Posted on

מה תפקידם של גנרטורים מושתקים?

גנרטור חשמלי באופן כללי היא יחידה חשמלי עצמאית אשר מספקת לבעליה חשמל ללא צורך בחיבור למערכות החשמל הקווי הקיימות בישראל. הגנרטור מאפשר להמשיך בשגרת חיים וצריכת חשמל תקינה במקרים בהם קיימים כשלים באספקת החשמל של חברת החשמל. החיסרון המורגש ביותר של גנרטורים מיושנים הוא העובדה שהם מייצרים רעש רב בעת הפקת החשמל ולא ניתן לנהל סביב הגנרטור שיחה בצורה ברורה. אולם פיתוחים טכנולוגיים חדשים הביאו לעולם את הגנרטורים המושתקים. גנרטורים מושתקים מייצרים את אותה כמות החשמל כמו גנרטור רגיל, תוך פעולה שקטה אשר מאפשרת קיום חיים תקינים באיזור הפעילות של המכשיר. הגנרטורים המושתקים הפכו במהרה לציוד חובה בכל אירוע רב משתתפים כך שכיום אי אפשר להפיק אירוע מבלי להשכיר מכשיר זה.


חמש סיבות להשכיר גנרטורים מושתקים


הגנרטורים המושתקים אם כך הם כלי עבודה חיוני בהפקות רבות וניתן לראות שימוש קבוע בהם בעיקר ב:

  1. מופעי מוזיקה – מופעי מוזיקה בסדרי גודל עצומים הם הפקות מזן חדש בנוף הישראלי. אמנים מהשורה העולמית הראשונה מגיעים לישראל וממלאים את פארק הירקון מידי קיץ. כאשר מתקיים מופע ובו קהל של מאות אלפים, בליווי פירוטכניקה מורכבת ומסכי ענק, אי אפשר לקחת את הסיכון שתהיה קריסה ברשת החשמל והמארגנים משכירים מבעוד מועד גנרטורים מושתקים שיופעלו במקרה הצורך ולא יפריעו למופע להתקיים.
  2. מסיבות בית ספר – בתי הספר עורכים מידי שנה חגיגות סיום אשר הופכות למושקעות יותר ויותר. לאורך ימי החזרות הארוכים ובערב מסיבות הסיום חשוב להבטיח שהכל מתנהל כשורה והתלמידים יכולים לעלות להופעה מבלי לחשוש מתקלות.
  3. פסטיבלים – ישראל מארחת בשנים האחרונות פסטיבלים ענקיים במיקומים שונים. החל מאירועי האירוויזיון בשנת 2019 בתל אביב ועד למסיבות טראנס בדרום הארץ. פעמים רבות הפסטיבלים הללו לא ממוקמים באזורים המחוברים לרשת החשמל ולכן גנרטורים מושתקים עצומים הם הפתרון האידיאלי לקיום הפסטיבל.
  4. הופעות רחוב – אמני רחוב מציפים את האתרים המרכזיים בישראל ומעלים מופעי שירה ואומנות שונים לרווחת הקהל הרחב. אבל כדי להשתמש בחשמל הם חייבים לשאת איתם גנרטור שיספק להם לאורך כל המופע.
  5. מופעי קרקס נודד – בישראל עולים מופעי קרקס לילדים לאורך החופשים ובחגים מסוימים. הקרקסים פותחים את שעריהם בחניונים ובאזורים המנותקים מחשמל קווי ולכן נדרשים להשתמש בגנרטורים עצמאיים לטובת התנהלות המופע השוטפת.

רוצים לרכוש גנרטור? אל תקנו לפני שתקראו את הכתבה שלנו על 3 גנרטורים מושתקים הכי מומלצים ואיכותיים!

הפקות גדולות כקטנות – גנרטורים לכל דורש


באין תחליף אחר, הגנרטורים המושתקים מאפשרים לכל מופע או התכנסות להתקיים בלא הפרעות ובצורה שקטה גם אם יש תקלה ברשת החשמל או שלא ניתן לחבר את האירוע לחשמל. השקט הוא המרכיב החשוב ביותר בגנרטור בעיקר מפני שכן הוא מאפשר את קיום האירוע מבלי להקשות על המשתתפים או המציגים בבמה. בייחוד במופעים בהם לשחקנים והאומנים חשוב מאוד לשמור על ריכוז, היכולת לסמוך על כלי עבודה מושתק היא קריטית. כמובן שלגודל האירוע יש השלכות על גודלו של הגנרטור או כמות הגנרטורים הנדרשים לביצוע המשימה.


זו בדיוק הסיבה בגינה מארגני אירועים נפגשים טרם תחילת האירוע גם חברות השכרת הציוד ובוחנים את הצורך אל מול יכולות האספקה של החברה. במידה ויש מספיק גנרטורים לאירוע הוא יוכל להתקיים ויקבל גם את אישורי מערכות הביטחון השונות. בשורה התחתונה חשמל הוא צורך בסיסי מאוד ואי אפשר להתעלם מהחיוניות שלו להצלחתן של הפקות רבות ולשמירה על חיי אדם במהלך ההפקה. אז קחו לעצמכם את הזמן ולהחליט מהם הצרכים של ההפקה שלכם, ואז החלו בתכנון האירוע.