Posted on

מסך למקרן – איך תבחרו מסך למקרן מ”בלי ליפול בפח” ? עדכון אחרון 2023

מסך למקרן – איך לא ליפול בפח?

מסך למקרן הוא מוצר חובה לכל מי שקנה כבר מקרן. מסך ההקרנה אמנם נראה די פשוט מבחינה חיצונית, אבל מאחוריו עומדת הרבה מחשבה, הרבה חומרים שממנו עשוי הבד וכדאי לכם להיות מאוד בררנים כאשר מדובר על קניית מסך למקרן.

למה בכלל צריך מסך למקרן?

רבים מגיעים אלינו לחנות וקונים מקרן בלבד. כאשר אנחנו שואלים אותם לגבי מסך ההקרנה הם אומרים שאין צורך ושהם פשוט יקרינו על גבי קיר לבן, או בד לבן. לרוב אנחנו לא מעירים, כי מה שקורה בסופו של דבר הוא שהלקוח יחזור לבקש מסך הקרנה. איכות התמונה נקבעת 50 אחוז לפי המקרן ואיכויותיו ו 50 אחוז לפי איכות מסך ההקרנה. בלי מסך ההקרנה המפרט הטכני של המקרן לא רלוונטי, אמנם אתם תצליחו לצפות בשידורים כאלה ואחרים, אבל אתם לא תמקסמו את ההנאה שיכולה להיות לכם מהמוצר, ולמעשה כתוצאה מכך סתם השקעתם את הכסף שלכם במקרן איכותי.

“אל תעשה” – 3 דברים שיכולים להוביל אתכם לרכישת מסך הקרנה לא נכונה

  • רכישה לא אחראית – מה זה אומר רכישה לא אחראית? הדבר מתחלק לשניים. האופציה הראשונה מתרחשת כאשר אתם קונים מסך ההקרנה דרך האינטרנט כדי להוזיל עלויות (מה שבפועל לא קורא – נרחיב אחר כך). רכישה דרך האינטרנט לא נותנת לנו את האפשרות לבחון את מידות מסך ההקרנה בהתאם למרחק הצפייה שיש לנו בבית, אין לנו אומדן מוחשי למעשה. בנוסף, קשה מאוד לדעת איזה דגם אמין ומה לא, יש הרבה מוצרים שהם יד שנייה שנמכרים באינטרנט. ולבסוף, אם בחרנו מוצר לא מתאים קשה מאוד לקבל החזרים והכל פשוט מתעכב ונמרח. מסך הקרנה הוא מוצר גדול, רק עבור המשלוח אתם תשלמו כמעט שליש ממחיר מסך ההקרנה ולכן לא משתלם לכם לרכוש דרך האינטרנט. 

החלק השני של רכישה לא אחראית היא רכישה דרך חנות שאין לה שום התמחות בכל הנוגע למקרנים ומסכי הקרנה. עליכם לבחור נכון את המקום אליו אתם הולכים, מקום שם תוכלו לקבל הכוונה וייעוץ. במקומות מקצועיים יש מומחים שיודעים להתאים את דגם המקרן שלכם למסך ההקרנה שיכול להוציא את המירב מהמקרן שלכם.

  • התאמה – החלטתם להגיע לחנות מקצועית ובעצם אתם בוחרים מסך הקרנה מבלי להתייחס בכלל למקרן. טעות מאוד נפוצה. לפני שאתם מגיעים לבחירת מסך ההקרנה עליכם לקחת מידות גובה תקרה בבית, מידות רוחב, והמרחק בין המקרן ועד לקיר עליו אתם רוצים למקם את מסך ההקרנה. עליכם לבחון שגודל מסך ההקרנה מתאים לגודל האידיאלי של ההקרנה שאתם רוצים. לכל מקרן במפרט הטכני יש את הגודל המינימלי והמקסימלי שהוא יכול להגיע. לרוב הגודל האידיאלי עבור קולנוע ביתי הוא 120 אינץ’. תגיעו מוכנים לחנות עם כל המידות וגם עם כל המידע על המקרן. כמו כן, עוד התאמה שיש לעשות הוא לבחור בין מקרן חשמלי ובין מקרן ידני. מקרנים חשמליים מתאימים בעיקר למקרנים מתקדמים, והם יהיו יותר יקרים, ואילו מקרנים ידניים יתאימו לבתי ספר, מרצים ולמקרנים LCD או LED בדרך כלל. שימו לב גם שיש מסכי הקרנה קבועים ויש ניידים.

  • תאורה – אל תתעלמו מהצבעים של מסכי ההקרנה! אם יש משהו שהמקרנים הכי סובלים ממנו הוא התאורה שיש בחדר. עליכם לדעת מהי כמות התאורה שיש בחדר ועד כמה אתם יכולים למנן אותה בהתאם לצורך שלכם. אם המקרן ממוקם בסלון, ואין לכם וילונות אטומים חשוב להדגיש את זה בפני המוכר ולא להסתמך רק על עוצמת ההארה של המקרן. אם אתם מתכוונים למקם את מסך ההקרנה במקום פתוח גם חשוב לציין את זה. עכשיו נסביר למה, סביר להניח שאתם מכירים את מסך ההקרנה הלבן, נהדר. אבל מה אם נספר לכם שיש גם מסך הקרנה אפור ושחור? יש סיבה לצבע. מסך ההקרנה הלבן מתאים לחדרים שאינם מוארים מדי, ואילו מסך ההקרנה השחור מתאים למקומות בהם אי אפשר להימנע מהתאורה הטבעית. לכן, חשוב גם את זה להדגיש בפני המוכר.

עכשיו אתם מוכנים!

עכשיו, אחרי שעברתם על המאמר (רצוי יותר מפעם אחת) אתם תגיעו הרבה יותר מוכנים, ותרגישו הרבה יותר בטוחים עם הבחירה שלכם. הדרך הפשוטה ביותר להימנע מזה שתיפלו בפח הוא להגיע למקום מקצועי למעשה, שם למוכר יש אינטרס אחד, ולא, לא לעשות אותך שמח, אלא לגרום לך להפוך ללקוח קבוע. אז זה אגב עושים בכך שגורמים לך להיות שמח בבחירה שלך… בהצלחה!

כתב: עמית פרץ – יועץ וידאו ומקרנים.