Posted on

רמקול מוגבר TRX Audio x15 – עליונות טכנולוגית בעיצוב מודרני | סקירת מוצר

רמקול מוגבר TRX Audio x15 – סקירת מוצר

היום הגיע לסניף שלנו דגם חדש של חברה מוכרת – TRX Audio. הדגם הוא חלק מסדרת X של החברה, x15. מבחינה חיצונית הרמקול המוגבר נראה לא שונה מדי ביחס לקודמיו, אך המפרט הטכני שלו נשמע די מבטיח. יצאנו לבדוק האם הרמקול המוגבר X15 באמת עונה על כל ההבטחות שלו.

תוכל בלחיצת כפתור לעבור אל: קטלוג ומחירון רמקולים מוגברים

שאלנו את הלקוחות שלנו מה הם מחפשים ברמקול מוגבר וריכזנו את התשובות בהשוואה לדגם:


גודל – בקרב הלקוחות שלנו הגודל די קריטי. חשוב שהרמקול לא יהיה גדול מדי, שלא יתפוס חלל חדר גדול ולא יבלוט לעין יותר מדי, במיוחד אם אין לו עיצוב ייחודי. בניגוד לרמקולים שקועים לדוגמא, לרמקולים מוגברים צריך לדאוג למקום שגם לא יבלוט וגם ישמור על המוצר מפגעים כאלה ואחרים.
דגם X15 – דגם זה עונה על הבקשה הזאת. אמנם לא מדובר ברמקול מוגבר עצום, אך גובה המוצר עולה על חצי מטר (72 ס”מ) מה שכבר תופס הרבה מקום. לטענת החברה ובצדק, רמקול מוגבר זה מקנה לנו עוצמת סאונד של 1000 W. אם חלל החדר הוא הפרמטר החשוב לכם ביותר, דגם זה תופס מקום.


שמע – מה שחשוב בכל רמקול מכל סוג הוא שעוצמת השמע תהיה גבוהה וכך נוכל להנות מסוגים שונים של שימוש ברמקול המוגבר, אבל מה שיותר חשוב הוא שגם עוצמת השמע תהיה נקייה, גם כאשר מדובר על הווליום הגבוהה ביותר.
דגם X15 – לא רק שדגם זה מקנה לנו עוצמת שמע חזקה יותר מהרבה רמקולים מוגברים ואחרים בשוק, אלא גם לאחר שניסינו להפעיל את הווליום הגבוהה ביותר, לא היו שום שריקות, צפצופים וכד’… חברת TRX Audio בהחלט משמחת אותנו, רוב החברות בשוק המתחייבות לעוצמות כאלה לא מצליחות לעמוד בכל היעדים.


משקל – לא כל אחד יכול להרים את הרמקולים ממקום למקום, במיוחד כאשר מדובר על מקומות שלא מתכוונים לבסס את הרמקול במקום אחד. קהל לקוחותנו מעדיף רמקולים קלים וניידים.
דגם X15 – המשקל של דגם זה הוא 21 קילו. אמנם לא מדובר על משקל שכל אחד יכול להרים בקלות, אך בהתחשב במימדים של המוצר, בהחלט הופתענו לגלות שזה המשקל. בנוסף, כדי להקל על הלקוחות, חברת TRX Audio דאגה לידית נשיאה נוחה. בנוסף בסדרה הזו קיימים גם גדלים יותר קטנים של רמקול מוגבר 10″ וגם רמקול מוגבר בגדול 12″

מפרט טכני


סוג הרמקול : רמקול מוגבר
גודל וופר : 15″
גודל טוויטר: 1.75″
עוצמה : 1000 CLASS D W
כניסות ויציאות: XLR IN *2 , XLR OUT, LINE IN*2 .
טווח תדרי השמעה – 48HZ-20KHZ
db דציבל  – 128
טווח כיסוי במצב מאוזן – 90 מעלות
טווח כיסוי במצב מאונך- 60 מעלות
גובה- 72 ס”מ
רוחב- 46 ס”מ
עומק- 42 ס”מ
משקל – 21 ק”ג

שימוש ראשוני


עם הגעתו של המוצר לחנות הדבר הראשון שחשוב לנו לבדוק הוא שהוראות היצרן והאחריות נמצאות, שיש את כל הכבלים הייעודיים ואת כל התוספים. המוצר הגיע, ובהחלט הוא גדול ממה שציפינו, אך יש לקחת בחשבון שמדובר על רמקול מוגבר, רמקול שלא צריך חיבור למערכת הגברה אחרת כך שבסופו של דבר הגודל עדיין נוח לנו.

בכל רמקול יש לנו את אלמנט הוופר והטוויטר, הוופר אחראי על הבס והצלילים הנמוכים והטוויטר אחראי על הצלילים הגבוהים. גובה הוופר והטוויר של המוצר גבוהים ובניסיון ראשוני גם כאשר מדובר על צלילי בס נמוכים מאוד עדיין הרמקול המוגבר בקלות מנגן אותם ללא כל הפרעות.

כאשר הדלקנו את הרמקול המוגבר לראשונה נדלק מסך כחול בחלק האחורי של הרמקול, שם ניתן לכוון את מעבד הסאונד לפי רצון הלקוח. יש מצבים שונים של כיוון: מצב המתכוונן לפי המקום של הרמקול בחדר (רצפה מאוזן, תלוי על סטנד תלוי על גשר הגברה), מומלץ להשתמש במצבים אלו כדי למקסם את חווית המשתמש. כמו כן, יש לנו מצב השמעה ושם יש לנו שלוש אפשרויות: Normal, Live ו Club. כל אחד מהמצבים מתאים לשמו. Normal – בזמנים בהם אתם בבית ורוצים לשמוע מוזיקה להנאתכם, Club – מתאים למקומות סגורים ולמוזיקה יותר קצבית הדומה למוזיקת מועדונים, Live – לצורך קריוקי ונגינה. יש גם מצבים שמתאימים לזמנים בהם אתם רוצים לנאום או לדבר אל קהל רחב.

לאילו מטרות משמש אותנו דגם x15?


בדרך כלל רמקולים מוגברים מתחלקים לפי המטרות שלהם, חלק מהרמקולים מיועדים לקריוקי ושירה, חלק לדיבור וחלק להקרנת סרטים. היתרון ברמקול זה הוא שהוא מעניק לנו שלל מצבים שכל אחד מהם מעולה בפני עצמו. לא מאמינים עד שלא מנסים, בדרך כלל רמקולים המיועדים לדברים רב שימושיים הם לא נחשבים לאיכותיים – רמקול מוגבר דגם x15 בהחלט עונה על כל הדרישות שלו.

מסקנות


אם אתם מהססים לגבי רכישת רמקול מוגבר יש לדעת שקיימת תחרות גדולה בשוק, כל החברות ויצרניות ציוד הגברה מנסות ליצור את המוצר המושלם עבורכם. חברת TRX Audio צלחה משימה זו עם דגם x15, מלבד לגודל הגס של המוצר הוא בהחלט עונה על כל הדרישות של הלקוחות שלנו. מאוד קשה למצוא רמקול מוגבר שמתאים גם לשירה וגם לדיבור, רמקול מוגבר זה עושה את זה על הצד הטוב ביותר ובהחלט שווה את המחיר.