Posted on

מסכים מקצועיים להופעות חיות

אין חווית הופעה היום שלא משולבת בצורה טבעית עם מסכים מיוחדים להעצמת האפקט. החל ממופע של שלמה ארצי הגדול ואת למופעים עירוניים קטנים, כולם מציבים מקרנים ומסכים בקרבת האירוע על מנת לסייע לצופים לראות את כל מה שמתרחש על הבמה. הפרטים הקטנים לפעמים נעלמים לכם כאשר אתם רואים את הגדולה מרחוק. כך קשה מאוד לעקוב אחרי ההתרחשויות ואתם עלולים לפספס חלק גדול מהמופע רק בגלל המקום בו אתם יושבים. התחשבות בכל המשתתפים במופע באה לידי ביטוי במסכים האלה. יתרה מכך, שילוב של מסכים בהופעות חיות מאפשר גם ללקויי ראייה לקחת חלק במופע ולהנות ממוזיקה בלייב, מבלי להתאמץ או אפילו להרגיש לא שייכים.

מסכים מקצועיים להופעות חיות

איך לבחור מסך מקצועי להופעה שלכם?

בבואכם לבחור מסך הקרנה להופעות, אתם חייבים להסתכל על חמשת הנקודות הבאות, ולפיהם להחליט איזה מסך מתאים לצרכים שלכם:

גודל

גודל המסך תלוי מאוד במרחב בו אתם עתידים להופיע. אם אתם מופיעים באולם סגור אתם לא צריכים מסכי ענק ומספיק להשתמש במסכי הקרנה גדולים. לעומת זאת במופעים בפארק הירקון קרוב לוודאי שתאלצו להשתמש במסך עצום בגודלו שידרוש השקעה רבה יותר. התאמה האידיאלית של גודל היא עניין מקצועי ולכן חשוב להתייעץ עם אנשים מומחים בתחום.

מיקום

מיקום המסכים בחלל ההופעה הוא קריטי להצלחת המופע כולו. אתם לא יכולים למקם את המסכים במרכז הבמה או במרכז הקהל. מיקום לא נכון על ולהסתיר לחלק נכבד מהקהל את הבמה ולהפוך את הניסיון הזה לניסיון סיוע לא מוצלח. חשוב להסתכל על מרחב הבמה כולו ורק מזווית ראייה רחבה לקבוע איפה למקם את המסכים.

כמות משתתפים

במופעים רבי משתתפים אתם יכולים להתקין שני מסכים חשמליים צמודים זה לזה שיראו את הבמה בתמונה פנורמית גדולה ומרשימה. יחד עם זאת חשוב לשים לב שאתם לא מתקינים מסך שיהיה גדול מידי. ואז בעצם אין שום משמעות להתקנתו כי הצופים לא יכולים לראות את הפרטים הקטנים על הבמה בכל מקרה.

רזולוציה

אומנם הרזולוציה של התמונה המושפעת מהמקרן באופן ישיר אבל גם למסך יש יכולת השפעה על איכות התמונה שתתקבל. מסך בלואי או לא איכותי עלו להציג תמונה ברזולוציה מטושטשת מאוד שאתה קשה על הצופים במופע להנות מהאיכות המוצגת להם. חשוב לבדוק את המסך טרם תחילת ההופעה ולוודא שהוא מספק את התוצאות הרצויות לכם.

התקנה

מסכים גדולים באירועים גדולים עשויים להיות כבדים מאוד, ולכן נדרשת חשיבה מיוחדת על הדרך בה אתם יכולים להתקין אותם מבלי לפגוע באף אחד או לסכן מישהו על הבמה. חשוב מאוד להיעזר בצוות מקצועי מוסמך שיכול לתת לכם הדרכה ואפילו לבצע את ההתקנה בשמכם.

מופעים לכולם – מסכים שמיטיבים את הראיה

המודעות לצרכי הקהל בכל מופע הופכת בימינו את הפקת המופעים התרבותיים והאומנותיים לאתגר של ממש. בתור מפיקים אתם חייבים להתייחס גם למיקום של הצופה וגם למגבלות הראייה שלו בכל נקודה בה הוא יושב בחלל האירוע.

מסיבה זו השימוש במסכים נותן מענה לחלק רחב מאוד מהצופים. בהופעות ענק בפארק הירקון אתם יכולים לראות כמה קל לצופים להתחבר לבמה ולהבין מה מתרחש שם דווקא בגלל שיש מסכים גדולים מאוד במיקומים אסטרטגיים בפארק. אז אם גם אתם רוצים לקחת את המופע שלכם לשלב הבא, ולהתחשב בכל הצופים אתם יכולים להתאים את המסך בגודל הרצוי לכם ולשנות את זוויות הראייה של כל מי שמגיע להופעה שלכם.