Posted on

מערכת סאונד ביתית – איך לבחור מערכת שמע לסלון או לגינה ? [מדריך 2023 המלא ]

איך לבחור את מערכת הסאונד ביתית הטובה ביותר?

מערכת סאונד ביתית החדשה שלכם יכולה להיות הרכישה החכמה ביותר שאי פעם תעשו. ואנחנו כאן כדי לעזור לכם לעשות אותה כמו שצריך.

צפייה בסרט נהדר, תוכנית טלוויזיה מרתקת או משחק כדורגל מכריע בקולנוע הביתי הנעים או סתם לשמוע מוסיקה במערכת שמע איכותית, הוא ללא ספק זמן איכות נהדר עבור המשפחה. פתאום הבית שלכם הוא הבית המגניב ובילוי ביתי בערב מוצ”ש גשום הוא הבחירה הראשונה של כולם.

החדשות הטובות? יש מגוון אינסופי – ממערכות סאונד וקולנוע ביתיות יוקרתיות שיפיל מהכיסא גם במאי קולנוע הוליוודי ברמה הגבוהה ביותר, ועד גרסאות זולות במיוחד של מערכות סאונד שיכולות לשבת בצורה מושלמת בחדר שינה קטן אבל עדיין יעיפו לכם את המוח. תוסיפו לזה את כל האפשרויות לקישוריות (הדרך שבה קולנוע ביתי מזרים תכנים בקלות ו/או הופך כל חדר לחדר מוזיקה), והקולנוע הביתי הופך להשקעה באושר שלכם. הרבה יותר מלהתקין בריכה או לקנות סירה.


במדריך זה תלמדו את הפרטים הקטנים של מערכת סאונד לקולנוע הביתי. אז בלי להכביר במילים, בואו ניגש לעניין.

ראשי פרקים:

– מדריך רכישה – היסודות
– מה זה מערכת קולנוע ביתי?
– רכישת מערכת הקולנוע הביתי שלכם
– סוגי מערכות קולנוע ביתי
– הגנת חשמל וכבלים
– ריהוט קולנוע ביתי
– שאלות נפוצות לגבי קולנוע ביתי

מדריך רכישת מערכות קולנוע ביתי – היסודות

מחפשים רק את היסודות? עשינו עבורכם את העבודה. הנה כמה גורמי מפתח שכדאי לקחת בחשבון בבחירת מערכת סאונד לקולנוע ביתי:

• הטלוויזיה. אם עוד אין לכם טלוויזיה לבנות סביבה את מערכת הקולנוע הביתי שלכם, אתם זקוקים לאחת. אם כבר יש לכם טלוויזיה והיא לא 4K HDR, כדאי מאוד שתשקלו ללכת על אחת כזאת כי הן פשוט יוצאות מן הכלל. בנוסף, עם כל האפשרויות המובנות לחיבורים, אתם תהיו מוכנים לעתיד. הטלוויזיות החכמות של היום מתחברות בקלילות לכל מה שרק תרצו, בין אם מדובר ברכיבים או בסטרימינג, הודות לוויפי המובנה, ל-Bluetooth ולשאר התכונות.

• החדר שלכם. חלק ממערכות הקולנוע הביתי מגיעות עם רמקולים גדולים, וחלקן עם קטנים. (טכנית, הגודל קובע כשמדובר באיכות שמע, אבל יש גם רמקולים קטנים ובינוניים שנותנים בראש למרות הגודל שלכם). הנקודה: בהתאם לגודל החדר, העיצוב והסגנון שלו, חשבו באיזה גודל אתם רוצים שהרמקולים שלכם יהיו, ואיזה רסיבר אתם רוצים, מנקודת מבט עיצובית. (נ.ב. חלק מהרמקולים הגדולים אטרקטיביים במיוחד, כאשר חלקם דיסקרטיים יותר וחלקם מיועדים להחבאה בתוך הקירות והתקרה).

• מכשירי סטרימינג – אחד היתרונות המדהימים ברכישת קולנוע ביתי? רסיבר הקולנוע הביתי הנכון יכול לשמש בתור הלב להזרמה של כמעט כל דבר – שמע מהמחשב, הטלפון או הטאבלט שלכם… ומאפליקציות מקוונות כמו אפל מיוזיק וספוטיפיי. בנוסף, אם יש לכם רמקולים אלחוטיים בבית, רסיבר הקולנוע הביתי שלכם יכול להתחבר גם אליהם, כדי שתוכלו להשמיע את המוזיקה שלכם ברחבי הבית.

• התקנה קלה. אם הקריטריון שהכי חשוב לכם הוא קלות, לכו על קולנוע ביתי בקופסה. היתרון: קולנוע ביתי בקופסה הוא משחק ילדים – הכול כלול וקל להרכיב. החיסרון: קולנוע ביתי בקופסה הוא קצת כמו ארוחה מוכנה בחמגשית: הכול שם – שניצל, אורז, תפוח אדמה וסלט – מחממים 5 דקות והאוכל מוכן. אבל אם יש לכם זמן, שום דבר לא מנצל אוכל ביתי מתוכנן בקפידה ומבושל היטב. (תרגום: לכו על רכיבים נפרדים אם אתם יכולים).

אז מהי מערכת סאונד לקולנוע ביתית?

מן הסתם, טלוויזיה טובה או מקרן ומסך טובים הם חלק בלתי נפרד מהחוויה. אם תסתכלו על מערכת קולנוע ביתי כמו הצגה בתיאטרון, הטלוויזיה היא הבמה והשמע הוא כל השאר, מהסיפור, דרך השחקנים ועד המוזיקה. הקסם האמיתי מאחורי מערכת הקולנוע הביתי הוא השמע, והשמע הוא מה שאתם צריכים כדי ליוצור מערכת קולנוע ביתי אמיתית אצלכם בבית.


בדרך כלל, מערכת קולנוע ביתית כוללת את הרכיבים הבאים:
• טלוויזיה או מקרן ומסך.
• מקור וידאו. (למשל האות מהממיר שלכם או מנגן Blu-ray).
• רסיבר קולנוע ביתי. (המקום ממנו מגיע החשמל והמוח. (אליו גם הכול מתחבר).
• רמקולים, כולל (אבל לא רק): רמקול מרכזי, רמקולים קדמיים ימין ושמאל, רמקולים אחוריים ימין ושמאל, רמקולים עם אפקט מיוחד ל-Dolby Atmos וסאב וופר או שניים. כמובן שזה יכול להיות רמקולים חיצוניים רגילים או רמקולים שקועים בקיר \ בתקרה.

ועכשיו, בואו נסתכל מקרוב על כל החלקים השונים שמרכיבים את מערכת הקולנוע הביתית.
בניית מערכת הקולנוע הביתי שלכם.
לחבר את כל החלקים יחד.
הטלוויזיה או המקרן והמסך.

תמונה יפה היא המפתח לקולנוע ביתי נהדר, ובלשון המעטה: כמה שיותר גדול, יותר טוב. שורה תחתונה: אנחנו ממליצים בחום ללכת על טלוויזיית 4K HDR, ואם אתם יכולים להרשות לעצמכם מקרן קולנוע ביתי, אז עוד יותר טוב.


אם אתם מקדישים חדר מסוים שיהיה אך ורק עבור הקולנוע הביתי, לא רק שזה מרגש במיוחד, אלא המשמעות היא שאתם יכולים ללכת על זה בגדול עם מקרן ומסך שיעניקו לכם ממש תחושה של אולם קולנוע. מקרני ה-4K של היום חדים כתער ושקטים להפליא. לרוב, מתקינים את המקרן בתקרה בחלק האחורי של החדר והמסך נשאר קבוע או מוחבא במעין חלון ממונע.

מקורות וידאו.

הסדרות והסרטים האהובים עליכם יכולים להגיע מכמה מכשירים שאתם רוצים. נגני בלו ריי ו-4K מעניקים לכם חויית צפייה נהדרת וסאונד קולנועי עשיר במיוחד.

ועכשיו לשמע…

רמקולים לקולנוע ביתי.
בכל הנוגע לשמע, הכי הגיוני לבחור תחילה את הרמקולים שלכם, כי הבחירה הזו תקבע איזה רסיבר תבחרו. רמקולים גדולים זקוקים להספק גדול, כשרמקולים קטנים צריכים פחות כמובן. בנוסף, ככל שיש לכם יותר רמקולים, כך תצטרכו יותר ערוצים ברסיבר שלכם. וכדי לאפשר חווית שמע סוחפת יותר, ייתכן שתרצו לשקול להוסיף את הטכנולוגיה החדשה ביותר בקולנוע הביתי: Dolby Atmos. (עוד רגע ניכנס לעומק של Dolby Atmos, אבל אנחנו מציינים את זה כאן כי Dolby Atmos דורשת קצת יותר רמקולים).


כמה רמקולים צריך?

תלוי. שוב, כמה שיותר יותר טוב כשמדובר בסאונד, ויש עשרות שילובי רמקולים שאפשר לעשות כדי לייצר סאונד אמיתי של קולנוע ביתי. הקולנוע הביתי המסורתי כולל 5 רמקולים: רמקול מרכזי, רמקול שמאל וימין, שני רמקולים אחוריים שמאל וימין וכמובן, סאב וופר.

התקנה טיפוסית נראית ככה:
הרמקול המרכזי, ממנו רוב הדיבורים יוצאים, צריך להיות במרכז ממש מתחת לטלוויזיה. (למרות שחלק מהרמקולים שקועי הקיר יושבים דווקא מעל הטלוויזיה). הרמקול השמאלי הולך לשמאל, והימני לימין. שני הרמקולים האחוריים מוצבים או מותקנים בחלק האחורי של החדר, מאחורי הצופים. בדרך כלל, הרמקולים הקדמיים שמאל וימין גדולים יותר מהאחוריים.

מה המשמעות של הערוצים?

יש 5.1, 7.1, 11.2, 5.1.2 וכן הלאה. מה כל זה אומר? אם תסתכלו על הערוצים כאל הרמקולים, המספר הראשון (ה-7 בסט של 7.1 למשל) = כמות הרמקולים, שבעה רמקולים בדוגמה הזאת. ה-.1 פירושו האם יש למערכת סאב וופר או לא, כך שה-.1 בסט של 7.1 = סאב וופר אחד. המספר האחרון, למשל ה-.2 בסט של 5.1.2 = כמה רמקולי Dolby Atmos יש במערכת. כלומר, קולנוע ביתי של 5.1.2 פירושו 5 רמקולים, סאב וופר אחד ו-2 רמקולי Dolby Atmos.


כמו שאמרנו קודם: חשבו על הערוצים כאל הרמקולים. ולמרות שרוב פורמטי המוזיקה דורשים רק שני ערוצים (שמאל וימין), השמיים הם הגבול בסאונד סראונד של קולנוע ביתי.

על קצה המזלג: ככל שיש לכם יותר ערוצים, כך אתם יכולים להוסיף יותר רמקולים. וככל שאתם מוסיפים יותר רמקולים, כך הסאונד סוחף וטוב יותר.
לכל הפחות, לכו על 5 ערוצים… אבל אנחנו ממש, ממש ממליצים (זה פעמיים ממש) ללכת על לפחות 7. עם 7 ערוצים, אתם תחוו – בבית שלכם – דיוק את מה שתחוו בקולנועים הדיגיטליים החדשניים של היום: סאונד מרגש, גדול וסוחף.

בואו נפרק את היתרונות לפי ערוצים:
• מערכת סטריאו ישנה וטובה מכונה עכשיו 2.0 (שני ערוצים, שני רמקולים).
• הוסיפו לזה סאב וופר כדי לקבל בס רב עוצמה, ויש לכם 2.1. ה”2″ פירושו שני רמקולים קדמיים, והסאב וופר הוא ה”.1″.
• הוסיפו רמקול בערוץ המרכזי, כך שתמיד תרגישו שהדיבורים מגיעים ממרכז המסך (חשוב במיוחד אם אתם יושבים טיפה הצידה), והנה יש לנו “3.1”.
• הוסיפו לזה עוד שני רמקולים בחלק האחורי של החדר כדי לקבל סאונד סראונד עוטף, והגענו ל”5.1″. (5.1 היה הסטנדרט לסראונד עד לפני כמה שנים, כשהרמה התחילה לעלות ולהשתולל).
• חדרים גדולים יותר, בעיקר כשהספה שלכם נמצאת במרחק מהקיר האחורי, עשויים לדרוש רמקולים אחוריים וצידיים, מה שמביא אותנו ל”7.1″.
• הדובדבן שבקצפת, והאחרון חביב: Dolby Atmos, בו נוסיף עוד 2 רמקולים או יותר בתקרה. עכשיו אנחנו מדברים על סאונד תלת מימדי של ממש, בו השמע יכול להגיע לכל מקום ומכל מקום בחדר. לסיכום: מערכת “7.2.1” מגיעה עם שלושה רמקולים בחזית, שניים בצד, שניים מאחורה ועוד זוג בתקרה. ובנוסף, הסאב וופר, שנמצא בדרך כלל מאחורה, אבל יכול להיות בכל מקום.

רמקולים גדולים או קטנים?

לפני 10-20 שנה, הרוב היו קונים רמקולים קטנים יותר לקולנוע ביתי. כיום, איכות השמע היא הכול – כולם מחפשים סאונד קולנועי גדול ואמיתי. אנחנו אוהבים להגיד שכמה שיותר גדול יותר טוב, אבל בסופו של דבר הכול תלוי בהעדפה האישית שלכם ובחדר שלכם.
שימו לב: הרמקולים הקדמיים שמאל וימין הם החשובים ביותר. הם מספקים את רוב הפאנץ’ שמגיע מהמוזיקה והאפקטים הקוליים.
מערך הרמקולים הבסיסי ביותר.

מתי מקרן קול יכול להתאים?

אם אתם ממש קצרים במקום, מקרן קל הוא דרך קלה במיוחד לשדרג את השמע קולנוע הביתי שלכם במעט מאוד מאמץ. הוא מגיע עם רמקול שמאל, ימין ומרכז מובנים, מה שמעניק פתרון נקי וקל של 3.0. ובהתאם לתקציב ולגודל החדר שלכם, אתם יכולים להוסיף לו רמקולי סראונד.

הסאב וופר, חלק 1: עור ברווז.

הסאב וופר הוא הקשר האחורי של כל קולנוע ביתי… הוא אחראי על איך אתם מרגישים – תרתי משמע – את האקשן. כמה כבד באמת הסלע המתגלגל בסצנה המפורסמת של “אינדיאנה ג’ונס”? כשתדליקו את הסאב וופר, אתם לא רק תשמעו אותו מתקרב, אתם ממש תרגישו אותו מתקרב ומרעיד לכם את החזה.
סאב וופר טוב לא רק מעגל את הבסים, הוא מבהיר ומגביר תדרים נמוכים – חלקם כל כך נמוכים, שהאוזן האנושית אפילו לא יכולה לשמוע אותם. אבל אנחנו יכולים להרגיש אותם, ומשם עור הברווז מגיע.

הסאב וופר, חלק 2: עור ברווז, עור ברווז

אנחנו רואים יותר ויותר מערכות קולנוע ביתי עם שני סאב וופרים או אפילו יותר, במקום אחד. בכל החדרים יש אזור שבו הבס יורד בה, ובזה סאב וופר שני יכול לעזור.
כמובן, צריך שהחלל (והכיס) יוכל להכיל יותר סאב וופרים, אבל התוצאה עם שניים או יותר היא תגובת בס טובה יותר.

מערכות קולנוע ביתי 3.1

יש מי שעוצר בשלושה רמקולים בלבד (מרכז, ימין ושמאל) וסאב וופר. הסט אפ הזה מכונה סט רמקולים 3.1, וזה כאמור מה שתמצאו במקרני קול. (ה”.1 = הסאב וופר). מערכת 3.1 מוסיפה לטלוויזיה שלכם קצת אפקט של קולנוע ביתי, אבל לא באמת מעניקה לכם סאונד סראונד של מערכת קולנוע ביתי אמיתית. אבל אם אין לכם מקום לקולנוע ביתי מלא, סט של 3.1 הוא ללא ספק הדבר הבא עבורכם.

מערכות קולנוע ביתי 5.1

הסט אפ המסורתי והבסיסי הוא מערכת קולנוע ביתי 5.1 עם יותר רמקולים: רמקול מרכזי, רמקול שמאל וימין, שני רמקולים אחוריים שמאל וימין וכמובן, סאב וופר. סט אפ טיפוסי נראה כמו בתמונה למטה.

5.1.2 ומעלה? עכשיו אנחנו מדברים.

במשך שנים, מערכת קולנוע ביתי 5.1 נחשבה לטופ של הטופ. לא עוד. פריצות דרך טכנולוגיות חדשות אפשרו להפוך את הקולנוע הביתי ללא פחות טוב (לעתים אפילו יותר טוב) מאולמות הקולנוע הטובים ביותר בעולם. אחת מפריצות הדרך האלו הגיעה מהמעבדות של Dolby.


לפני מספר שנים, אנשי הסאונד של Dolby מצאו דרך לייצר את מה שרבים מכנים “סראונד סאונד תלת מימדי” דרך טכנולוגיה חדשה בשם Dolby Atmos. מה ש-Dolby Atmos עושה זה לייצר שכבת סאונד שלא רק מרחפת מעל הצופים, אלא מרחפת מעליהם באזורים שונים. והיא עושה את זה כל כך טוב, שממש אפשר להצביע על נקודות ספציפיות באוויר.


איך אפשר לתאר את זה? דוגמה טובה לאיך הכול עובד ביחד בקולנוע ביתי עם Dolby Atmos אפשר למצוא בסרט “דאנקריק” מ-2017. (בדוגמה הזאת, הקולנוע הביתי = 5.1.2, כאשר ה-“2” מייצג שני רמקולי Dolby Atmos מלמעלה).
אתם לוקחים חלק בשיחה שקטה בין כמה חיילים מודאגים על החוף (הרמקול המרכזי). מצד שמאל, ברקע (רמקול שמאל), אתם שומעים חיילים מתעמלים. בצד השני (רמקול ימין), רחש הגלים הקבוע נע על פני החוף בזמן שהשחפים חגים מעל (Dolby Atmos) וצוללים כדי לדוג. מרחוק, מאחורי החוף (רמקולים אחוריים ימין ושמאל), הרעש של הטנקים הגרמניים הולך ומתקרב. לפתע, משום מקום, נשמע פיצוץ ממרחק של 40 מטר בלבד, שהוא כל כך חזק (סאב וופר + כל רמקול), שהברכיים שלכם רועדות. ואז – עוד לפני שאתם מספיקים לראות אותם, אתם שומעים אותם – הסאונד של 6 מטוסים שמגיעים מלמעלה ויורדים נמוך, עוברים לכם מעל הראש (Dolby Atmos) ברעש מחריש אוזניים.
ראינו רבים מורידים את הראש או מתכופפים כשהם מגיבים לסאונד של Dolby Atmos שמגיע מלמעלה – כן, זה עד כדי כך טוב. כדי לאפשר את זה, אתם צריכים רסיבר שמותאם ל-Dolby Atmos ולפחות שני רמקולים המותאמים ל-Dolby Atmos (בנוסף לשאר הרמקולים בקולנוע הביתי שלכם).

רסיברים לקולנוע ביתי.

רסיבר ה-A/V לא רק מניע את כל המערכת, הוא גם המוח מאחוריה. תפקיד הרסיבר הוא לקבל את אות האודיו מהטלוויזיה, לפענח ולעבד אותו, ולשלוח אותו ליעד הסופי שלו: הטלוויזיה והרמקולים שלכם. תצטרכו רסיבר A/V לקולנוע ביתי עם לא פחות מחמישה ערוצים וסאב וופר אחד כדי להפעיל את הקולנוע הביתי שלכם. אנחנו ממליצים בחום ללכת על רסיבר A/V עם Dolby Atmos ושבעה ערוצים לפחות, אבל רק אם החדר שלכם יכול לתמוך בזה.


מקרן A/V טוב לקולנוע ביתי יכול לבצע לא מעט פעולות, כגון:

• לפענח כראוי את כל נתוני השמע ולהקצות ערוץ לכל רמקול.
• לשלוח את הנתונים לכל רמקול קווי או אלחוטי ברחבי הבית.
• אם הוא אלחוטי, הוא יוכל להזרים הכול מכל מקום. ספריית המוזיקה שלכם, תחנות הסטרימינג האהובות עליכם וכולי.
• לברור בין מצבי “סאונד” שונים.
רסיברים זולים יותר מגיעים עם כל התכונות והיכולות שאתם צריכים, אבל לרוב לא באמת יכולים לבצע את העבודה כראוי. חשבו על קטנוע מול אופנוע. לשניהם יש מנוע ושני גלגלים, שניהם יסיעו אתכם בעיר, אבל רק אחד מהם עושה את זה בצורה עוצרת נשימה.

אפשרות נוספת? קנו מגבר וקדם מגבר.

אם יש לכם את התקציב ואתם רוצים ללכת על זה ממש בגדול, לכו על רכיבי עיבוד נפרדים. עם מגבר וקדם מגבר, אתם לא נשענים על יחידה אחת (רסיבר A/V) שיבצע את חלוקת האות ואת ההגברה. לחילופין, יש לכם יחידה אחת (קדם המגבר) שתפקידה לבצע את החלוקה ויחידה אחת (המגבר) שתפקידה להגביר.

אילו סוגי מערכות קולנוע ביתי קיימים?

לא משנה מה גודל החדר והתקציב שלכם, יש אי שם בחוץ קולנוע ביתי שיתאים לכם. מה שכן, כשאתם שוקלים מה לבחור, חשבו על גודל החדר שלכם והעיצוב שלו. למשל, אם אתם גרים בדירה שכורה, ייתכן שאתם לא יכולים לקדוח בקירות כדי להחביא את הכבלים שלכם. מה לעשות? לכו על מערכת אלחוטית. יש לכם חדר גדול? לכו על רמקולים גדולים – וכמה שיותר. אם יש לכם חדר קטן, אתם יכולים לשקול לבחור במקרן קול וסאבוופר כדי לקבל סט רמקולים של 3.1.

סוגי מערכות הקולנוע הביתי השונות כוללים:
מקרני קול.

אומנם זו לא בדיוק “מערכת”, אבל מקרני קול הם אלטרנטיבה לא רעה בכלל – בעיקר כשהתקציב והמקום מוגבלים. הם כבר מגיעים עם רמקולים מרכז, שמאל וימין מובנים, וכל מה שאתם צריכים לעשות זה להוסיף סאב וופר ושני רמקולים אחוריים. השילוב הזה ייקח לכם פחות מקום, ועדיין יעניק לכם סראונד אמיתי של קולנוע ביתי.
קולנוע ביתי בקופסה.

מערכות קולנוע ביתי בקופסה תמיד יהיו האפשרות הזולה ביותר והקלה ביותר להתקנה, אבל לא בהכרח עם השמע האיכותי ביותר. כל מה שאתם צריכים, מיוצר על ידי אותו יצרן, במארז אחד. רק תוסיפו לזה טלוויזיה. קולנוע ביתי בקופסה מגיע עם ציוד להרכבה, כבלים והנחיות שקל לבצע.

מערכות קולנוע ביתי שמורכבות מרכיבים בודדים.

אתם יכולים להוציא הרבה על רמקול בודד, סאב וופר וכולי… או להוציא קצת, או משהו באמצע. מה שטוב ברמקולים בודדים, זה שאתם יכולים להתאים אישית את הקולנוע הביתי לחדר ולטעם שלכם. כן, זה ידרוש מכם יותר עבודה בשלב ההתקנה, אבל אם יש לכם חדר גדול יותר ואתם רוצים סאונד גדול יותר, זה לגמרי שווה את זה.

קולנוע ביתי אלחוטי.

כיום אפשר למצוא רמקולים ביתיים אלחוטיים. אם אתם יכולים, רמקולים קוויים הם ללא ספק אמינים ורציניים יותר.
היתרונות של מערכת אלחוטית? לא צריך לקדוח חורים בקירות, לא צריך להריץ כבלים בקירות או על הרצפה, ובסופו של דבר, ההתקנה קלה יותר. (במילים אחרות: זול יותר להתקנה, ופחות בלגן). בנוסף, עם מערכת אלחוטית אתם יכולים להזיז את הרכיבים בכל זמן שאתם רוצים, לאן שאתם רוצים.

הגנת חשמל וכבלים

הדברים הקטנים (אך חשובים לא פחות).

הגנת חשמל. הגנו על ההשקעה שעשיתם בקולנוע הביתי שלכם ממצבים של קצר בחשמל.
כבלים. כבל אחד פחות איכותי יכול לפגוע בכל החוויה שלכם, והקולנוע הביתי שלכם ידרוש לא מעט כבלים. אצלנו תמצאו את הטובים ביותר.


קולנוע ביתי – שאלות נפוצות.

איגדו כמה מהשאלות הנפוצות ביותר ששמענו מלקוחות וענינו עליהם כאן עבורכם.
איך מחברים מערכת קולנוע ביתי וכמה זמן זה לוקח?
קחו לעצמכם יומיים. תצטרכו יום אחד כדי להריץ את כל הכבלים ואת היום השני כדי לעבור על מדריך ההפעלה, עמוד אחרי עמוד, ולסדר את כל הרכיבים שלכם כמו שצריך וכמו שאתם רוצים. רסיברים לקולנוע ביתי, בשונה מרסיברים לסטריאו, מגיעים עם מדריך התקנה. החדשות הטובות: הרסיברים לקולנוע ביתי של היום מבצעים כיול עצמי. (הכיול העצמי הוא התהליך בו הרסיבר נעזר במיקרופון המובנה בו כדי א) למדוד את האקוסטיקה של החדר שלכם וב) לקבוע את העוצמות ואת המרחק של כל רמקול למקום ממנו אתם מאזינים – באופן אוטומטי).

אילו מותגים מייצרים את מערכות הקולנוע הביתי הטובות ביותר?

התשובה הכנה היא שאף אחד מהם. אם אתם הולכים על רכיבים נפרדים, אתם יכולים לשלב בין מותגים שונים – למרות שכשמדובר ברמקולים, אנחנו ממליצים ללכת על מותג אחד. אם אתם רוכשים קולנוע ביתי בקופסה, כמובן שהכול מגיע ממותג אחד.


איזה הספק אני צריך במערכת הקולנוע הביתי שלי?

בדיוק כמו רכבים, הביצועים תלויים בכוח סוס – וככל שיש לכם יותר, כך הקולנוע שלכם יישמע גדול וטוב יותר. בעיקר כשאתם מגבירים. בנוסף, כמה שזה יישמע מוזר, קולנוע ביתי עם הספק גבוה יישמע חזק יותר (קרי: יותר עור ברווז) בעוצמות נמוכות יותר.
ודאו שיש לכם את ההספק המינימלי המומלץ לרמקולים שלכם. אנחנו יכולים לשמוע שינויי עוצמות של שלושה דציבלים. כלומר: בואו נאמר שיש לכם כרגע 70 וואט לכל ערוץ, אבל אתם רוצים הגברה משמעותית בעוצמת השמע. כדי לעשות את זה, תצטרכו 140 וואט לערוץ.
כלל אצבע: 125 וואט לערוץ הוא כמות ההספק האידיאלית איתה לא תחששו שייגמר לכם.