Posted on

מערכת הגברה לחדר כושר | מערכת סאונד מתאימה לחדר כושר – המדריך המלא

איזה ציוד הגברה מתאים לחדר הכושר? המדריך המלא!

בימינו המודעות לחיים בריאים גבוהה מאי פעם והדגש על פעילות גופנית מרקיע שחקים, ויותר ויותר אנשים מתחילים להתאמן, אם מדובר על ספינינג ופילאטיס, וכמובן אימוני כושר אירוביים, מכשירים וכו…

במקרים כאלו מומלץ מאוד להשתמש במערכת הגברה מתאימה, המיועדת אינדיבידואלית לצרכים שלנו.
כולנו יודעים שאימונים ומוזיקה מגיעים ביחד והמוזיקה ממריצה את המתאמנים לעמוד בקצב, במיוחד כאשר מדובר על מקומות סגורים כמו אולמות, כיתות, סטודיו, ומכוני כושר למינהם נדרשת הגברה איכותית התלויה בכמה פרמטרים.

  • גודל האולם/סטודיו.
  • צורת האולם/סטודיו.
  • מספר האנשים המתאמנים.
  • אופי האימון.

*** לתשומת לבכם: אנו יבואנים של מערכות וציוד הגברה (מכירה סיטונאית בעיקר, ולעסקים) כך שאם אתם מנהלים או בעלים של חדר כושר או סטודיו, תוכלו לפנות אלינו על מנת לקבל מחיר הכי זול בישראל למקרנים ומסכי הקרנה. פנה אלינו: 077-9300621

כדי להבין איזה מערכת מתאימה לנו באופן הטוב ביותר צריך לענות על כל הפרמטרים אחד אחד,

גודל החלל של חדר הכושר – לפי מידת החדר/אולם/סטודיו נדע איזה עוצמה של רמקולים מתאימה לנו, מספר הרמקולים הדרושים לבצע את המשימה על הצד הטוב ביותר, וכמובן באילו מיקרופונים מומלץ להשתמש.

צורת החדר כושר / אולם / סטודיו – צורת החלל קובעת ומכתיבה לנו את הרמה האקוסטית בחדר, מענה על שאלה זאת כראוי יכול להיות ההבדל בין רמקול אחד ומיקרופון, לבין מערכת הגברה שלמה הכוללת שני רמקולים מיקסר ומיקרופון וכו…

מספר האנשים המתאמנים בחדר כושר – מאמן כושר כמו כל בעל עסק צריך להחליט כמה מתאמנים הוא יכול להכיל בחלל החדר ומה מיקומם יהיה, ולהתאים את המערכת לכל המשתנים הללו, הרי איננו רוצים להחריש את אוזני המתאמנים אך עדיין אנו מעוניינים שכולם ישמעו טוב את המוזיקה או את קול המדריך וכו..

אופי האימון – כמו שציינתי בתחילה ישנם המון התמחויות בתחום האימונים, כל סוג אימון דורש אווירה הייחודית לו, בהתאם לכך מומלץ מאוד להתאים את ההגברה לכל שימוש באופן פרטני, אינטנסיביות אחרת, עוצמה שונה, וחלוקה שונה של רמקולים ומיקומם, אלה הם דברים שאמורים להיות מושפעים מאוד מאופי האימון.

אז בואו נעבור על הכל ונסיים עם ההמלצות שלנו…

המערכת הטיפוסית הסטנדרטית לחדר הכושר אמורה לכלול כמה אלמנטים, רמקולים, מיקסר, מיקרופון (מדונה או ידני) וכמובן חצובות, כבלים וכל הדברים הנדרשים להפעלה נאותה של מערכת ההגברה. (ראה כאן אודות מדונות אלחוטיות למדריכים).

אגב, עניין המיקרופונים ובמקרה של מדריכים מדובר במיקרופוני מדונה, ראוי להתייחסות בכתבה נפרדת ומקיפה, אבל זהו למעשה כלי העבודה של המדריך, ולכן חשוב להשתמש עם מדונה אלחוטית מקצועית על מנת להגיע לביצועים טובים.

מדריכות ומדריכי כושר ואימון מאוד אוהבים את המיקרופון מדונה אלחוטי X4000 של TRX Audio , ואת המדונה אלחוטית של סמסון AIRLINE 77… אפרופו סמסון, הדגם החדש של AIRLINE 88 פחות פופולארי מהדגם 77 המוצלח יותר ( ראה פה סקירת מוצר 88 ). 

בהתאם לפרמטרים והקריטריונים שציינתי למעלה ניתן יהיה לדעת אם דרוש לנו רמקול אחד, שניים או שלושה, סוג המיקרופון ואיכותו אם בכלל, וכמובן מיקום נכון של המערכת בהתאם לחלל ולמתאמנים,

לדוגמא; בפילאטיס התנועה זורמת ורגועה והמוזיקה אמורה להשרות שלווה ברקע, בהתאם לכך אנחנו נצייד את החלל ברמקול אחד בלבד, איכותי, על חצובה וחיבור פשוט למחשב או נגן כלשהו כדי להשמיע מוזיקה.

בניגוד לפילאטיס, בספינינג או אימון אירובי, המוזיקה אמורה להשרות אווירה אינטנסיבית וממריצה, בהתאם לכך למאמן כזה נתאים מערכת מיועדת הכוללת 2 רמקולים לפחות על חצובות בחלוקה נכונה בחלל, בצירוף מיקסר ומיקרופון מדונה אלחוטי המתאים לדרישות התפקיד.

אם אינכם רוצים להשקיע יותר מידי תוכלו להסתפק בבידורית ניידת, או מערכת הגברה ניידת אך היא אינה מגיעה לרמה של מערכת הגברה, הן מבחינת העוצמה והן מבחינת איכות הסאונד, וכמובן גם בנראות של חדר הכושר או הסטודיו שלכם.

מומלץ בחום בכל מקרה להצטייד במערכת איכותית ועמידה, כזו תוכל להחזיר שנים רבות ועדיין לענות לנו באופן אופטימלי על דרישות האימון.