Posted on

תיקון מקרנים תל אביב – החלפת נורה למקרן | היכן מתקנים? מחירים?

תיקון מקרן והחלפת מנורה למקרן – האם כדאי? האם משתלם?

לא משנה מאיזו חנות תקנו את המוצר בירושלים או תל אביב, אמינה ככל שתהיה, תמיד יש מוצרי בלאי – מוצרים שעוד בייצור שלהם לא זיהו חלק שלא עובד כראוי. אם מוצר זה לא תקין בטווח תוקף האחריות שלו, ההוצאות של התיקון יהיו על חשבונה של החברה. במקרים בהם עברו מספר שנים מאז שרכשתם את המקרן וכמו בכל מוצר גם הוא דורש תיקון או החלפת נורה אחרי זמן מה, תצטרכו לשלם את הסכום המלא עבור התיקון או החלפת הנורה. האם זה באמת משתלם?

האם משתלם לתקן את מקרן?

השאלה מאוד מבלבלת, המקרן בנוי מהמון חלקים זעירים, חלקים יקרים יותר ויקרים פחות. תמיד רצוי להגיע למעבדה לאחר שהמקרן לא עובד כראוי ולבדוק כמה יעלה לי לתקן אותו. אם יש לכם מקרן כבר “זקן” הנמצא אצלכם שנים, עדיף יהיה לכם לרכוש מקרן חדש יותר שיתאים לטכנולוגיה העכשווית ויעשה לכם חיים שקטים יותר מבחינת תקלות. אם המקרן חדש יש לוודא שהחלק שהתבלה תקף תחת האחריות של היצרן, אחת הסיבות לכך שרצוי לרכוש מקרנים ומוצרים יקרים כמותם אך ורק דרך חנות מקצועית, היא שבחנות מקצועית תקבלו את האחריות שמגיעה לכם ולא אחריות עם “אותיות קטנות”.

כאשר מחיר התיקון מגיע לסכומים בהם אתם יכולים להרשות לעצמכם להוסיף עוד מעט כסף ולקנות מקרן זול וחדש , יהיה עדיף לכם לוותר על התיקון ולהנות מאחריות חדשה וממוצר חדש. 

*** כל האמור רלוונטי גם במקרה שמדובר על מקרנים ניידים, וזאת על אף שמדובר בנורות LED.

*** רבים שואלים אותנו אודות תיקון מסך למקרן, ופה התשובה היא תלויה סוג וגודל המסך, אך הכל הוא שככל והמסך גדול יותר ויקר יותר כך יהיה יותר משתלם לתקן אותו, ובייחוד כאשר מדובר על מסך הקרנה חשמלי.

האם משתלם להחליף נורה למקרן?

אנו מאמינים שאם כבר עברתם את מכסת השעות של הנורה – לכל נורה יש את סך השעות שהיא אמורה לעבוד ללא תקלות (מדובר על השארה של היצרן לפי הסטטיסטיקה של הדגם), אז סביר להניח שגם ערך המקרן ירד. המחיר עבור החלפת נורה יכול להתחיל רק ממספר מאות שקלים ולעיתים גם להגיע לאלפי שקלים, תלוי בדגם אותו שלחתם לתיקון. לכן, לפעמים עדיף להוסיף עוד סכום זעיר כדי לקבל מקרן חדש לגמרי (לדוגמא כאן), מאשר להחליף את הנורה כאשר שאר החלקים עדיין יחסית ישנים.

איפה מתקנים מקרן או מחליפים נורה למקרן?

הגעתם להחלטה שאתם מעדיפים לתקן את המקרן שלכם מאשר להחליף אותו? לכל חברה שמכבדת את עצמה יש נציגות של מעבדה לתיקונים בארץ. עליכם להגיע לחנות ממנה רכשתם את המוצר, הם ישלחו אתכם למעבדה של התיקונים או שישלחו את המוצר בעצמם. זמן התיקון יכול לקחת מספר ימים ולרוב את מחיר התיקון נקבל רק בתום התיקון או לאחר פענוח התקלה. כמו כן, גם את הנורה של המקרן מחליפים במעבדה, חשוב לציין שמחירי הנורות הם די גבוהים. 

מסקנות

האם כדאי לתקן מקרן או להחליף נורה למקרן? חילקנו את הנושא לשלוש אפשרויות:

  • מקרן שתקף באחריות – במקרים כאלה אין סיבה שתחליפו את המקרן, התיקון לא אמור לעלות לכם כסף כל עוד המוצר תקף באחריות.

  • מקרן שאין לו אחריות – במקרים בהם תיקון המקרן עולה כמה מאות שקלים, עדיף לרכוש כבר מקרן חדש ולהנות מביטחון מלא במוצר החדש.

  • נורה למקרן – במקרים בהם הנורה עברה את סך שעות הפעילות שלה, עדיף לרכוש מקרן חדש – מחירי הנורות יקרים מאוד ובמחיר כזה כבר ניתן לקנות מקרן חדש לגמרי. 

מחירי מנורות מקרנים:

מנורה למקרן BENQ – נע בין 650 ש”ח עד 1250 ש”ח.

מנורה למקרן VIEWSONIC – נע בין 620 ש”ח עד 1150 ש”ח.

מנורה למקרן OPTOMA – נע בין 680 ש”ח עד 1650 ש”ח.

מנורה למקרן EPSON – נע בין 590 ש”ח עד 1450 ש”ח.

מנורה למקרן SONY – נע בין 850 ש”ח עד 1540 ש”ח.

מנורה למקרן PANASONIC – נע בין 1150 ש”ח עד 2550 ש”ח.

מנורה למקרן SANYO – קשה להשיג היות ומקרנים אלו לא מיוצרים יותר.

מנורה למקרן SHARP – קשה להשיג היות ומקרנים אלו לא מיוצרים יותר.

מנורה למקרן VIVITEK – קשה להשיג היות והיבואן “כיוונים” נסגר.

מנורה למקרן HITACHI – כנ”ל.

*** שימו לב כי למחירים הנ”ל אמורים להתווסף עלות עבודה שנעה בין 250 ש”ח ל-400 ש”ח.

זכרו, תמיד הקניה השניה של המקרן אמורה להיות זולה יותר, הרי כבר רכשתם את כל המוצרים הנלווים למקרן, כמו מסך הקרנה חשמלי, מערכת הגברה וכו’… כאשר קונים מקרן מהמקום הנכון ומהחברה הנכונה, אין כל סיבה שהמקרן לא יעבוד כראוי עבורכם.