Posted on

סקירת מוצר – גנרטור מושתק או רגיל?

גם בזמנים בהם אין אנחנו מבצעים רכישה של מוצר אלא שוכרים יש לעשות את הבחירה הנכונה. הגנרטורים הם מוצר בסיסי בכל אירוע ובכל טיול, מה היתרונות בהשכרת גנרטור ומה עדיף לי, גנרטור מושתק או גנרטור רגיל דווקא?

 

מהו גנרטור?

בעזרת הגנרטור אנחנו מייצרים חשמל זמין בכל מקום. תפקידו של הגנרטור הוא אנרגיה זמינה כמו בנזין או דיזל אל המנוע, על ידי סיבוב המנוע שני הקטבים זזים, ואז נוצר בין שני הקצוות של הסליל מתח חשמלי. בנוסף, יש גנרטורים המופעלים על ידי הרוח כמו תחנות רוח, טורבינות ועוד…

 

מהם ההבדלים בין הגנרטורים המושתקים לבין הגנרטורים הרגילים?

ההבדלים בין שני סוגי הגנרטורים באים לידי ביטוי בעיקר ברעש, אם כיום ליד גנרטור רגיל לא נוכל לנהל שיחה נורמלית, אז אצל הגנרטור המושתק הדבר שונה. הרעש שמפיק הגנרטור המושתק שווה ערך לשיחה רגילה בין שני מכרים. אמנם ההבדל בא לידי ביטוי במחיר, בגלל היתרון המשמעותי של הרעש שאותו הגנרטור המושתק אינו מפיק המחיר שלו יקר יותר. הרכישה משתלם בעיקר אם אתם משתמשים בגנרטור לאורך הלילה, בעזרת הגנרטור המושתק תוכלו לישון יותר טוב. לגנרטור המושתק יש חופה אקוסטית שמבודדת את הרעש ומנמיכה את מספר הדציבלים בזמן ההפעלה.

 

האם כדאי לשכור או לרכוש גנרטור?

יש הבדל משמעותי במחיר אם נבחר לרכוש את הגנרטור. תמיד תשאלו את עצמכם לפני הקנייה לאיזה צורך אתם צריכים את המוצר, האם הוא יכול לשמש אתכם לטווח הארוך וכמו כן, האם אני יכול להרשות לעצמי הוצאה כספית כזאת. חשבו ככה, אם אתם אנשים מטיילים ויוצא לכם כמה פעמים בשנה לעשות טיול המצריך שימוש בגנרטור, אולי עדיף לכם באופן חד פעמי לרכוש את המוצר – ראו בזה כהשקעה לטווח הארוך. הפער בין מחירי ההשכרה לרכישה ניכרים, כמו כן, גם פער המחירים בין הגנרטור המושתק לגנרטור הרגיל משמעותי בשל הקידמה הטכנולוגית המצויה בגנרטור המושתק.

 

מאיפה שוכרים גנרטורים מקצועיים?

לא חסרות חנויות שמשכירות גנרטורים, מכל הסוגים. מאוד קל להתפתות אל מול המחירים הזולים אותן מציעות חנויות שאינן מתמקצעות בתחום הגנרטורים. את הגנרטור, בין אם מושתק או רגיל, שכרו אך ורק מחנות מקצועית, שהתחום שלה הוא מוצרים חשמליים. במקום כזה תוכלו לקבל ייעוץ מקצועי וליווי מקצועי מהאנשים העובדים בחנות. בדקו שעל המוצר קיימת אחריות יצרן. כאשר כבר בחרתם דגם תוכלו לבקש לראות עוד דגמים שדומים במפרט הטכני למוצר אותו בחרתם, כך תוכלו לעשות השוואה ואולי אפילו להוזיל עלויות.

 

למי מתאימים הגנרטורים?

משפחות פעילות – אם אתם חובבי טיולים ונוהגים לבלות את החגים ואת החופשים בטבע, הגנרטורים הם הפיתרון המושלם עבורכם. במקרים כאלו הגנרטור המושתק יתאים יותר, כך תוכלו לישון בלי רעשים סביב.

בעל אולמות אירועים – כל אולם אירועים חייב גיבוי למקרה של נפילת חשמל. ברגע שיש נפילת חשמל ואין פיתרון לזה האירוע נהרס. אולם אירועים שלא נותן גיבוי אוטומטית פוגע ברמת המקום ובשמו.

הפקות אירועים בטבע – לכל צורך של הפעלת מערכות הגברה, חיבור מערכות הקרנה ומסכי הקרנה ופתרונות תאורה – הגנרטורים יכולים להיות שימושיים.

 

תחזוקה

גם כאשר אתם רק שוכרים את הגנרטור עליכם יהיה לשמור עליו, כך תמנעו מקנסות. זכרו לשמור על הגנרטור במקום מוצל, לא להניח אותו על מקומות לא יציבים או מקומות בהם הגנרטור יכול להיפגש עם מים. דאגו לשמור על המוצר כך שגם הבאים אחריכם יהנו מהמוצר.

 

לסיכום

הגנרטורים הם מוצר בסיסי, ישנם סוגים שונים של גנרטורים, גנרטור מושתק או גנרטור רגיל. ההבדלים בולטים לעין בין השניים. ההבדל בא לידי ביטוי בעיקר מבחינת עוצמת הרעש. הגנרטור המושתק מפיק פחות רעש באופן משמעותי, אך הוא יותר יקר. תפקיד הגנרטור הוא להמיר אנרגיה זמינה אל המנוע ועל ידי סיבוב המנוע הקטבים זזים ונוצר חשמל בין שני קצוות הסליל. לגנרטור המושתק בשונה מהגנרטור הרגיל יש חופה אקוסטית שמבודדת את הרעש. חשוב לשכור את הגנרטורים ממקום המיועד לכך ומתמחה בתחום הזה. בחרו מקום אמין בעל ביקורות חיוביות. חשוב לדעת, גם כאשר מדובר רק בהשכרה של המוצר, חשוב לשמור על המוצר כאילו זה עתה רכשתם אותו. כך תימנעו מקנסות מיותרים.
הגנרטורים מתאימים למשפחות מטיילות, לאירועים שונים, בתי עסקים, וכל מי שמעוניין שיהיה לו גיבוי למקרה של נפילת חשמל.