Posted on

מיקרופון אלחוטי TRX Audio U-6298 – “העשירון העליון” | סקירת מוצר


מיקרופון אלחוטי TRX Audio U-6298 – סקירת מוצר


זמרים? אפילו סתם חובבי קריוקי? מנחי אירועים? התפקדו עכשיו! היום כבר כמעט ואי אפשר למצוא מיקרופונים חוטיים. חברת TRX Audio נחשבת לאחת מחלוצות המפתח בתחום ציוד הגברה בכלל, ובפרט בתת קטגורייה של מיקרופונים אלחוטיים מה- LEVEL המקצועי, אם כי ישנם מספר דגמים שלא היינו מרוצים מהם. יצאנו לבדוק האם דגם U-6298 עומד על הציפיות ממנו, והנה התוצאות:

פתיחת האריזה


מבחינה חיצונית, האריזה היא קטנה, וקלילה. בתוך האריזה נמצא סט כפול של מיקרופונים, שני משדרים, כבל PL ורסיבר. הרסיבר הוא דיגיטלי בעל תדרים משתנים, ניתן בפשטות להחליף תדר ולעבוד עם מספר סטים באותו הזמן. ניתן לראות שיש כפתור הגברה והנמכה המיועד לכל מיקרופון.

בפעם הראשונה שתסתכלו על הרסיבר אתם תראו הרבה לחצנים זהים המופיעים פעמיים – שימו לב כי כל סט של כפתורים מיועד למיקרופון A או B. גם לווליום וגם להחלפת התדרים יש כפתורים זהים לכל מיקרופון. בחלק האחורי של הרסיבר יש שתי יציאות XLR, אם תרצו לחבר את המיקסר לרסיבר. חיבור XLR מיועד למקרים בהם תרצו ערוצים נפרדים, במקרה שלא, תוכלו לחבר באמצעות חיבור בודד – כבל PL. כמו כן, יש לרסיבר שתי אנטנות. לאחר מכן, ראינו שיש שני משדרים. לכל משדר יש את הכניסה שלו למיקרופון, כפתור הדלקה וכיבוי וכמו כן תופסן למכנס כדי שתוכלו להנות משימוש ללא הפרעות כאשר אתם מדברים במיקרופון האלחוטי.

המשדרים עובדים על שתי סוללות AA, החיבור מאוד פשוט. בזמן הרכישה תוכלו לבחור אם להשתמש דווקא במיקרופון דש או במיקרופון אלחוטי או מיקרופון מדונה או אפילו לעשות מעין מיקס בין המוצרים. הרסיבר בנוי לכל אלה. המיקרופון יהיו מסוג UHF עליו נפרט בהמשך, המדונות הינם זעירות וכמעט ולא נראות לעין, הסאונד שלהם מאוד נעים ונוח. שימו לב שלעיתים יהיו הפרעות בזמן השימוש במדונה כאשר אתם קרובים מדי למגבר. המיקרופון מאוד קלילים, נראים די רגילים, אין להם משהו מיוחד מבחינה עיצובית. כעת צריך לבדוק את איכות הסאונד שלהם.

מפרט טכני


דגם: U-6298
מספר תדרים: 50
מספר מיקרופונים: 2
טכנולוגייה: UHF
טווח קליטה: 60-80 מטר
סוג סוללות: AA (סוללת אצבע)
מתאים ל: דיבור, שירה, שיעורי ספורט ועוד…
כולל: בסיס+מיקרופון+שנאי+כבל

*** חשוב לציין כי בסדרה זו קיימים גם סטים אלחוטיים כפולים המגיעים עם מיקרופון מדונה. (לחץ כאן למעבר לעמוד מוצר)

מה זה UHF


בשוק הסאונד וההגברה קיימים שני סוגים עיקריים של מיקרופונים, חלק מסוג UHF וחלק מסוג VHF. עד לא מזמן, מה ששלט בתחום היה רק סוג VHF, האיכות הייתה סבירה, היה ניתן להבין את המדובר. אבל כאשר רצינו איכות סאונד חלקה ונקייה, במיוחד בשירה ובמקרים בהם לקול יש חשיבות עליונה, לא יכולנו לקבל את הנדרש.

UHF הוא תחום שידור אולטרה גבוהה, 250 מגה הרץ עד 1 ג’יגה הרץ.  ( כמובן שתחום התדרים החוקי בישראל היינו מצומצם יותר, ונע בין 794Mhz ועד 806Mhz, וכמובן דגם זה מאושר ע”י משרד התקשורת) ובזכות סוג זה, אפשר לשמוע את המדובר בצורה ברורה, רהוטה וללא הפרעות חיצוניות. חשוב לציין שמדובר על שידור של גלי רדיו, אם כי עד היום השימוש היה באמצעות אינפרא. כיום, כל פעם שאתם רואים מיקרופון על הבמה, בטלוויזיה, ובהרצאות שונות, סביר להניח שמדובר על מיקרופון מסוג UHF שהוא הנמכר ביותר כיום והמבוקש ביותר. אם אתם לא מוכנים להתפשר על איכות הסאונד, הימנעו מרכישה של מיקרופון מסוג VHF.

הפעלה ראשונית


אחרי ששמענו כל כך הרבה ביקורות חיוביות על דגם U-6298 של חברת TRX Audio, הציפייה הייתה בשמיים. הזמנו סט של שני מיקרופון אלחוטיים. החיבורים מאוד פשוטים ומובנים, קיבלנו הוראות הפעלה קצרות וברורות וכמובן אחריות עם פתיחת האריזה. למרות שהציפייה שלנו הייתה גבוה, ובאנו די פסימיים אם לומר את האמת, התרשמנו לחיוב מסט המיקרופונים של חברת TRX Audio. הפקת הסאונד מאוד ברורה, ללא זמזומים או שריקות, לא שומעים שמדובר בקול היוצא מתא הגברה, נהנים מאותה איכות של דיבור בין שני חברים (רק עוצמתי יותר).

לפני שאנחנו יוצאים בהכרזות, הדרך הטובה ביותר לבדוק מוצר המפיק סאונד הוא לנסות אותו על גובה הווליום הכי חזק, בדרך כלל הרבה מוצרים נופלים שם. אם זאת, גם כאשר השתמשנו בווליום הגבוה ביותר של המוצר, עדיין יכולנו להנות מסאונד חלק ונקי. המוצר אכן עמד בציפיות ובהחלט משתלם בהתאם למחיר שלו.

מסקנות


גם אם יש לכם ספקות לגבי המוצר, הדרך הטובה ביותר להסיר אותן היא על ידי הגעה לחנות ובדיקה עצמאית של המוצר על יד איש המקצוע, שם תוכלו להעלות את כל השאלות שלכם ולנסות בעצמכם את המוצר. לרוב, TRX Audio אינם מאכזבים, היום נוכחנו להבין למה החברה הזאת הפכה לכל כך מבוקשת.

מוצרים באיכות כזאת ובמחיר כזה לא פשוט למצוא. המוצר מצויין, מובן ובעל טווח קליטה רחב שיכול להגיע עד 70-80 מטרים ללא שיבושים בשידור. גם אם אין לכם שום ידע בנוגע למוצרי סאונד, ההפעלה של המוצר מאוד פשוטה ומובנת. בין אם אתם מחפשים מיקרופונים כדי לארגן קריוקי בבית עם החברים ובין אם אתם צריכים את המיקרופונים כדי לדבר מול קהל של 600 איש, הסט הזה יעשה את העבודה על הצד הטוב ביותר.

המידע באדיבות: ענק הסאונד – יבואני ציוד הגברה

לנוחיותכם:

*** לחץ כאן למעבר ל: מחירון מיקרופון אלחוטי ( מכירה סיטונאית בלבד)

*** לחץ כאן למעבר ל: מחירון מיקרופונים דינמיים ( מכירה סיטונאית בלבד)

*** לחץ כאן למעבר ל: מחירון מערכות הגברה ( מכירה סיטונאית בלבד)

*** לחץ כאן למעבר ל: מחירון מדונה אלחוטית ( מכירה סיטונאית בלבד)