Posted on

מסך הקרנה INNOVA – האם מומלץ? מסך למקרן INNOVA במחיר הזול בארץ.

מסך הקרנה Innova – הסקירה המלאה

בשנים האחרונות אנו רואים מגוון מאוד רחב של מסכי הקרנה ואביזרים נלווים אחרים למקרנים, הפעם הגיע אלינו לקבלת חוות דעת מסך הקרנה Innova הפעם בתצורת מסך על חצובה ברוחב שני מטרים. 2.03 ליתר דיוק.


ישנם כמה קריטריונים חשובים הקובעים את טיבו ואיכותו של מסך ההקרנה במקרה זה ניתן גם לבחון את החצובה ואת החומרים המרכיבים אותה ולקבל אינדיקציה על איכותה ועמידותה של החצובה.

במסך עצמו יש גם כן לבחון את החומרים המרכיבים אותו ולבחון את עמידותו, נוסף על כך מעבר לעמידות החומרים ישנם היבטים חשובים נוספים לבחינת מסך הקרנה, רמת החזר האור, עובי הבד המשפיע על בליעת צבעים וכו… של המסך למקרן.

במקרה זה כמו שציינתי המסך שאנו בוחנים היום הוא מסך חצובה 2.03 מבית innova, בפתיחת המסך אנו שמים לב מיד לאיכות החומרים המרכיבים את חצובת המסך ואת גוף המסך עצמו.

המבחר הגדול בארץ של מקרנים ומסכי הקרנה

השלב הבא הוא הרכבת המסך ועמדתו במקום מתאים, בבחינה זו השתמשנו במקרן benq mx570, מקרן מצוין ובעל יכולות רבות ומגוונות, ועוצמת תאורה חזקה, הרכבת המסך פשוטה למדי, ישנו פין קטן במרכז המסך והוא משתחל למקומו המיועד הנמצא על החצובה באמצעות קפיץ קטן,

לאחר מכן ניגשנו לבחינה האמיתית בפועל, הקרנה על המסך.
אחרי כיוונים קטנים הגענו לרוחב מסגרת אופטימלי המתאים בדיוק לרוחבו של מסך ההקרנה, הבד עצמו בנוי מסיבים של חומר דמוי זכוכית או ניילון, מטרת חומר זה היא להחזיר את קרני האור המוקרנות חזרה אל עיני הצופה, התוצאות שקיבלנו עם מסך Innova החדש משביעות רצון, אמנם לא הייתי ממליץ על מסך זה לקולנוע ביתי או לצרכים מיוחדים, אך הוא יהיה אופטימלי לשימושים רבים כגון מצגות, הדרכות וכו.. יתאים מאוד לכיתות ומוסדות, תפעול קל מאוד וההקרנה מספקת את הדרישות של מקומות ושימושים כאלו.

הבדלים ותוצאות בין סוגי מסכי הקרנה שונים

מסך הinnova החדש הוא מסך טוב, עמיד מאוד בעל מנגנונים שונים לבחירה, מסך הקרנה חצובה כמו שבחנו בבדיקה זו, ונוסף על כך הinnova מגיע גם בתצורה של מסך ידני הנתלה על הקיר וגם בעל מנגנון חשמלי.

בסך הכל מדובר על מסך מעל הממוצע בעל רמת החזר אור ראויה, ואיכות חומרים גבוהה, יתאים במיוחד להקרנת מצגות, מסמכים ויכול לתפקד גם להקרנת סרטים.

מאת: עמית שמואלי – מומחה מקרנים וקולנוע ביתי