Posted on

לייזרים למסיבות למכירה – האם זה חוקי? האם מסוכן?

לייזרים למסיבות ואירועים, האם זה חוקי? האם זה מותר?

הלייזרים במסיבות הפכו לנפוצות יותר ויותר עם השנים, אך גם גרמו ללא מעט אסונות. הלייזרים מייחדים את המסיבה בצורה שאף אפקט אחר לא עושה… כיום, חוקקו תקנות מאוד ספיציפיות כדי לאפשר לנו להנות מהלייזרים אך מצד שני לשמור על הבריאות של כל המוזמנים. אז כן, לייזרים במסיבות, הם ע”פ רוב לא חוקיים אך מה עליי לדעת לפני שאני שוכר או קונה את המכשיר?

*** שימו לב: איננו מוכרים לייזרים, נא לא לפנות אלינו בעניין קנייה של לייזרים, אלא רק תאורת לדים בלבד !

מהן התקנות לשימוש בלייזר?

יש לייזרים ברמות קרינה שונות, הבעיה מתחילה כאשר הלייזר נושא רמת קרינה גבוהה – מוצרי לייזר ברמת הסיכון 3B ו 4 מוגרדים כ”מוצר לייזר מסוכן”.
האדם האחראי על הפעלת מערכת הלייזר יהיה כפוף לדרישות הבטיחות המובאות בתקנות הבטיחות בעבודה.
חובה לבדוק לפני הרכישה שאכן רשום על המוצר את רמת הסיכון שלו, מוצר שלא רשום עליו חייב בבדיקה ועד שאינו עובר בדיקה הוא מסווג ברמת הסיכון 4.
על בעל האירוע לדאוג לכך שכל העובדים סביב מערכת הלייזר וגם אלו שמתפעלים את מערכת הלייזרים מכירים את כל הוראות הבטיחות ובנוסף עליהם לעבור הדרכת בטיחות מאיש המוסמך לכך.


לפני השימוש במערכת הלייזר על בעל האירוע לעדכן את מפקח עבודה האזורי באופן השימוש ובזמן השימוש.
כאשר השימוש הוא במערכת לייזר הנמצאת ברמת סיכון 3B או 4 על בעל האירוע להציב שלט אזהרה “מוצר לייזר”, “מוצר לייזר מסוכן” וכן הלאה… אי ציות להוראות אלה מהווים סיכון לעובדים במקום ולמוזמנים.

מתי משתמשים בלייזרים?
לפני כל אירוע חתונה, בר מצווה וכל אירוע דומה, מגיעים בעלי השמחה לאולם ורואים את כל האופציות המונחות לפניהם מבחינת אפקטים, לרוב מה שקורה באולמות האירועים היום הוא קבלת אופציה לחבילה נרחבת הכוללת בתוכה אפקטים שונים, צלמים, מנחה ועוד… אם נסתכל על החבילה בצורה הגיונית, סביר להניח שנצליח להוריד לפחות חצי מהמחיר אם נעזר בחברות חיצוניות. לצורך השימוש בלייזרים באירוע או בהופעה שלנו, אנחנו צריכים להגיע לחנות מקצועית שיכולה להעניק לנו או את המוצר עצמו (רק אם אנו מכירים מפעיל מערכות לייזר מקצועי שיכול לסייע לנו) או לשכור מערכת לייזר ושירות יחדיו. חשוב לציין, השימוש במערכות הלייזר מחייב איש מקצוע, אל תסכנו את עצמכם ואת המוזמנים שלכם ביום כל כך חשוב.

מה כבר יכול להיות אם לא נעזר באיש מקצוע?

סיכון – גם אם איש המקצוע עצמו לא דואג למערכת הלייזר עצמה, ייתכן מאוד שמדובר על מערכת לייזר שאין בה הגדרה של רמת סיכון או שרמת הסיכון שלה גבוהה, שימוש במוצר זה מהווה סכנה לכל הסובבים ואינו חוקי ללא אזהרת הציבור. לכן, אתם חשופים כאן גם לתביעות, גם לסכנת הציבור וגם לעבודה בשיתוף פעולה עם מפעיל רשלן…


הופעה ברמה נמוכה – מלבד לכך שאיש מקצוע מוסמך לשימוש במערכת הלייזר, הוא גם יודע איך להפעיל אותה בצורה הנכונה ביותר. כל האפקטים שאנו רואים באירועים הם מתוכננים ונעשים עם הרבה שיקול דעת כדי לאפשר הרמוניה בין המוזיקה ברקע ובין קרני הלייזר, הצבעים ומיקומן.

איך נדע לבחור בעצמנו את המכשיר הנכון?

בדיוק לשם כך אתם צריכים להגיע לחנות מקצועית, חנות שחלק מהמומחיות שלה עוסקת במערכות תאורה שונות. ובחרו לכם תאורת במה ע”י פנסי לד, ולא לייזרים שברובם אינם חוקיים.

עם כל הכאב ראש הזה… לא עדיף לבחור אפקט אחר?

יש תחליפים לביצועים של מערכת הלייזרים, ואלו פנסי הלד, מדובר כאן על אפקט שמרים את הרחבה על הרגליים וגורם לכולם להשתולל – בדיוק מה שאנחנו רוצים שיקרה באירוע שלנו, במקום שכולם ישבו ויחכו למנות… כדי לקבל חוויה מושלמת צריך להתאמץ מעט, אין איך לברוח מזה. תוכלו למצוא אפקטים אחרים שיהיו יותר פשוטים להפעלה, אך תמיד הרגשת החרטה תרדוף אתכם… לייזרים למסיבות ואירועים – הם טרנד פופולרי אך לא בטוח ואף מסוכן.