Posted on

מסך הקרנה נייד עם חצובה – איך לבחור?

מסך הקרנה חצובה – איך לבחור?

מסכי חצובה הם נוחים מאוד, הם מורכבים מחתיכה אחת ובזכות רגלי החצובה הם יציבים גם בתנאי מזג אוויר קלים. הרגליים של מסך החצובה ניתנים לשינוי בגודלם, הם אינם מקשה אחת, ככה שגם במקומות שאינם מישוריים ניתן עדיין לקבל יציבות מלאה. ההובלה קלה, לרוב המסכים מגיעים במארז בד עם רצועת כתף. היום נלמד איך לבחור מסך הקרנה חצובה.

*** אז לפני שנעמוד על הפרמטרים לבחירת מסך הקרנה נייד, נספר לכם כי אנו יבואנים של מקרנים ומסכים למקרנים (מכירה סיטונאית בעיקר) כך שאם יש לכם שאלות פנו אלינו ונעזור לכם בשמחה… חייגו אלינו 077-9300-621

לחץ כאן למבצעי:  מבצעי מקרנים | מקרנים ניידים בזול | מסך למקרן בזול | מסך הקרנה נייד | מסך הקרנה חשמלי במבצע

מהו מסך הקרנה חצובה?

מסך הקרנה חצובה הוא מסך נייד, ואחד מהסוגים הפופולריים ביותר של מסכי המקרן , מכיוון שהם אינם מגבילים את המפעיל למיקום אחד. מסך הקרנה חצובה מגיע בשני חלקים: המסך עצמו ומעמד החצובה שמחזיק את המסך למעלה, שני החלקים קלים ומתקפלים למארז קטן ונוח לנשיאה. ההרכבה של מסך ההקרנה מאוד פשוטה, פשוט צריך לפתוח את החצובה, לה שלוש רגליים ומוט ארוך באמצע המשתרע לאורך מסך המקרן. את המסך מחברים לבסיס באמצעות הגלגלת המחוברת למסך, ובראש המוט תוכלו לאבטח את המסך שלא ייפול. מסכי הקרנה חצובה הם חסכוניים, ניידים, נוחים, ומעניקים לנו איכות תמונה טובה, אמנם יש מסכי הקרנה עם איכות תמונה גבוהה יותר, אבל במחיר כמו של מסכי ההקרנה מסוג חצובה, לא תמצאו מסך יותר טוב.

סוג המקרן 

סביר להניח שכבר ביצעתם רכישת מקרן אותו אתם רוצים, או לפחות שאתם יודעים מה אתם הולכים לקנות. יש חשיבות רבה לסוג המקרן כדי לבחור את מסך ההקרנה המתאים. גודל העדשה על המקרן יקבע את גודל הקרנת התמונה. מקרן 1080p או 1080i איכותי יותר עשוי שלא לעבוד בגימור מט בסיסי. אם מקסימום ההקרנה של הדגם שבחרתם מגיע ל 300 אינץ’ יש לוודא שגם מסך החצובה מתאים בגודל.

סוג התאורה

תאורה חשובה ביותר לקביעת סוג החומר שממנו צריך להיות עשוי המסך. המסכים נועדו לא רק להחזיר את האור שנשלח מהמקרן, אלא גם להשתמש בתאורת הסביבה בחדר לקבלת איכות התמונה הטובה ביותר. האם אתם מסוגלים לחסום לחלוטין את כל התאורה החיצונית? אם לא, עליכם לבחור מסך חצובה שיכול להתאים גם כאשר יש תאורת יום מסביב. סביר להניח שמסכים אלה יהיו יותר כהים או רב שכבתיים. 

גודל החדר

אם יש לכם חדר גדול, תוכלו למקם את הישיבה כך שאנשים יהיו מרוכזים יותר מול המסך, והמסך שלכם יוכל להקרין יותר אור. בחדר קטן בו אנשים לא ישבו מול המסך, אלא בצורה מפוזרת יותר, עליכם לדאוג למסך שמקרין פחות אור ככה שכל הקהל יוכל לראות את התמונה בצורה ברורה. לסוג החומר שתבחר תהיה השפעה רצינית על הקהל שלך.

זווית צפייה 

היכן יוצב המקרן שלך? האם יהיה לך מקרן תלוי, או מקרן שמונח על שולחן או פלטפורמה קרובה יותר לקרקע? זווית הצפייה והמרחק בין המקרן למסך ההקרנה חשוב. אם המקרן יהיה בעל זריקה קצרה ומסך ההקרנה יהיה מרוחק, ולא עשוי מחומר שיודע לספוג את ההקרנה בצורה מושלמת, התמונה לא תהיה ברורה. לכן, דעו גם איפה למקם את מסך ההקרנה. היתרון במסך הקרנה חצובה הוא הניידות שלו, תמיד אפשר לקדם את מסך ההקרנה או להרחיק לפי הצורה.

גודל המסך

כמובן שלגודל החדר יש השפעה ישירה על גודל המסך, אך יש כל כך הרבה אפשרויות לבחירה. האם המסך מיועד לתחביביי גיימינג או לסרטי קולנוע? מסך הקרנה לרוב יהיה גדול פי 4 מהטלוויזיה שלכם שהיא בטח כ 50 אינץ’. אם נמאס לכם לראות את המסך הקטן, בחרו מסך הקרנה חצובה גדול שיתאים לגודל ההקרנה של המקרן שלכם. הגודל והאיכות של התצוגה הם היבט חשוב בהנאה ממשחקי הווידאו. שימו לב שאם המקרן שלכם הוא 4K שגם מסך ההקרנה עומד ב 4K. תבינו, מסך ההקרנה תלוי במקרן כמו שהמקרן תלוי במסך ההקרנה.

רווח/ספיגה

רווח/ספיגה או באנגלית Gain, הוא כמות האור המסך ההקרנה יכול להחזיר. הספיגה הבסיסית היא 1.0, ספיגה המשקפת את אותה כמות אור כמו לוח לבן רגיל. ככל שהספיגה נמוכה יותר, כך קל יותר לצפות בהקרנה. ככל שהספיגה גדולה יותר, כך איכות התמונה תהיה חדה יותר במרכז המסך. רוב האנשים צריכים ספיגה של 0.8 עד 1.3. ספיגה גבוהה יותר יכולה ליצור מה שמכונה “נקודה חמה”, במקום בו התמונה בהירה בהרבה באמצע המסך מאשר הצדדים. ספיגה גבוה יותר אינה משקפת באותה מידה צבעים ראשוניים, ככה שהצופים שנמצאים בצידי המסך עשויים לקבל תצוגת צבע מעוותת. יש להשתמש בספיגה גדולה יותר רק עבור מסכי הקרנה גדולים בהרבה ובחדרים בהם כל הקהל יכול להיות ממוקם מול המסך ולא מצידיו. 

יחס גובה-רוחב

יחס גובה רוחב הוא מדד הפרופורציה בין רוחב המסך לגובה המסך. היחסים הנפוצים ביותר הם: 9×16 ו 3×4. עם יחס גובה-רוחב של 3×4 תוכלו להשתמש במסך רחב יותר. חשוב להדגיש ששם יהיה לכם שטח לא מנוצל מעל ומתחת לתמונה. רוב מערכות הקולנוע הביתי יעבדו בצורה מושלמת עם יחס של 9×16, מכיוון שגודל החדר בדרך כלל מתוכנן לרוחב רחב בהרבה מגובה גבוה יותר.

לסיכום

בסופו של דבר בין אם תבחרו מסך הקרנה חצובה או מסך הקרנה מסוג אחר, עליכם לדעת להתאים את המסך למקרן. כאשר אחד מהשניים לא תואם, איכות ההקרנה יורדת בצורה משמעותית. החלטה נכונה תתבצע רק לאחר סקר מעמיק, הכוונה מאנשי מקצוע, והרבה סבלנות.