Posted on

מקרן לייזר או מקרן DLP ? מה מומלץ? מה המחיר? מקרני לייזר במחיר הנמוך בארץ

מקרן לייזר או מקרן DLP, מה יותר מומלץ?


המקרנים מזמן כבר מהווים תחליף מושלם למסכי הטלוויזיה. הם הרבה יותר נגישים, הרבה יותר פשוטים להרכבה והפעלה, מקנים לנו שימוש בגדלים שונים של הקרנה ועוד מגוון יתרונות שמסכי הטלוויזיה לא מאפשרים לנו. עכשיו השאלה שעולה היא: איזה סוג מקרן עדיף? מקרן DLP או מקרן לייזר?

*** לחץ כאן ל: מחירון מקרנים (מכירה סיטונאית בעיקר)

יתרונות של מקרן לייזר


חיי נורה – לכל מקרן יש אורך חיים שונה, אורך החיים לרוב נקבע על פי שעות הנורה. בדרך כלל במקרנים הסטנדרטים נחליף את הנורה (שמחירה שווה כמעט למחיר המקרן) כל 1,000 – 3,000 שעות עבודה. מקרני הלייזר מצד שני, מגיעים עם חיי נורה ארוכים יותר, לפחות בדגמים החדשים. נוכל למצוא נורות המגיעות ל 5,000 שעות עבודה ויותר.

מקרן לייזר אופטומה


תחזוקה – מקור ההארה של קרני הלייזר עמידות פי כמה וכמה מהנורות הרגילות. רוב מקרני הלייזר הם בעלי אנסי לומנס גבוהים מאוד כך שניתן גם לראות בצורה טובה באור יום. כמובן, כל מקרן דורש יחס הולם, מדובר על מכשיר עדין.


הפעלה ומהירות – מקרני הלייזר עובדים בצורה מהירה יותר, החל מהפעלת המוצר ועד להעברת ערוצים ושימוש במדיה שונה. יש למקרני הלייזר יחידת ההארה מיוחדת.
נראות – יתרון זה אמנם משתנה מדגם לדגם, אך לפי רוב, מקרני הלייזר נראים הרבה יותר אלגנטים כלפי חוץ, הם בעלי אריזה קשיחה ועיצוב מודרני וחדשני.

מקרן DLP


ניידות וגודל – מה שמאפיין את דגמי מקרני ה DLP הוא בעיקר המימדים שלהם, רוב המקרנים מסוג זה יהיו זעירים, נוחים וניידים מאוד. רובם מכילים שבב אחד ולא שלושה פאנלים כמו מקרנים אחרים, כך החברות היצרניות מאפשרות לעצמן ליצור מקרנים בעלי מימדים קטנים. כמו כן, המשקל גם הוא בהתאם, בעוד שמקרני הלייזר ומקרנים אחרים יותר כבדים לנשיאה, מקרני ה DLP מאוד קלילים וניתן להציב אותם בכל מקום כמעט.


איכות תצוגה – אחת הסיבות לכך שמקרני ה DLP הם הנמכרים ביותר היא בזכות איכות הוידאו, רזולוציה מאוד גבוהה, הניגודיות מסתנכרנת באופן מושלם עם אופן ההקרנה וגם בתנאי חוץ ניתן לראות את הווידאו בצורה ברורה. כמובן, כל זה לא יצא לפועל אם לא רכשתם מסך הקרנה מתאים לאיכות המוצר. כאשר קונים מקרני DLP צריכים לדאוג לכך שמסך ההקרנה יהיה באיכות מתאימה גם הוא.


קולנוע ביתי – ידוע שכל מי שמחפש להקים קולנוע ביתי בבית, מקרן המתאים לו ביותר יהיה מקרן DLP. חשוב לרכוש מסך הקרנה גדול, מסך הקרנה חשמלי או מסך הקרנה קבוע, הם מתאימים ביותר לקולנוע הביתי.

איזה מקרן יותר מומלץ?


אין ספק ששני המקרנים נמצאים בדרגים הכי גבוהים ברף המקרנים. כמובן, הרבה תלוי גם בחברה המייצרת, יש מותגים וחברות מובילות המעניקות לנו מוצרים איכותיים. מצד שני, יש גם חברות פחות איכותיות ששם נמצא מקרנים שישמשו אותנו בצורה לא טובה – בין אם מדובר על מקרן DLP ובין אם מדובר על מקרן לייזר. אם מדובר על שימוש המיועד להקרנות מאיכות רזולוציה גבוהה ובין אם מדובר על משחקי מחשב וקונסולה חדישים, המקרן שישמש אתכם בצורה הכי אפקטיבית יהיה מקרן DLP ולא מקרן לייזר, מקרן הלייזר מתאים יותר לאיכויות שידור סטנדרטיות ואין מדובר במקרן המיועד לאיכות 4K או איכויות רזולוציה גבוהות.

התאמה של מסך הקרנה למקרן

מצאתם את המקרן אותו רציתם? זכרו שללא בחירת מסך הקרנה מתאים, כל היתרונות של המקרן לא יהיו תקפים.


מקרן DLP – מסכי ההקרנה המתאימים למקרני ה DLP הם: מסך הקרנה חשמלי, מסך הקרנה קבוע, מסך הקרנה HD.


מקרן לייזר – מסכי ההקרנה המתאימים למקרני לייזר הם: מסך הקרנה חשמלי, מסך הקרנה מתקפל, מסך הקרנה קבוע ומסך הקרנה חצובה.

שימו לב, כל מסך הקרנה, על אף שהבד נראה אותו הדבר, שונה לחלוטין מהאחר. מסכי ההקרנה יכולים להגיע לסכומים גבוהים, אך עם זאת, רק בעזרתם נוכל להנות ממלוא חוויות ההקרנה.

מסקנה


נוכחנו לגלות שגם מקרן הלייזר וגם מקרן DLP הינם מקרנים איכותיים וחדשים שמתחרים על המקום הראשון בשוק המקרנים. עם זאת, מקרן DLP מציב רף גבוה יותר של איכות שידור, רזולוציה, ואפשרויות שימוש. אם אתם לא מוכנים להתפשר על איכות, מקרן DLP הוא המקרן המתאים בשבילכם.