Posted on

רוכשים גיטרה חשמלית בגבעתיים – מדריך למשתמש המתחיל

כל מי שאי פעם ניגן על גיטרה קלאסית ספרדית ועשה את המעבר לגיטרה חשמלית מכיר את ההבדלים בין השתיים ויודע שלא תמיד מדובר במעבר חלק. שלא כמו בנגינה על גיטרה קלאסית, הגיטרה החשמלית דורשת כלים נלווים לכלי הנגינה כמו מגברים ופדלים ליצירת צלילים שונים. ההבדלים בין סוגי הגיטרות מבדילים גם בין השימושים השונים מבחינה מוזיקלית. בעיקרון, הגיטרה הקלאסית והגיטרה החשמלית הם שני כלים מוזיקליים שונים למדי.


גיטרה חשמלית – קווים לדמותה


בבואכם לרכוש גיטרה חשמלית תוכלו לשים לב לכמה הבדלים מהותיים בין כלי הנגינה בצורתו הקלאסית ולבין הגיטרה החשמלית:

  1. משקל – הגיטרה החשמלית היא כבדה יותר, מבני שהיא אינה מיוצרת מעץ והיא כוללת חלקים מכניים רבים למדי. משקלה של הגיטרה משפיע גם על הנגן ולכן נגנים רבים נעזרים ברצועה על מנת לשאת את הגיטרה על הגוף.
  2. מבנה – למרות המשקל הכבד יותר, מבנה הגיטרה החשמלית קטן הרבה יותר מאשר גיטרה קלאסית. תיבת התהודה של הגיטרה הקלאסית נעלמה בגיטרה החשמלית ובמקומה גוף הגיטרה הוא צר יותר ומאובזר בכפתורים לניהול הצלילים המופקים בצורה אלקטרונית.
  3. מכשור נלווה – בעת רכישת הגיטרה החשמלית אתם רוכשים את כלי הנגינה בגפו. אולם חשוב לציין כי על מנת להפיק את המיט מכל גיטרה חשמלית יש לרכוש גם מגבר שמעדן את הצליל המתכתי הנוצר באופן טבעי מכלי הנגינה. המגבר מעבד כל צליל שהגיטרה החשמלית מפיקה ומשמיע אותו בקול גבוה. כמובן שגם בגיטרה חשמלית, הוצאות שוטפות על תחזוקת הכלי הן הכרחיות ורכישה של מפרטים ומיתרים היא בגדר חובה. לכן, נגנים רבים המתגוררים באיזור המרכז בוחרים לרכוש גיטרה חשמלית בגבעתיים והאזור מחנויות מוכרות אליהן ניתן לחזור ולרכוש אספקה שוטפת.
  4. צורת האחיזה – האחיזה בגוף ובצוואר הגיטרה החשמלית היא שונה לחלוטין מגיטרה קלאסית. מפתח האצבעות הוא צר יחסית בשל הצוואר הצר של הגיטרה והמיתרים קרובים יותר אחד לשני. בתקופת ההסתגלות, נגנים רבים נאצלים להתרגל קודם כל למבנה של כלי הנגינה ורק לאחר מכן לצורת הפקת הצלילים הייחודית של הגיטרה החשמלית.
  5. תפעול כלי הנגינה – ניהול הכפתורים השונים בגוף הגיטרה החשמלית מאפשר לנגן לנווט את הכלי ולהתאימו לסוג המוזיקה אותו הוא מעוניין לנגן. הגיטרה החשמלית היא כלי ורסטילי מאוד אשר מותאם לז’אנרים רבים ולכן תפעול הכלי בצורה מקצועית הוא המפתח להצלחת הנגן כולו.

קהילה מוזיקלית ליד הבית


כמו בכל תחביב או מקצוע, יש לעוסקים במלאכה עניין רב ליצור קהילה אשר תסייע לחבירה להתקדם ולהפוך למקצועיים יותר. דווקא בתחום המוזיקה בו אין סדר או היררכיה ברורה, חשיבותן של חנויות המוזיקה ליצירת קהילה היא חיונית. נגנים שרוצים לרכוש גיטרה חשמלית בגבעתיים יודעים שהם בוחרים בחנות המקצועית אשר תלווה אותם לאורך זמן. מלבד אספקת סחורה החנויות מסוגלות להציע מידע מקצועי וייעוד לנגנים בכל הנוגע לתפעול כלי הנגינה, תהליך ההכשרה והלמידה כמו גם התאמה של כלים חדשים לצרכנים. בעקביות ובצורה מאורגנת חנויות המוזיקה הן המרכז המקצועי עליו נשענים נגנים רבים.


אם וכאשר החלטתם להצטרף למהפכה החשמלית, כדאי לכם לבחור להיעזר בצוות מיומן ומנוסה בתחום הגיטרות החשמליות. ענק הסאונד מציג לנגנים שירותי יעוץ וליווי לבחירת כלי הנגינה האיכותיים והמקצועיים ביותר. אנו מאפשרים לכל נגן לנסות את כלי הנגינה עד למציאת ההתאמה המושלמת לו. מתוך המגוון הרחב המוצע בחנויות הרשת אתם בוודאי תמצאו את הגיטרה החשמלית המתאימה לכם, שתקדם אתכם לשלב המקצועי הבא.