Posted on

מקרן יד שניה לקניה – זהירות !!!

מקרן יד שנייה – ממה צריך להיזהר?

כיום, יש הרבה אלטרנטיבות לרכישה מוזלת של המוצר אותו אנו רוצים. אחת מהאלטרנטיבות היא רכישת מוצר שכבר עבר שימוש אצל אדם אחר. אמנם יש הרבה מציאות ולפעמים אף כדאי לרכוש מוצר יד שנייה, אך בחירת המוצר צריכה להיות הרבה יותר קפדנית מאשר מוצר חדש מהחנות. אם כך, ממה צריך להיזהר כאשר אנחנו רוכשים מקרן יד שנייה?

איך בוחרים מקרן יד שנייה?

דבר ראשון שעליכם לדעת הוא מה הדגם אותו אתם רוצים. למקרנים יש הרבה סוגים, יש מקרנים ניידים, יש מקרנים נייחים, יש מקרני כיס וכן הלאה… ישנם מקרנים שמחירם אינו גבוה ולכן אולי עדיף כבר לרכוש מוצר חדש כיוון שפער המחירים לא משמעותי ולעיתים גם לא שווה את הסיכון. מקרן מסוג CRT לרוב יהיה זול יותר מאשר מקרנים אחרים ושימושו מאוד ספציפי – סוג זה משמש בעיקר לצורכי עבודה משרדית, מצגות והקרנות שאינן דורשות איכות שידור גבוהה.

אם תבחרו בסוג LCD או DLP המצב משתנה, הסוג הנקנה ביותר היום הוא DLP, מחירי המקרנים משתנים מדגם לדגם וטווח המחירים רחב, סוג זה מספק רזולוציה גבוה, חדות ובהירות. כמו כן, גם סוג LCD מאפשר לנו להנות ממעבר תמונות חד, רמת בהירות נכונה וניגודיות שנפרסת באופן שווה לרמת הבהירות. אחד הדברים היותר חשובים ברכישת מקרן יד שנייה הוא לדעת כמה שעות עברה הנורה של המקרן אותו אתם רוצים. אורך חיי הנורה נע בין 3,000 ל 5,000 שעות, אם הנורה עברה כבר די שעות אז מומלץ להימנע מרכישה. תיקון הנורה או רכישת נורה חדשה למקרן עולה כמעט כמו מקרן חדש, לכן שימו לב שאתם בודקים את מספר שעות הנורה.

האם מקרן יד שנייה עדיף על מקרן חדש?

החיסרון העיקרי שיש ברכישת מקרן יד שנייה הוא שאין ביטוח על המוצר ואתה לא יודע באמת אם המוצר תקין לגמרי או לא. אם אתם רוכשים את המוצר מאדם שאתם מכירים וסומכים עליו, אז במקרים כאלה תוכלו להוזיל את העלויות ולחסוך מעט כסף. האפשרות השנייה שלכם והיא העדיפה היא לרכוש מוצר יד שנייה מחנות סאונד והגברה המתמחה בעולם המקרנים, ישנן לא מעט חנויות שמספקות מבעד למוצרים חדשים גם מוצרי יד שנייה לכאלה שלא יכולים להרשות לעצמם לרכוש מוצרים חדשים לגמרי. אין ספק שמקרן חדש תמיד יגרום לנו יותר נוחות ונחת בקנייה ואחריה.

אך מצד שני, אם מדובר בדגם איכותי, לדגמים אלה יש בלאי נמוך וכל עוד הנורה של המקרן לא עברה יותר מדי שעות, אז אין סיבה שלא לרכוש את המוצר.

מקרן בירושלים

כמה עולה מקרן יד שנייה?

מקרן יד שנייה עולה בהתאם לדגם אותו אתם מחפשים, לרוב האנשים הפרטיים יוזילו לכם את העלויות בכעשרים עד שלושים אחוזים, ומצד שני חנויות מקצועיות יוזילו לכם את הרכישה בכמעט חמישים אחוזים. כמובן, אם מדובר על דגם חדש לגמרי שכמעט ולא עבר שימוש, המחיר יהיה בהתאם.

חשוב מאוד לא להתפתות למחירים מחשידים כאשר אתם קונים מאנשים פרטיים, בידקו שלא מדובר בחיקוי או בזיוף, העדיפו לרכוש רק מחנויות המתמחות בתחום ובדקו את כל הפרטים שאתם צריכים לדעת עוד לפני שאתם מגיעים למקום. היתרון ברכישה ממקום מסודר הוא ששם תוכלו לקבל ייעוץ אישי לפני בחירת הדגם, תוכלו לנסות ולראות אם הוא באמת מתאים לצרכים שלכם.

מקרנים תל אביב יפו

חשוב לשים לב!

לפני שאתם קונים את המוצר, שימו לב שאין עליו פגמים חיצוניים, שהמוצר לא מאובק ושיש לו את כל הכבלים הייעודיים לו. בררו עם האדם ממנו אתם קונים את המוצר למה הוא מעוניין למכור אותו וכמה זמן הוא נמצא אצלו.

זכרו לבדוק את המצב של הנורה וכמה שעות היא עברה עד כה. לרוב, המקרנים הנייחים והניידים יהיו בעלי בלאי נמוך יותר, הם קשיחים יותר ופחות נוטים לקבל מכות חיצוניות המשפיעות על התפקוד שלהם. אך, כאשר מדובר במקרנים זעירים ובמקרני כיס העסק משתנה, כיוון שהמקרנים האלה כל כך קטנים, גם הרכיבים הפנימיים שלהם קטנים ויותר נוטים לתקלות ובעיות תפקוד. בדקו גם חיצוניות וגם נסו להפעיל את המוצר בעצמכם ולבדוק אם המוצר יכול לבצע את כל מה שהיצרן רשם, בין אם מדובר על זמן פעולה, בטרייה, רזולוצייה וכו’…

לסיכום

לא כל אדם יכול להרשות לעצמו לרכוש מוצר חדש מהחנות, במיוחד כאשר מדובר על מוצרים יקרים כמו מקרנים, יש לציין שלצורך הפעלת המקרן בצורה המתאימה תצטרכו גם לקנות מסך הקרנה שמתאים למה שהמקרן יכול לבצע. היום אפשר למצוא באתרים שונים אלפי מקרנים יד שנייה. הרבה אנשים מתפתים למחירים זולים ובסוף מקבלים מוצר תקול.

לכן, אם בחרתם לרכוש מוצר יד שנייה עשו זאת בחוכמה, בדקו שהמקרן אכן תקין חיצונית ושהנורה לא עברה יותר מדי שעות (אורך חיי הנורה נע בין 3,000 שעות ועד 5,000 בהתאם לדגם). העדיפו לרכוש את מקרן ממקום המתמקצע בתחום – חנויות סאונד והגברה שונות. המחיר אותו תשלמו בחנויות כאלה יכול להוזיל לכם את המחיר עד לכ 50 אחוזים מהמחיר המקורי. מקרן חדש תמיד יעניק לנו יותר שלווה וכל עוד יש לנו אחריות על המוצר הרבה יותר קל לנו להשתמש בו.