Posted on

רמקול מוגבר או בידורית ? מה מומלץ יותר?

רכישת רמקול מוגבר או בידורית ???

לא הרבה לקוחות יודעים את ההבדלים הניכרים בין רמקול מוגבר ובין בידורית. עולם הבידוריות הוא עולם בפני עצמו, ישנם הרבה דגמים וסוגים שונים כאשר כל סוג מתאים למטרה אחרת. כמו כן הרמקולים המוגברים, יש רמקולים שיתאימו למקומות מסוימים, ויש כאלו שלא יתפקדו כנדרש במקום אחר. ריכזנו לפניכם את כל מה שאתם צריכים לדעת לפני רכישת המוצר.

ערכת קריוקי בירושלים

מהי בידורית?

לפני שאתם מגיעים למקום הרכישה, עליכם לדעת תחילה מהי בכלל בידורית. אם כך, בידורית היא מערכת שמע, ניידת או נייחת. הבידורית היא מכלול אחד שבתוכו נמצא מערכת הגברה, רמקול, וחיבור לנגן מוזיקה ממקורות שונים כמו בלוטוס או כבל AUX. ניתן למצוא היום בהרבה מקומות בידוריות, החל מטקסים בבתי ספר ועד לאולמות אירועים יוקרתיים. הבידוריות מתאימות לאופי האירוע, לדוגמא, יש בידוריות שייעודן הוא רק לצורכי קריוקי. כדי להעביר איכות שמיעה גבוהה ואיכות סאונד גבוהה עלינו לבחור בקפידה את הדגם אותו נרצה.

בידוריות מקצועיות שיעשו את העבודה:

ישנן בידוריות ניידות שונות – חלקן מיועדות לאירוע רב מוזמנים, וחלקן יתאימו לאירועים קטנים יותר. כמובן שגם קיים הבדל בחיצוניות של הבידוריות השונות, הבידוריות הגדולות לרוב יהיו בעלי וואט גבוהה יותר וישקלו יותר, הן לרוב מצויידות בגלגלים המקלים על ההעברה ממקום למקום. הבידוריות הניידות מתאימות למקומות בהן אין מקור חשמל זמין, זמן ההעבודה ללא טעינה משתנה בהתאם לדגם, לרוב המקסימום יהיה 10 – 12 שעות ללא עבודה. יש כל מיני חיבורים לבידוריות, לרוב לא יהיו הבדלים ניכרים בחיבורים למעט מספר המיקרופונים אשר ניתן לחבר אל המוצר. שימו לב, יש בידוריות אותן ניתן להניח על סטנד ויש כאלה שלא, לפני שאתם בוחרים את הבידורית יש גם לקחת בחשבון איפה תרצו להניח אותה בזמן השימוש.

מהו רמקול מוגבר?

רמקול מוגבר הוא למעשה מוצר שונה לחלוטין. הרמקול המוגבר הוא מוצר המשלב בתוכו מגבר פנימי, בעזרת מגבר זה אין צורך לחבר את הרמקול למקור חיצוני אחר. שימו לב להבדל בין הרמקולים הפאסיבים, הם רמקולים הדורשים חיבור למקור הגברה חיצוני, וזהו היתרון שיש ברמקול המוגבר, הוא מאפשר לנו לחסוך במקום, בעוד הוצאות והוא הרבה יותר פשוט להפעלה. בכל רמקול מוגבר נמצא את הטוויטר ואת הוופר, הטוויטר אחראי על תפקוד הצלילים הגבוהים, הוופר אחראי על השמעת הצלילים הנמוכים והבאסים. את הרמקול המוגבר ניתן לחבר למקומות שונים, USB, בלוטוס, AUX, מיקרופונים ועוד… 

רמקולים מוגברים כמערכת סאונד מעולה:

הרמקולים המוגברים הם מאוד נוחים, אך ללא חיבור לחשמל לא נוכל להנות מהשימוש בהן. זהו ההבדל הניכר בין הבידוריות ובין הרמקולים המוגברים, הבידוריות מאפשרות לנו יותר נוחות לרוב. מצד שני, עם הרמקול המוגבר ניתן להגיע לאיכויות יותר גבוהות ונקיות של הצלילים, כמובן שזאת בהתאם לדגם. לרוב, הרמקולים המוגברים יתאימו יותר לאולמות אירועים ומקומות שאינם דורשים ניידות של מערכות הגברה. מצד שני, לנגנים ולזמרים יותר יהיה נוח לעבוד עם הבידוריות. 

מהי הבחירה הנכונה בשבילי?

אין תשובה חד משמעית, הכל בהתאם לצורך שלכם. אם אתם מחפשים מכשיר שיהיה נוח לכם כדי לשמוע מוזיקה או לראות סרטים, ייתכן והרמקולים המוגברים יעשו את העבודה הטובה יותר עבורכם. אם אתם רוצים לנגן ולשיר ולהנות מחווית השימוש יותר מחוויות האיכות (בחלק מהדגמים) אז במקרים כאלה, הבידוריות יותר מתאימות לכם. בשני המוצרים יש מגוון רחב של דגמים והשוק מאוד רחב ופתוח לכולם. לכן, מומלץ דווקא להגיע לחנות סאונד והגברה מקצועית, ושם תוכלו לקבל את ההכוונה המדויקת למוצר הספיציפי שהכי מתאים לכם. ישנן הרבה חברות בתחום כמו: Proxtone, TRX Audio, Soundking ועוד… המציעות ללקוחות שלה מוצרים איכותיים ובמחירים אטרקטיבים, במיוחד כאשר אתם רוכשים את המוצר מחנות סאונד והגברה שהיא גם יבואן רשמי. 

מעמד הרכישה

חשוב לציין, את הבידורית או הרמקול המוגבר מומלץ לרכוש אך ורק מחנות סאונד והגברה, ניתן היום למצוא גם בתחנות דלק מערכות הגברה שונות, המוצר לרוב יהיה פחות איכותי, לא תוכלו למצוא אחריות מספיק אמינה ומספקת. לכן, עדיף להגיע לחנות מקצועית וסביר להניח שתשלמו יותר, אך המוצר ישמש אתכם בצורה נכונה וטובה יותר. אם ההתלבטות שלכם נובעת דווקא מהמחיר, ומשימוש לא תדיר, דעו שגם ניתן לשכור בידוריות ורמקולים מוגברים. כמו כן, חנויות סאונד והגברה שונות מציעות ללקוחות שלהם גם שירות של מוצרים יד שנייה. המחירים עבור מוצר יד שנייה יהיו נמוכים יותר והמוצר עצמו תקין כנדרש.

המחירים עבור בידוריות יכולים להגיע לאלפי שקלים ומתחילים במאות שקלים, לרוב בידוריות הקריוקי יהיו זולות יותר, אך אם הצורך שלכם הוא לא רק קריוקי, העדיפו לרכוש בידוריות שמתאימה לכל הצרכים. הבידוריות הניידות אמנם יקרות יותר וזאת בשל הנוחות הקיימת בהן אך לרוב נשים לב שהן פחות עוצמתיות, לא בצורה בולטת כמובן. המחירים עבור רמקולים מוגברים גם הוא יתחיל במאות שקלים ויגיע לאלפי שקלים, לרוב המחירים של הרמקולים המוגברים יהיו נמוכים יותר מאשר מחירי הבידוריות. 

לסיכום

הבחירה בין רמקול מוגבר ובין בידורית יהיה אך ורק לפי השימוש שלכם. שני המוצרים איכותיים ואם הצורך הוא לשימוש פרטי אין סיבה גם ליחס משמעות רבה לעוצמת הוואט של המוצר. הדגש החשוב ביותר הוא שכל החיבורים אותם אתם צריכים יהיו קיימים בדגם אותו אתם רוצים ושתרכשו את המוצר ממקום אמין שיכול להעניק לכם את כל הידע אליו אתם נדרשים. אין צורך לבחור דווקא במותג, אך שימו לב שהחברה אותה בחרתם מעניקה לכם את האחריות המלאה.