Posted on

מחיר מגפון – מהו המחיר של מגפון איכותי ? האם יש הבדל בין מגפון זול ליקר ?

מגפון מחיר – מהו המחיר של מגפון איכותי? האם יש הבדל בין הזול ליקר?

עולם המגפונים הוא עולם שפחות מוכר לכלל הציבור. למרות זאת, ההיצע שלו בהחלט רחב. יש הבדלים שונים בין המגפונים בכל כך הרבה מובנים, וצריך להיות חד מאוד כדי להגיע לבחירה המושכלת ביותר עבור הצורך שלך. היום נעזור לכם להגיע לבחירה חכמה יותר.

(ראה כאן מגפונים למכירה זולים ובמחירי מבצע – מהיבואן הזול בישראל של מגפונים)

בקצרה – מה זה מגפון בכלל?

מגפון הוא מכשיר בצורת משולש בדרך כלל, הייעוד של המגפון הוא להגביר את המילים המדוברות או הצלילים היוצאים מהמגפון. למגפונים יש היסטוריה ארוכה וסימבולית, גם לצורה של המגפון יש סימבוליות, וגם קצת חסרונות. המגפון הוא מערכת הגברה אישית הכוללת מגבר ומיקרופון במכשיר אחד, התפקיד של המגפון הוא להיות כמה שיותר נייד, וכמה שיותר נוח לנשיאה (אפשרות לפתרון דומה היא חגורת הגברה חזקה). לרוב השימוש העיקרי של המגפונים יהיו לצורכי הפגנה ודיבור, בדרך כלל על ידי אנשים פרטיים או מוסדות ציבוריים כמו משטרה, מכבי אש… המגפון אינו משרת זמרים, או שחקנים מכיוון שאיכות הסאונד אינה גבוהה כמו של מערכת הגברה מקצועית.

כמה נשלם עבור מגפון איכותי?

מגפון איכותי יכול להתחיל מכמה מאות שקלים ועד אלפי שקלים עבור מוצר בודד. כדי לאמוד את המחיר בצורה מדויקת יותר עליכם לעבור על הפרמטרים הבאים:

  1. עוצמת וואט (Wattage) – ככל שעוצמת הוואט גבוהה יותר כך למעשה עוצמת הקול גבוהה יותר. את עוצמת הוואט אתם צריכים לבחור לפי כמות האנשים שאתם עומדים לדבר מולם, וגם לפי המיקום בו אתם עומדים, האם אתם עומדים באמצע הפגנה עם אלפי אנשים? האם אתם מדברים במקום סגור מול עשרה אנשים? ישנם מגפונים שיכולים להגיע למרחק של מאות מטרים במקום בטוח ועדיין ישמעו ברורים.
  2. צורה – כל המגפונים הם בעלי צורה דומה, אך יש שינויים קלים שמשדרגים את המגפון. מגפונים עם קרניים צרות יותר מפצים על הספק נמוך על ידי ריכוז גלי קול בצורה חדה יותר כדי להגדיל את הטווח היעיל. מגפונים עם קרניים רחבות יותר, בצורת פעמון, בצורת פעמון, מאפשרים לצליל לנוע על פני שטח רחב יותר ופחות ממוקד. לכן, גם לצורת המגפון יש השפעה ישירה על המחיר.
  3. אזעקות – במצבים בהם צריך להשיג את תשומת לב הקהל במהירות, אזעקה תעשה את העבודה, היא מוגדרת גם כמו סירנה בחלק מהדגמים. הסירנה מאוד יעילה עבור מוסדות ציבוריים ובהחלט מושכת את תשומת לב הקהל. מגפון עם סירנה יהיה יקר יותר מאשר מגפון אחר. 
  4. סוללה – מכיוון שהמגפונים מיועדים לשימוש חיצוני וניידות מקסימלית, כמעט כל דגם יפעל על סוללות. אך כמה סוללה צורך המגפון עד לכיבוי? אחד הדברים שיש לקחת בחשבון הוא זמן העבודה של המגפון, ועבור מגפון עם סוללה חזקה ועמידה תצטרכו לשלם יותר.
  5. אפשרות הקלטה – תכונה שונה אך לעיתים מאוד מסייעת. חלק מהדגמים החדשים של המגפונים מגיעים עם אפשרות הקלטה. במקום להוציא את הקול שלכם פעם אחרי פעם בקריאות שונות, הקליטו את עצמכם פעם אחת ופשוט המגפון יחזור על זה עד שתרצו להפסיק. תכונה זו בהחלט זוכה לפופולריות והיא מאוד אפקטיבית.
  6. משקל וגודל – מגפונים מיועדים לניידות, כלומר, הם נועדו לשקול כמה שפחות ולהיות נוחים לנשיאה. למשקל המוצר יש חשיבות רבה בבחירת הדגם שאתם רוצים, זכרו שאתם צריכים לסחוב את המגפון ממקום למקום בכל פעם. שימו לב שיש כתפייה למגפון וידית אחיזה נוחה.

האם יש הבדל בין מגפון זול ליקר?

כמובן, המחיר הוא אחד הדברים שאתם צריכים לקחת בחשבון כדי לבחון את איכות המוצר. אל תחפשו את המחירים הגבוהים ביותר כדי להבטיח איכות, אבל כאשר אתם רואים מפרט טכני מעולה ומחיר נמוך בצורה מחשידה, עדיף לא להסתכן. הדרך הנכונה ביותר לבחור את המגפון הוא על ידי סיקור אינטרנטי, הגעה לחנות סאונד והגברה מקצועית, בחירה במותג ומעבר על המפרט הטכני בהתאם למה שציינו עבורכם מקודם. למגפון איכותי יהיה את כל התכונות שציינו, או לפחות אל רובן. המחיר לרוב נקבע בעיקר בשל עוצמת הוואט, כאשר מגפון של 25 וואט יעלה כמאתיים עד שלוש מאות שקלים, ומגפון של 120 וואט יכול להגיע ל 1,200 ש”ח ומעלה. 

מגפון זול יהיה בעל בלאי גבוה יותר, הוא לא יספק את התכונות של המפרט הטכני שלו, הבטריה שלו לרוב תהיה חלשה, ועוצמת הוואט לא תעבור את השורה הראשונה של הקהל. כמו כן, מגפונים זולים אינם ברורים בכלל, ואת כל מה שתגידו בין אם זה עם מסר חשוב או לא, אנשים לא יבינו. לכן, רכשו מגפון מקצועי, אל תתפשרו על פחות מזה. היום ניתן למצוא בחנויות סאונד והגברה שונות מגפונים איכותיים שהמחיר שלהם לא יקר בכלל! אז תקדימו תרופה למכה ותגיעו אך ורק לחנות הגברה מקצועית שם הסיכוי להיפגש עם מוצר לא איכותי נמוך מאוד.