Posted on

רמקול שקוע Klark&Helmer iX6 – רמה גבוהה… יקר… לא לכל אחד…

סקירת מוצר – רמקול שקוע דגם iX6 מבית היוצר Klark&Helmer

מי חשב שמוצר כל כך קטן יכול לשנות כל כך הרבה? הרמקולים השקועים, מבעד לעצם היותם מערכת הגברה הם גם כלי לעיצוב הבית. מדובר על רמקול עגול או מלבני הנמצא בתוך הקיר או התקרה שלכם. חשוב עוד בשלב בניית השלדה לתכנן את החלל בקיר. הרמקולים השקועים נפוצים היום בעיקר במקומות יוקרה ובבתים פרטיים. הפעם החלטנו לסקור את אחד מהדגמים של חברת Klark&Helmer.

דגם iX6 – מי אתה?


מדובר על רמקול שקוע קטן – ללא מסגרת. הרמקול קל מאוד ושוקל קילוגרם בודד. ביחס לגודל הקטן שלו עוצמת הוואט מאוד עוצמתית ועומדת על 160 וואט. הרמקול הוא רמקול פסיבי. ההתנגדות (עכבה) עומדת על 8 אום ואכן עומדת בזה בכל התדרים. הרגישות (88DB) גבוהה ביחס לגודל הרמקול. כדי לבדוק אם באמת הרמקול השקוע מדגם זה עומד בכל מה שהיצרן סיפק לנו עלינו לחבר אותו לחשמל ולבדוק במו ידינו.

מפרט טכני

דגם: iX6
עוצמה: 160W
אלמנטים: 6 אינץ’
רגישות: 88DB
התנגדות: 8 אום
משקל: 1 ק”ג

פתיחה ראשונית והתקנה

כדי לבדוק אם המוצר באמת עומד בדרישות שלנו הזמנו סט אחד של המוצר מחנות יבואן. המחיר אותו שילמנו הוא כ 1,200 ש”ח. בפתיחה של האריזה ניתן לראות שמבחינה חיצונית המוצר מאוד מבריק בצבע שחור מט. למוצר אין מסגרת מה שמאוד מושך את העין. בתוך האריזה נמצא גם את חוברת ההפעלה קרטון לחיתוך מדויק בגבס, אחריות יצרן והכבלים המיועדים למכשיר.

לפני שנתקין את הרמקול עלינו תחילה לבדוק אם המוצר תקין, חיברנו את המכשיר הסלולרי לרמקול. איכות השמע לא מספקת אותנו, יכול להיות שהסיבה היא שעדיין לא התקנו את המוצר, מלבד לזאת, המוצר עובד בצורה מושלמת. לצורך ההתקנה יש לדאוג לכך שהחלל בקיר מתאים לגודל המוצר. אם החלל גדול מדי או במקרים בהם אתם רוצים לשמור על המוצר יש מסגרות עצים בעובי של כס”מ אותם נכניס לקיר ועליהם נתקין את הרמקול השקוע. לצורך ההתקנה יש להיעזר באיש מקצוע כדי למנוע סכנת חשמול או פגיעה בטיב המוצר. לאחר שהמוצר נמצא במקומו איכות הסאונד בהחלט השתנתה לטובה.

חברת Klark&Helmer מספקת לנו מוצר איכותי עם סאונד חלק ונקי, גם כאשר אנחנו משתמשים במקסימום יכולת הוואט. חשוב לציין, אמנם הרמקול השקוע מספק איכות סאונד טובה אך עדיין עוצמת השמע לא תספק כל לקוח. ניתן לרכוש סט כפול של המוצר אם מדובר על חלל חדר גדול. המוצר מתאים יותר לחדרים קטנים.

מסקנות

חברת Klark&Helmer היא אחת מהחברות המפתיעות בתחום הסאונד וההגברה, היצע המכשירים שלה רחב מדי ביחס לחברות אחרות  והמחירים שלה גבוהים כי מדובר במוצרי פרימיום . החברה מספקת לנו מוצרים איכותיים, מוצרים שלא מביישים אף חברה אחרת. צורת ההפעלה של הרמקול השקוע דגם iX6 מאוד ברורה ומאוד נוחה לכל אדם. מוטב לציין, רמקול שקוע אמנם משדר יוקרתיות אך מתאים גם לקהל לקוחות המעוניין לחסוך במקום בבית שלו, הרמקולים השקועים של קלארק יקרים באופן משמעותי מרמקולים אחרים. הקושי הוא רק בזמן תכנון הקיר. אם כך, דגם iX6 הוא בהחלט מעניין, גודלו הזעיר והעיצוב הייחודי שלו מאוד מושכים את העין, אם זאת אנחנו לא מסופקים מעוצמת הסאונד שלו.

אחת המגרעות הנפוצות ביותר היום בעולם הסאונד וההגברה היא כאשר אנחנו מגבירים את הרמקול עד למקסימום ושם הוא מתחיל לזייף, בדגם זה לא מצאנו את המגרעה הזאת. אין ספק שדגם זה הוא מושלם לחדרים קטנים וגדולים, אם חלל החדר שלכם גדול תוכלו לרכוש סט כפול.

מאת: אריק כהן – מומחה מערכות הגברה, סאונד וקולנוע ביתי.