Posted on

איך לבחור גיטרה אקוסטית ? * מדריך בחירת גיטרה אקוסטית 2020 *

גם לאחר שיודעים כי רוצים לנגן על גיטרה ואפילו יש מורה או בית ספר שאליו הולכים לגשת, עדיין אין זה אומר כי מבינים על איזה גיטרה מנגנים. יש דגמים רבים של גיטרות ויש סוגים שונים שכוללים
גיטרה קלאסית, גיטרה חשמלית, בס וגיטרה אקוסטית. איך ידועים איזו אקוסטית תהיה הכי מתאימה לנגן המתחיל?

מתאימה לנגנים מתחילים

למרות שאומרים כי המיתרים של הגיטרה האקוסטית הם כאלה אשר מגיעים בצורה הכי קשיחה(פלדה). שיכולה ליצור קושי רב בנגינה עבור מי שעדיין אינו מורגל אל התחושה, לא מעט נגנים מקצועיים דווקא ממליצים על הסוג הזה של הגיטרה עבור ההתחלה. למה? כי בגיטרה מן הסוג הזה מגיעים אל צלילים מדויקים וכל זאת ללא כל צורך ברכישה של ציוד עזר נוסף.

המחיר של הגיטרה

בסופו של דבר הרבה מאוד דברים מוחלטים רק על ידי המחיר. גם אם יש את הגיטרה הכי מושלמת שגם נראית נהדר וגם נשמעת פגז, עדיין אין זה אומר כי היא תהיה הגיטרה האקוסטית שעבורה מבעים תשלום לרכישה. העלות היא פקטור שלא כל אחד יכול לעמוד בו למרות הרצון העז לרכוש כל דגם אפשרי, וכאן יש לבחון את הפרמטרים הנוספים על מנת להגיע אל ההחלטה הכי טובה ביחס אל התקציב שאצל כל אדם בדרך כלל קיים.

כמובן שניתן גם לבצע רכישה של דגמים שלפעמים נמצאים במבצע, לצד כאלה שאר מגיעים אל חנות כלי נגינה בתור כלים למכירה שכבר היו שימוש בעבר, או מתצוגה. כך מוזילים את המחיר ועדיין נשארים על דגמים אהובים כמו 6 Cort Earth 70E NS ועם השאיפה להגיע אל דגם יוקרתי מסוג 5 Martin 15M בעתיד…

מנגנים על הגיטרה

הדרך הכי טובה לדעת אם הרכישה של גיטרה אקוסטית אחת טובה על פני האחרת היא פשוט על ידי ביצוע של נגינה. אין כמו לשמוע את הצלילים שאותם ניתן להפיק מגיטרה שנמצאת באולם התצוגה. רק אז יודעים בצורה הכי טובה עד כמה הגיטרה מן הדגם שבו אוחזים היא נוחה לאחיזה ועד כמה הצלילי שבוקעים משם הם אלה שאותם רוצים לנגן בצורה הכי ברורה. זו הסיבה שמראה כי נגנים מכל הסוגים ניגשים אל חנות של כלי מוזיקה כדי לבצע את הרכישה, אלא אם מדובר בדגם מוכר שאותו הם כבר מכירים ואותו הם מעדיפים לרכוש במחיר מבצע שקיים בחנות שמוכרת גם אונליין.

המאפיינים של הגיטרה

מה עוד ניתן ורצוי לבחון בגיטרה אקוסטית כדי לדעת בצורה הכי טובה איזה דגם הכי רלבנטי לרכישה? הפרמטרים אשר משפיעים על המחיר ועל הנגינה הם אלה של צורת הגוף, חומר הגוף לטופ, גב וצדדים, סוג לוח השריגים, גודל הגיטרה והצבע שלה. עבור גיטרה מסוג אקוסטית יש גם את העניין הזה של דגמים של גיטרה מוגברת, שגם זה פרמטר שמשנה את הבחירה ואת המחיר של הגיטרה בצורה ניכרת.