Posted on

מי משתמש במקרנים ניידים

הקרנה של מידע שמגיע בצורה של מצגת, תמונות או סרט כבר הרבה מאוד זמן מבוצעת על ידי שימוש במקרן. עובדים במשרדים מכירים את המקרן מחדר הישיבות, עובדים באולם קולנוע מכירים את המקרן שמקרין את הסרטים שם ומרצים מכירים את המקרן שאיתו הם מבצעים הקרנה של מידע ויזואלי עבור הסטודנטים אותם הם מלמדים.

עם הזמן השימוש במקרן עבר לא מעט שדרוגים, ואחד הבולטים הוא בהפיכתו אל מוצר נייד, שאיתו ההקרנה מעולם לא הייתה פשוטה ונוחה יותר, לצד מחיר שאר אף הוא ירד והפך את המקרן להיות מוצר שנרכש גם לשימוש ביתי, ולא רק לשימוש על ידי עסק או חברה.

שיטות הקרנה של המקרן

LCD – טכנולוגיה שמספקת במבחן התמונה איכות פחות טובה משיטת ההקרנה השנייה. מקרנים עם שיטת הקרנה מן הסוג הזה יגיעו עם תג מחיר נמוך יותר באופן ברור, והמקרנים מן הסוג הזה צפוי שלא למצוא בהם את האפשרות של חיבור לאינטרנט אלחוטי,  סוללה משולבת במכשיר וללא מערכת מסוג אנדרואיד שכבר משולבת אל המקרן עצמו.

DLP – זוהי הטכנולוגיה היותר מתקדמת שאיתה הרכישה של המקרן הרבה יותר משתלמת. התמונה תהיה היא כזו שעושה את כל ההבדל ואת הכדאיות של השקעה כספית גבוהה יותר ומשתלמת מבחינת התוצאה שמוקרנת על גבי המסך.

קהל היעד העיקרי למקרן נייד

יש לא מעט מצבים שעבורם צריכים מקרן נייד קטן, ויותר מדובר במצבים שבהם רוצים להקרין משהו על גבי מסך מקרן מבלי שההקרנה הזו תהיה משהו קבוע באזור מסוים. זה יכול להיות בית מלון שרוצה לפנק את האורחים שלו עם הקרנה לילית באולם מסוים או אפילו בחוץ של סרט נחמד, זה יכול להיות מרצה שמעוניין להקרין סרט עבור התלמידים שלו וזו יכולה להיות חברה שמקרינה מידע מסוים עבור כנס לקוחות או ישיבה בחדר הישיבות. עם מקרן נייד אין כל מחויבות אל הקרנה קבועה, אלא יותר אל הקרנה שהיא ארעית ועבורה לא צריכים לבצע השקעה עם התקנות רבות אלא פשוט להציב את המקרן בנקודה הכי טובה.

האם עדיף מקרן רגיל על נייד?

יש אנשים אשר יציינו כי מקרני מן הסוג הרגיל כבר לא רלבנטיים אל העולם הזה שבו אנו נמצאים כרגע, והפיתוח של מקרן נייד ינצח את זה שמחובר ונראה גדול למדי.

אולם, אולי האמת היא היכן שהוא בין שני אלה, כשאר הפיתוחים הטכנולוגיים יביאו אל דגם שמכיל משני העולמות גם יחד ויביא רכיבים חכמים שגם מאפשרים צפייה באיכות גבוהה ובכל תנאי התאורה, עבור קהל רחב לצד האפשרות של חיבורים נוחים כדוגמת USB ו- WIFI וחיבור אל בטרייה טעונה ולא רק אל מערכת החשמל בצורה ישירה. לקחת את היתרונות של כל אלה וליצור מכשיר שמנצח את כולם, וכלל הנראה גם יעלה בהתאם עד שיגיעו החידוש העדכני הבא אחריו.