Posted on

תופים לילדים – מה עדיף , תופים אקוסטיים או תופים אלקטרוניים?

תופים לילדים – מה עדיף, תופים אקוסטיים או אלקטרוניים?

אין דבר יותר משמח מלשמוע מהילד שלכם שהוא רוצה להתחיל ללמוד לנגן על כלי נגינה. אם כי, יש כמה הורים שטיפה יסלדו מזה שהילד שלהם רוצה להתחיל ללמוד לנגן על תופים, הרי זה כלי מאוד רועש, מסורבל ויקר… יש לנו חדשות עבורכם.

יתרונות של תופים אלקטרוניים

הבחירה בין תופים אלקטרוניים ובין תופים אקוסטיים צריכה להעשות תוך כדי מחשבה של מספר שיקולים. ביניהם המקום בו אתם גרים, התקציב שלכם, רמת המקצועיות של הילד ועוד. הרוב המוחלט מעדיף תופים אלקטרוניים על פני תופים אקוסטיים כאשר מדובר על הפן התחביבי. לפניכם מספר יתרונות שיש למערכת התופים האלקטרונית. (לחץ כאן ל: תופים אלקטרוניים במבצע)

רעש – הדבר הראשון שעולה לכל הורה בראש כאשר הילד רוצה ללמוד לנגן על תופים הוא עניין הרעש. אך כאשר מדובר על תופים אלקטרוניים הבעיה הזאת כבר לא קיימת. מה הכוונה? כיום, תופים אלקטרוניים יכולים להיות מחוברים לאוזניות כך שהאדם היחיד שיכול לשמוע את התיפוף הוא המתופף עצמו. מה קורה כאשר אנחנו רוצים להופיע מול אנשים? אין שום בעיה, עם רכישת התופים תרצו גם לרכוש מערכת הגברה, תוכלו לווסת את עוצמת הווליום לפי כמות האנשים. 

מחיר – כאשר מדובר על מערכת תופים עבור ילדים, המחיר תמיד יהיה נמוך יותר מאשר מערכת תופים מקצועית. לא משנה אם מדובר על מערכת תופים אלקטרונית או אקוסטית. עליכם להגיע מראש עם תקציב מקסימלי ממנו לא תחרגו. יש לקחת בחשבון שנכללת כאן גם מחשבה הקשורה לרמת המקצועיות של הילד שלכם. כמה זמן הוא כבר לומד? בן כמה הוא? הבדל המחירים בא לידי ביטוי בגיל הילד, וברמת המקצועיות. אין הבדל משמעותי במחיר בין סוגי המערכות.

ניידות ונוחות – בניגוד למערכת התופים האקוסטית, מערכת תופים אלקטרונית היא מאוד קלה לפירוק והרכבה, יש אותה במגוון גדלים שונים והמשקל כלל אינו כבד. אם אתם גרים במקום צפוף, ואין לכם חלל פנוי להשאיר בו את מערכת התופים פתוחה, מערכת תופים אלקטרונית היא התשובה בשבילכם. בנוסף, ניתן לרכוש מארז על גלגלים כדי להעביר את המערכת ממקום למקום, רוב המערכות גם נכנסות לרכב ללא כל בעיה.

מה רע בתופים אקוסטיים בשביל ילדים?

התופים האקוסטיים הם התופים המסורתיים, הם שום דבר פסול בלרכוש לילדים שלכם סט של תופים אקוסטיים. אם זאת, כדאי לקחת בחשבון שהרעש יהיה גורם שעלול מאוד להפריע לכם או לשכנים. אם יש לכם חדר אטום בבית, אפשר למקם שם את התופים. ההרכבה והפירוק של תופים אקוסטיים הוא תהליך יותר מסובך מאשר התופים האלקטרוניים. כיום, יש פחות מבחר של תופים אקוסטיים עבור ילדים, אבל ניתן למצוא מספר דגמים שיענו על הדרישות ויהיו בגודל המתאים. מומלץ להתחיל בתופים פשוטים אלקטרוניים אם הילד שלכם רק עכשיו מתחיל ללמוד, ומשם להתקדם הלאה.

(לחץ כאן ל: תופים לילדים במבצע)

המלצה

לרוב הדעות, עבור ילדים ועבור משפחה שגרה במקום צפוף יחסית, התופים האלקטרוניים הם הנכונים ביותר עבור הילדים שלכם. בכל זאת, אם אתם עדיין לא שלמים עם ההחלטה, זה לא פסול לקבל ייעוץ. תוכלו לבקש הכוונה מהמורה לנגינה של הילד שלכם בבחירת הדגם המתאים. חשוב לזכור שתופים קונים אך ורק במקום מקצועי המתמחה בעולם כלי הנגינה, במקום כזה תוכלו גם לקבל ייעוץ והכוונה באם מתאים לילד שלכם מערכת אקוסטית או אלקטרונית. בסופו של דבר, שתי המערכות עושות את העבודה כראוי, הבחירה צריכה להעשות לפי נוחות ולפי המקום בו אתם מתגוררים.