Posted on

סקירת מוצר | גיטרה קלאסית מומלצת למתחילים Cehard EC-3800

גיטרה קלאסית מומלצת למתחילים Cehard EC-3800

כל נגן ותיק זוכר את הגיטרה הראשונה שרכש, את ההתלבטות, ההתלהבות וחוסר הידע.

באנו לעשות לכם סדר בבלאגן בעת בחירת הגיטרה. גיטרה קלאסית כמובן…

סקירת מוצר | גיטרה קלאסית מומלצת למתחילים Cehard EC-3800

למה דווקא גיטרה קלאסית?

בעיני המתבוננים גיטרה אקוסטית יותר בולטת לעין ומושכת וזה בשל צורתה בעיקר. אבל האם גיטרה זו מתאימה לנגנים בתחילת דרכם? התשובה היא לא אבסולוטית אבל בהחלט מומלץ למתחילים להשתמש בגיטרה קלאסית דווקא. היתרון הגדול והחשוב ביותר שיש לגיטרה קלאסית על אקוסטית הוא הרווח הקיים בין המיתרים, בעוד שבגיטרה אקוסטית הרווחים דקים והמיתרים צמודים כמעט כמו בגיטרה חשמלית, בגיטרה הקלאסית יש מרווח רחב בין מיתר למיתר, מה שמקל על המתחילים לעבור אקורדים וטאבים מבלי ללחוץ על מיתר לא נכון. ההבדל העיקרי בין שני הסוגים הוא החומר ממנו עשויים המיתרים, בעוד שבגיטרה אקוסטית כל ששת המיתרים מיוצרים ממתכת, בגיטרה קלאסית רק מיתרי הבס עשויים מתכת, שאר המיתרים מיוצרים מניילון. זמן ההסתגלות למיתרי המתכת הוא ארוך ודורש וותק מסוים. אם תשימו לב, אצל נגנים ותיקים, כריות האצבעות כבר פיתחו לעצמן עור עבה ולכן הלחיצה תהפוך קלה יותר והסאונד היוצא יהיה חלק ונעים לאוזן. לכן, מיתרי הניילון בגיטרה הקלאסית נעימים למתחילים וזמן ההסתגלות אליהם הוא קצר.

סאונד וצלילים

עניין זה מאוד שונה מאדם לאדם, יש שיאהבו את הסאונד האקוסטי המודרני ומצד שני יש את אלו שיאהבו את הסאונד הקלאסי הרך. בנוסף, יש שירים שיתאימו יותר לגיטרות קלאסיות ויש שירים שיתאימו לגיטרות האקוסטיות. רוב השירים שמורי הנגינה בוחרים לתלמידיהם המתחילים מיועדים לגיטרות קלאסיות.

הסאונד שמייצרת הגיטרה הקלאסית היינו רך, עמוק ומרגיע. הגיטרה האקוסטיות מתאימה יותר לשירים קצביים ורוק.

נוחות

שני סוגי הגיטרות דורשים זמן הסתגלות המשתנה מאדם לאדם, בתור נגן ותיק עד היום יותר נוח לי השימוש בגיטרה קלאסית בשל צורתה העגלגלה ועובי צוואר הגיטרה, וזאת לעומת האקוסטית הדורשת מיומנות בעת העברת אקורדים כיוון שמיתריה צפופים יותר מאשר אצל הקלאסית.

מחיר

בשל אינספור סוגי הגיטרות והחברות הקיימות בשוק, תוכלו למצוא גיטרה כמעט בכל מחיר. החל מ – 100 שקלים ועד עשרות אלפי שקלים. למתחילים לא היינו ממליצים להוציא סכומי עתק. השקעה ראשונית של 300-600 שקלים בהחלט ראויה. גיטרה זולה עולה 490 ש”ח, ובענק הסאונד המחיר הוא הכי זול בארץ.

היתרנות של Cehard EC-3800

לאחר שפירטנו בצורה גלובלית על עולם הגיטרות הגיע הזמן להיות ספציפיים יותר. חברת Cehard הינה חברה רבת שנים המתמחה בעולם הסאונד וכלי הנגינה. החברה מוכרת בשל אמינות מוצריה ואיכותם.

דגם ה EC-3800 מהווה פלוס ענק למתחילים בשל גודלה הנוח 38” (גודל 3/4). בגלל גודלה, הגיטרה תתאים גם לילדים קטנים שלקחו על עצמם ללמוד לנגן.

בעת הפגישה הראשונית עם המוצר אפשר להבחין שהגיטרה עשויה עץ איכותי וקשיח ומצד שני המוצר לא כבד ונוח לסחיבה ונגינה. המיתרים המתלווים בעת רכישת המוצר נשמעים מעולה וללא הזמזומים שחלק מהגיטרות נוטות לקבל. הגשר הנמצא על צוואר הגיטרה לא בולט החוצה, אלא ממוקם בצורה שהנגינה לא מהווה קושי וכאב מיותר. הגיטרה מבחינה חיצונית נראית מודרנית ובולטת לעין בשל צבעיה המנוגדים.

ה EC-3800 מבית היוצר Cehard אהודה מאוד בקרב המורים לנגינה בשל מחירה הנמוך והאיכות אותה היא מספקת. כמובן שבעת הרכישה מומלץ להגיע למקום ולבדוק בעצמכם את נוחות הגיטרה, הסאונד אותה היא מספקת ואם באמת היא המתאימה לכם.

לסיכום

אנו ממליצים לא להתפתות לחיצוניות של הגיטרה (אקוסטית או קלאסית), אלא לנוחות, במיוחד אם אתם בתחילת הדרך. רכשו גיטרה קלאסית הנוחה והמומלצת למתחילים, הסתגלו לעולם הנגינה וכאשר אתם מרגישים מוכנים, עברו לגיטרה הבא.  טרם הרכישה התייעצו עם המורים שלכם או חברים שבאים מעולם הנגינה. זכרו את יתרונות הגיטרה הקלאסית ובמיוחד את הדגם של חברת Cehard EC-3800. בהתחשב באיכות המוצר ובנוחותו המחיר אכן משתלם ומתאים לכל כיס. אל תשכחו להגיע לחנות ולנסות בעצמכם את הגיטרה וכמובן שהמוכרים ישמחו לייעץ לכם ולהתאים לכם את הגיטרה המתאימה.