Posted on

מה ההבדלים בין מסכי ההקרנה ? אל תקנו מסך מקרן לפני שקראתם כאן !

האם יש הבדל בין מסכי ההקרנה השונים?
כדי שנוכל להנות מאיכות הקרנה טובה ולממש את כל מה שהמקרן נותן לנו, עלינו לרכוש מסך הקרנה איכותי שיתאים לכל הביצועים של המקרן. לא הרבה מבינים את החשיבות שיש למסך ההקרנה ורואים אותו רק כפיסת בד התלויה על גבי הקיר. חלק מהאנשים יעדיפו לוותר על רכישת מסך ההקרנה ופשוט להקרין על גבי קיר לבן נקי. מוטב לציין שאם כבר רכשתם מקרן איכותי, מומלץ לכם לרכוש מסך הקרנה המתאים לו, רק כך באמת תממשו את הרכישה שלכם. כיום יש היצע רחב של מסכי מקרנים.

אם אין לכם מקרן ומסך, תוכלו לראות את המחירים ה”משוגעים” שלנו… :

מה ההבדל ביניהם ולמה כל אחד מהסוגים מתאים?

הכירו את מסכי ההקרנה
נכון, רוב מסכי ההקרנה נראים מבחינה חיצונית די זהים אך אם תשימו לב לדקויות תוכלו למצוא את ההבדלים ביניהם.

ריכזנו עבורכם את כל מסכי ההקרנה שיש היום בשוק ולמה הם מתאימים:

מסך הקרנה חשמלי HD 16:9

מסך הקרנה רחב בפורמט 16:9 מיועד אך ורק לצורכי הקרנת סרטים איכותיים ומשחקי קונסולה עם רזולוציה גבוהה. כמובן, ניתן להשתמש במסך זה גם לדברים אחרים אך זהו ייעודו העיקרי. המסכים רחבים ומזכירים את האופציה שיש לנו היום במסכי הטלוויזיה למסך HD. גם פה המסך יהיה לרוחב כאשר בחלקיו העליונים והתחתונים יהיה פס שחור. המסכים הם לרוב חשמליים ויש להם גדלים שונים.

מסך הקרנה חשמלי רגיל

מסך חשמלי זה לרוב יהיה תלוי. המסך נמצא בתוך אריזה קשיחה. יש 2 דרכי הפעלה למסך הקרנה חשמלי, האחד על ידי מנוע סינכרוני והשני באופן טובולרי. הייחוד של מסך הקרנה חשמלי זה הוא הגודל שלו, המסכים החשמליים הם גדולים – 3.5 מטר ומעלה. רכשו את המוצר עם מנוע טובולרי, המנוע הזה חזק יותר ויעיל יותר מאשר גלילה ידנית. המחירים של מסכי ההקרנה החשמליים לא זולים מדי אך גם לא יקרים בהשוואה לסוגים אחרים.

מסך הקרנה קבוע 

אפשר כבר לפי השם להבין על איזה מסך מדובר. מסך זה לא ניתן לגולל, הוא נשאר פתוח לאורך כל הזמן. יש למסך זה מתיחה מיוחדת והמימדים שלו לרוב גדולים. מסכים אלה נפוצים בעיקר באולמות קולנוע, בקולנוע ביתי וכד’… מסך זה יקר ומתאים למקרנים היוקרתיים והאיכותיים יותר. החיסרון היחיד שיש למסך זה הוא המקום שהוא תופס וחוסר הניידות שלו. לחץ כאן להסבר מורחב. (וגלול מטה)

מסך הקרנה מתקפל 

מסך זה מיועד לאירועים רבי משתתפים, המסך גדול במיוחד, הגודל הנפוץ ביותר של מסכים אלו עומד על 4 מטרים. המסך לא פשוט לפירוק והרכבה, לכן בזמן הקנייה בקשו הסבר מפורט מהמוכר בחנות ואם אתם לבד השתמשו בחוברת ההפעלה. המסך הוא יקר ומשמש בעיקר לאנשי מקצוע המופיעים מול 150-200 איש. בשל משקלו וגודלו, המסך מגיע עם ארגז על גלגלים (המשקל נע בין 15 קילוגרם ועד 40 קילוגרם). המסך יכול להגיע עד לגודל של 8 מטרים! המחירים עומדים על אלפי שקלים ועד כמעט לעשרת אלפים שקל, המחיר משתנה בהתאם לגודל, לאיכות ולחברה המייצרת את המוצר.

מסך הקרנה חצובה

מסך זה ממוקם על חצובה, המסך מאוד קל ונייד. במרכז מסך החצובה יש חיבור לחצובה. המסך מיועד למקרנים שאינם דורשים איכויות גבוהות, המשתמשים העיקריים במסכים אלה הם מרצים ומורים העוברים ממקום למקום ונדרשים להציג מצגות כאלה ואחרות עבור הקהל. המסך מאוד קל לפירוק ומאוד פשוט להפעלה. רוב המסכים יהיו קטנים אך הגדולים מבין המסכים מגיעים לסדר גודל של 3 מטרים. רצוי לרכוש תיק איחסון למסך כדי לשמור עליו בזמן ההעברות.

מסך הקרנה ידני 

אמנם מסך זה נחשב למסך הכי פשוט מבין כלל המסכים, אך הוא עד לא מזמן גם היה הנפוץ ביותר. סביר להניח שכבר פגשתם את המסכים האלה ברחבי בית הספר, במקומות מוסדיים וכד’… המסך תלוי על הקיר על ידי בורג. אופן הגלילה שלו הוא ידני, יש גם מסכים ידניים הנגללים באמצעות טריקה – חשוב לציין שמסכים אלה עם בלאי גבוהה יותר. אם השימוש שלכם מהמוצר הוא לא לצרכי הקרנת סרטים ומשחקי קונסולה, אין ספק שמסך זה עדיין מספק את העבודה.

מסך הקרנה מתוח

מסך חשמלי שהמתיחה שלו מאוד משפיעה על איכות השידור. בניגוד למסך הקרנה חשמלי שאינו מתוח, מסך זה בהחלט נותן לנו מסך שטוח ונקי מבלי תזוזות גם אם מדובר על הקרנות חיצוניות בתנאי מזג אוויר שונים. המסכים האלה מגיעים במימדים גדולים. המחירים של המסכים האלה משתנים בהתאם לגודל המסך, איכות המוצר והחברה ממנה אתם רוכשים את הוצר. המחירים נעים בטווח של 4,500 שקלים ועד 10,000 שקלים. 

לסיכום
בעיקרון בחירת המסכים מתחלקת לשתי נקודות עיקריות;

אם אתם מחפשים מסך הקרנה למקרן איכותי בעל יכולות גבוהות המסכים שיתאימו לכם הם: מסך הקרנה מתוח, מסך הקרנה חשמלי, מסך הקרנה קבוע ומסך הקרנה HD.

אם אתם מחפשים מסך הקרנה למקרן שמטרתו בעיקר להציג עבודות והאיכות לא תופסת נפח רחב, מסכי ההקרנה שיתאימו לכם הם: מסך הקרנה ידני, מסך הקרנה חצובה, מסך הקרנה קבוע ומסך הקרנה מתקפל כאשר מדובר על אירוע רב משתתפים (מעל 150 איש).

חשוב לציין, אם מדובר על מקרן למטרות לימודיות וכד’, בחירת מסך ההקרנה אינה משנה ותוכלו גם להשתמש במסך הקרנה חשמלי, בחרו מסך שישרת אתכם על הצד הטוב ביותר. אם מדובר על סדר גודל של קהל המשתנה מעת לעת בחרו מסך שיכול לשרת אתכם על הצד הטוב ביותר כמו המסך החשמלי איתו ניתן לשנות גדלים בהתאם לכמות המשתתפים.

קרא כאן פרטים נוספים אודות מסך ההקרנה השונים.