Posted on

ציוד הגברה פתח תקוה

כאשר אנחנו מתכננים אירוע, בדרך כלל נזדקק גם לציוד הגברה כלשהו. כאשר נרצה לקיים הרצאה או הדרכה באולם, יספיק לנו להשכיר רמקול (בעוצמות משתנות) ומיקרופון בעבור המרצה. לעומת זאת, הדבר נעשה הרבה יותר מורכב כאשר נרצה לקיים אירוע רב משתתפים בחוף הים אך גם באולם במידה ונרצה להגביר להקה. במקרה כזה כמות הציוד והמרכיבים השונים שידרשו לנו רבים יותר וגם יש צורך במקצועיות גדולה יותר בהפעלתם במהלך האירוע. אז מה כולל ציוד הגברה בפתח תקווה ואיך נדע לאיזה ציוד בדיוק אנו זקוקים?


מה כולל ציוד הגברה?

ציוד הגברה הוא שם שכולל את כל מה שאנו זקוקים לו על מנת להגביר סאונד. בין המרכיבים השונים של ציוד הגברה ניתן למצוא את הרמקולים כמובן, פלטה של דיג’י, מיקסר, מגבר, כבלים, חצובה, גנרטור, מיקרופונים ועוד. בנוסף על כל אלו, פעמים רבות כאשר מתייחסים לציוד הגברה מתכוונים גם לתאורה וכן חברות הגברה רבות עוסקות בהשכרת והתקנת ציוד הגברה וציוד תאורה במקביל.

איזה ציוד הגברה אני צריך?

ניתן לחלק את שלב בחירת ציוד ההגברה לשני חלקים. החלק הראשון יהיה הגדרת הצלילים שאותם נרצה להגביר והשני יהיה להגדיר את העוצמה הדרושה לנו מהרמקולים. הכוונה ב-“מה מגבירים”, הוא האם אתם מתכננים להגביר זמר או נואם? להקה או מוזיקה של דיג’יי? על ידי אפיון האלמנטים האלו נוכל לדעת בוודאות לאיזה ציוד הגברה בפתח תקווה אנו זקוקים. במידה ומדובר בנואם, נוכל להסתפק במיקרופון פשוט לעומת הגברת זמר שדורש העברה נקייה של צלילים מורכבים. בנוסף, ככל שמגבירים יותר צלילים ממקורות שונים כך דרוש גם מיקסר עם יותר כניסות ומיקרופונים רבים יותר.

בשלב השני, צריך לאפיין את סדר גודל האירוע והיכן האירוע מתקיים. במידה ומדובר באירוע בסדר גודל קטן שמתקיים באולם, נוכל להסתפק במערכת הגברה קטנה יחסית עם רמקולים בהספק של עד 300 וואט ומיקרופון פשוט. במידה והאירוע מתקיים במקום ללא מקור חשמל כמו חוף הים לדוגמא, ראשית, נזדקק גם לגנרטור ושנית, במידה ומדובר באירוע בן 200 משתתפים נרצה כבר להשכיר מערכת הגברה עם זוג רמקולים, זוג רמקולי בס ואולי אף ציוד תאורה נוסף.

להשכיר שירות הקמה או לתפעל לבד?

אנשים רבים שוקלים האם להשכיר את שירותי חברת ההגברה גם בדבר התקנת ותפעול ציוד ההגברה במהלך האירוע או שעדיף להתקין ולתפעל אותו לבד. יש כמה סיבות לבחור בהשכרת השירות ויש כמה סיבות מקבילות מתי דווקא עדיף לתפעל את הציוד לבד. נרצה לתפעל את הציוד לבד, בדרך כלל כאשר מדובר בציוד שמיועד במקורו לתפעול על ידי אנשים שאינם מנוסים בתפעול ציוד הגברה. דוגמא לכך תהיה כאשר נשכיר בידורית. הבידורית הינה חבילה שכוללת בתוכה כמעט את כל המאפיינים של ציוד ההגברה להם אנו זקוקים חוץ ממיקרופון והיא מתאימה במיוחד לאירועים קטנים או לכנסים בינוניים. מנגד, כאשר נשכיר ציוד הגברה נרחב המכיל פריטים רבים שיש לחבר אותם בצורה הנכונה על מנת לא להסב להם נזק, נרצה להשכיר את שירותיה של חברת ההשכרה על מנת להתקין ולספק מענה לבעיות שעלולות לצוץ במהלך האירוע.

 איך בוחרים גנרטור?

במידה ואתם מקיימים את האירוע תחת כיפת השמיים ללא קירבה למקור חשמל, תזדקקו במרבית המקרים גם להשכרת גנרטור (מלבד במקרה שתשתמשו בבידורית נטענת). גנרטורים הינם כלים שצורכים אנרגיה כדוגמת בנזין או סולר ומפיקים לנו מהצד השני חשמל. יש הבדלים בין הגנרטורים השונים והם מידת הרעש שהם מפיקים בפעולתם, מידת צריכת האנרגיה שלהם והספק הוואט שהם מסוגלים לספק. ההמלצה היא לשכור גנרטור שהספק הוואט שלו גבוה מזה של הרמקולים והמערכת בכמה מאות וואט לפחות כדי שלא ייצא מצב שנצטרך חשמל בעבור משהו במהלך האירוע ולא יהיה מקור חשמל לכך.

אלמנט נוסף בבחירת הגנרטור הינו בצריכת האנרגיה שלו. גנרטור שפועל על סולר הינו יקר יותר לקניה והשכרה אך לאורך זמן הוא צורך פחות אנרגיה. מסיבה זו, במעמד השכרת הגנרטור מומלץ שתתייעצו עם אדם מקצועי ותפרטו בפניו על כמות החשמל שאתם מתכננים לצרוך ולמשך כמה זמן, במקרים רבים משתלם יותר להשכיר גנרטור שפועל על סולר כאשר מדובר באירוע מתמשך.