועט של גיטרות קלאסיות ולרוב דווקא ייצר כינורות, הצורה הייחודית של הגיטרות הקלאסיות שלו הייתה מופלאה, צורת הגיטרה מזכירה גם היא כינור והסאונד מאוד מרגיע ומנעים את האוזן. כרגע, מתוך כל הגיטרות שיצר, רק על זאת ניתן לנגן. כיום הגיטרה אינה עומדת למכירה אך המחיר שלה מגיע לכמה עשרות אלפי דולרים.

מה הופך את הגיטרות האלו לכל כך יקרות?


שימו לב, רוב הגיטרות שהצגנו עבורכם אינן חדשות. בעבר ייצרו את הגיטרות בעבודת יד, היו עמלים שעות רבות כדי לקבל את הצורה שתעניק את האקוסטיקה המתאימה ביותר לכלי. כמו כן, גם את המיתרים היו יוצרים לבד ולא תחת מכונות חשמליות. בעבודת יד העבודה הרבה יותר משוקעת ופחות מסחרית, אין תחליף לסאונד של עבודת יד. מלבד זאת, כאשר הגיטרה בשימוש של נגן מפורסם אוטומטית המחיר מתייקר, כמו פריט אספנות. אלמלא אריק קלפטון לא היה מנגן על הגיטרה הזו, מחירה היו יורד במחצית מהסכום לפחות… כמובן, גם המייצר של הגיטרה תופס חלק נכבד במחיר הגיטרה, אם מדובר על מישהו מפורסם באומנותו, המחיר יהיה בהתאם.

מסקנות

את הגיטרות הקלאסיות הללו בטח לא תמצאו אצלנו… אולם בתור יבואני גיטרות קלאסיות, כלי נגינה, מערכות הגברה, מיקרופונים אלחוטיים, בידוריות ועוד… תוכלו למצוא אצלנו מנעד רחב של גיטרות קלאסיות זולות לצד גיטרות יקרות, וכן ציוד עזר משלים…


יש גיטרות יקרות ויש גיטרות יקרות פחות, המחיר נקבע לפי איכות הגיטרה, לפי היצרן ולפי מי שמנגן עליה. אם אתם נגנים בתחילת הדרך אין סיבה להוציא סכומי עתק על הגיטרות, גיטרה קלאסית במחירים של 400 שקלים עד 1000 שקלים יעשו את העבודה כראוי.

לרוב, מי שקונה גיטרות קלאסיות בסכומים של מאות אלפי שקלים יהיו חובבי מוזיקה וחובבי פריטי אספנות שיש להם הון גבוה. ברוב המקרים, הגיטרות הקלאסיות היקרות האלו משמשות לתצוגה ולעיצוב הבית, פחות לנגינה. מעבר לכך שהגיטרות הקלאסיות הן כלי מיתר המשמש לנגינה, היא גם מבין כל סוגי הגיטרות הותיקה ביותר. יש לה ערך מאוד גבוה מבחינה רגשית, רוב הנגנים הוותיקים יעדיפו את השימוש בה מאשר סוגים אחרים. מה שחשוב לזכור הוא שהמחיר הוא לא זה שקובע אם נקנה את הגיטרה או לא, אלא ההרגשה שלנו לגבי הדגם אליו התחברנו.