Posted on

* תופים אלקטרוניים למכירה * | איך לבחור את התופים אלקטרוניים הבאים שלכם ?

איך לבחור את התופים אלקטרוניים הבאים שלכם ?

תופים אלקטרוניים אולי נשמעים לכם כמו מוצר חדש בשוק, אבל תופתעו לגלות שהתופים האלקטרוניים קיימים בשוק כבר משנות ה 80! אמנם, רק בשנים האחרונות תפסו תאוצה. התופים האלקטרוניים מתאימים להכל, גם להופעות חיות. יש לתופים אלקטרוניים יתרונות רבים, בין אם מדובר על רעש, הרכבה ופירוק פשוט ועוד. אבל לפעמים, אם כבר התחלתם בתופים אקוסטיים, לא תוכלו להיפרד מהם… הנה כמה טיפים שעליכם לדעת לפני שאתם רוכשים מערכת אלקטרונית.

*** שימו לב ! חברת ענק הסאונד היינה יבואנית תופים אלקטרוניים, כלי נגינה וציוד הגברה (מכירה סיטונאית בעיקר), תוכלו לפנות ע”מ לקבל עזרה ומחירים גם באופן יחידני  (ראה כאן מחירי תופים אלקטרוניים)

כיצד עובדים תופים אלקטרוניים?

עקרון ההפעלה של תופים אלקטרוניים הוא די פשוט. המערכת מורכבת מכרית גומי או ראש רשת שמתחתיו חיישן. כאשר המקל מכה בכרית, החשיין מעביר מתח למודות סאונד (המכונה לפעמים מוח). המודול מתרגם את המתח כדי להפיק צליל מסוים, בין אם זה סאונד של תוף, מצלת, או כל דבר אחר, תלוי בתכונות המודול. מלבד לסאונד, המודול מתרגם את עוצמת המכה כדי לדעת אם לשחזר צלילים רכים יותר או חזקים יותר בדומה לביצועים שיש בתופים אקוסטיים. כמובן שבכל מקום מפוזרים כמה חיישנים כדי שיהיה ניתן להפיק כמה צלילים בו זמנית, או להפיק צלילים שונים.

חלקי מערכת תופים אלקטרונית

מהו התקציב שלך?

יש ערכות אלקטרוניות לכל תקציב, ואנו מתכוונים לכך – אתה יכול להשיג ערכת תופים אלקטרונית פונקציונלית לחלוטין מיצרן מכובד תמורת כמה מאות שקלים בלבד. לאלה יהיו פחות טריגרים, יותר צלילים רודימנטריים ומודולים פשוטים יותר. אם אתה רוצה את התכונות החדשות שגורמות לתופים אלקטרוניים להגיע לביצועים גבוהים ביותר, תצטרכו להשקיע יותר מכמה מאות שקלים. הכל עניין של סדר עדיפויות, ורמת המקצועיות שלך. נגן מתחיל לא צריך להשקיע אלפי שקלים עבור המערכת הראשונה שלו.

קצת על חלקי התופים

רפידות – ערכות אלקטרוניות חדשות משתמשות כיום בכריות גומי שסופגות טוב יותר את הרטט מאשר רפידות פלסטיק. כיום יש גם רפידות רשת יוקרתיות, ואפילו יריעות עור בדומה לתופים אקוסטיים. יריעות עור הן הרבה יותר שקטות, והן כיום נגישות מאוד.

טריגר – ערכות תופים אלקטרוניות מודרניות בונות טריגרים מרובים בכל כרית כדי להעלות ניואנסים נוספים. למשל, לרפידות תוף יש טריגר בשוליים ובמרכז הכרית. ככל שיש מערך חיישנים דיגיטליים רחב יותר כדי ניתן להפיק את המירב מהמערכת.

מודולים – תפקיד המודול הוא לעבד אותות מורכבים מאוד. התוצאה היא שהמודולים יקלטו את המתח המופק בעשרות טריגרים בו זמנית ויהפכו אותם למגוון רחב של צלילים. במודולים של ערכות תוף אלקטרוניות יכולים להיות גם תוספות אחרות כמו תכונות הדרכה, ממשקי USB להקלטה למחשב הנייד, Bluetooth, כניסות לטריגרים נוספים ועוד.

איפה מתחילים את החיפוש?

תופים אלקטרוניים הם מכשיר מורכב שמתפתח כל הזמן עם שינויים בטכנולוגיה. הם גם משתנים באופן נרחב מבחינת יכולות ומחיר. לא תרצה לקנות מערכת שתוך שבוע תראה אחת מתקדמת יותר באותו המחיר. לכן, יש לוודא תחילה שאתה מוצא מערכת תופים אלקטרונית שמתאימה לך מבחינה מקצועית ועומדת בתקציב שלך. וכדאי לפני כן שתשאל את עצמך כמה שאלות.

מהי מטרת הרכישה?

לפני שתוכל לדעת איזו ערכה היא הכי טובה בשבילך, חשוב לדעת בשביל מה אתה משתמש בערכה הזו. נגנים רבים נמשכים לתופים אלקטרוניים מכיוון שהם מאפשרים תרגול שקט לדוגמא. אם זה המקרה, יש לך היצע שלם של מערכות משודרגות יותר ופחות, עם יריעות עור או ראשי רשת, מערכות עם תכונות אימונים ועוד אלפי בונוסים. מצד שני, אם אתה מחפש ערכה מקצועית בשביל להקליט, תרצה לחפש ערכה עם ספריית סאונד גדולה, טריגרים מורכבים, תוספת ממשק שמע מובנה המתחבר למחשב שלך ועוד. אם אתה צריך את הערכה לביצועים חיים, יש דגמי מערכות תופים אלקטרוניים המדמים אחד לאחד את הסאונד של המערכת האקוסטית.

מה צופן העתיד?

לא תמיד התקציב שלנו עומד במחשבה על העתיד, אבל אם אתם רוצים לנצל את ההשקעה הזו להשקעה לטווח ארוך, עליכם לשאול את עצמכם מהי השאיפה שלכם מהערכה. בשונה מתופים אקוסטיים, אין בתופים אלקטרוניים אפשרויות החלפה מגוונות בכל פעם שאנחנו רוצים. לרוב מה שרכשת זה מה שיהיה. לכן, חשבו עד כמה מורכבת הערכה שאתם רוצים, ומהם התכונות אליהם אתם נדרשים. גם אם אתם נגנים מתחילים, חשבו שנה קדימה.

ערכות תופים אלקטרוניות מומלצות לתרגול

הערכות האלקטרוניות מומלצות למתרגלים, לנגנים מתחילים. ערכות אלקטרוניות הן הפיתרון האולטימטיבי לעבודה ללא כל הסחת דעת. ניתן גם עם תופים אקוסטיים למצוא פתרונות שקטים, אך הם יהיו יקרים יותר כמו רפידות תרגול, בידוד קול וכו’… רק מערכות תופים אלקטרוניות מאפשרות לך לחבר כמה אוזניות במקביל ולאפשר לנגינה שלך להתפתח תוך זמן קצר. אם הבעיה שלכם היא תקציבית, תהיו רגועים. יש אלפי דגמים של חברות מוכרות ומוכרות פחות המתאימות בעיקר לנגנים מתחילים, והתקציב שלהם לא בשמיים. אם אתם מתכוונים ללמוד עם מורה לנגינה, מומלץ להיעזר בו בבחירת הדגם. אם לא, תוכלו להגיע אל חנות ציוד הגברה וכלי נגינה מקצועית ושם יכווינו אתכם לבחירה הנכונה ביותר בשבילכם בהתאם לרמה המקצועית שלכם ובהתאם לתקציב.

ולסיום!

מה יותר קשה, ללמוד תיפוף או לבחור את הדגם הנכון לנו? אם תשאלו כל מתופף הוא יגיד לכם שהבחירה היא הקשה. כדי להקל על עצמכם חשוב שתכירו כמה שיותר פרטים אודות התופים האלקטרוניים, ותגיעו מוכנים. מה הכוונה במוכנים? תקציב מסודר, דגמים ספציפיים אותם תרצו לנסות, בחירת מקום רכישה נכון, ומה השאיפות שלכם מעצמכם ומהמערכת עצמה. ככל שתגיעו יותר מוכנים כך הבחירה תהיה פשוטה יותר. מערכת תופים אלקטרונית היא מערכת פשוטה להפעלה, נוחה מאוד והכי חשוב – שקטה מאוד.