Posted on

מסך הקרנה חשמלי – * מדריך מקיף לפני קניית מסך הקרנה חשמלי *

 מסך הקרנה חשמלי – מדריך מקיף

מי צריך היום מסכי פלזמה? מסכי ההקרנה לאט לאט מתחילים לעקוף את היקף המכירות בהשוואה למסכי הטלוויזיה. מסך ההקרנה החשמלי מאפשר לנו לשמור על חלל החדר באופן אסתטי יותר, להנות מגודל הקרנה קולנועי ונוח לכולם. 

בחירת מסך הקרנה חשמלי שיתאים לכם צריכה להעשות בצורה חכמה ובשלבים ברורים. כמובן, מלבד קריאה מעמיקה של מדריכים, חשוב לראות בעצמכם את מסך ההקרנה החשמלי אותו אתם רוצים בפעולה.

** לחץ כאן ל: מבצעי מקרנים זולים

** לחץ כאן ל:  מבצעי מסכי הקרנה חשמליים

** לתשומת לבכם: אנו יבואנים של מקרנים, מסכי הקרנה, ציוד סאונד ועוד.. (מכירה סיטונאית בעיקר, ולעסקים) תוכלו לפנות אלינו על מנת לקבל מחיר הכי זול בישראל למקרנים ומסכי הקרנה. פנה אלינו: 077-9300621

מהו מסך הקרנה חשמלי?

מסך ההקרנה החשמלי הוא הנפוץ ביותר בקרב הבתים בישראל ובעולם. המסך מתאים לקולנוע ביתי, ולמקומות תעשייתיים כאחד. המסך מתגלגל לתוך תיק מתכת ארוך המתחבר לקיר או לתקרה באמצעות 4 ברגים. המארז מכיל מנוע חשמלי מובנה חזק שיכול להעלות או להוריד את המסך בשקט בלחיצת כפתור. המסך מופעל על ידי מנוע סינכרוני או באופן טובולרי.

מנוע של מסך הקרנה חשמלי
מנוע של מסך הקרנה חשמלי

מסך ההקרנה החשמלי מגיע למימדים גדולים, לרוב הוא מתחיל מ 3 מטר ומעלה. מומלץ לרכוש מסך הקרנה חשמלי עם מנוע טובולרי כיוון שהבלאי שלהם נמוך יותר. מסכי ההקרנה החשמליים מטבע הדברים יהיו יקרים יותר מאשר מסכים ידניים. מסך ההקרנה החשמלי מתאים למקרנים מסוימים, ויש לבחור את התאמת המקרן ומסך ההקרנה בצורה חכמה. לרוב, המקרנים שיתאימו למסך ההקרנה החשמלי הם מסכי DLP איכותיים, מקרנים שדורשים איכות הקרנה גבוהה. יש תמיד להתאים את מסך ההקרנה למפרט הטכני של המקרן. 

מה צריך לקחת בחשבון כאשר בוחרים מסך הקרנה חשמלי?

  • תקציב – כמה אתם יכולים להרשות לעצמכם להוציא על מסך ההקרנה החשמלי? אם יש לכם סכום ללא הגבלה, תוכלו להנות ממסכי הקרנה איכותיים שיבטיחו לכם חוויה עוצרת נשימה. אבל, גם אם תקציבו לעצמכם מחיר תהנו מאיכות מעולה, הסוד הוא לעשות את ההתאמה בין המסך ובין המקרן בצורה חכמה. מסכי הקרנה חשמליים הוא לא זולים כמו מסכי הקרנה ידניים והמחיר שאותו תוציאו יכול להגיע לכמה אלפי שקלים. המטרה שלכם כאשר אתם מציבים תקציב הוא לסנן את ההיצע של המסכים.
  • קהל – כמה אנשים מתכוונים לצפות במסך ההקרנה הזה? יש הבדל בין מסך הקרנה חשמלי המתאים לכמות של 50 איש ובין מסך ההקרנה שהמקסימום אנשים שיבואו יהיה 10. מסכי ההקרנה החשמליים מגיעים בגדלים שונים שיכולים להגיע גם ל 8 מטרים. אבל, אין סיבה לקנות מסך של 8 מטרים עבור כמות אנשים מזערית. אם אתם לא מקום תעשייתי, אלא צריכים את מסך ההקרנה לסלון הבית, אין סיבה למסך הקרנה גדול יותר מ 4 מטרים.
  • מקום איפה אתם מתכוונים להציב את מסך ההקרנה החשמלי? אם אתם צריכים מסך הקרנה לחדר של 2 מטרים על 2 מטרים, אתם בבעיה. מסכי ההקרנה החשמליים רק מתחילים מגודל של כ 3 מטרים. חדרים קטנים מדי לא יהנו מהאיכות של מסך ההקרנה החשמלי, ואפילו יסבלו. מסך ההקרנה החשמלי מתאים לחללים גדולים יותר. זכרו להתקין את מסך ההקרנה באופן בו הייתם רוצים לצפות במסך הטלוויזיה. לא נמוך מדי ולא גבוה מדי.

איזה גודל מסך עליי לבחור?

על המסך להיות תואם לגודל החדר. בדרך כלל מסכי הקרנה חשמליים יתחילו ממימדים גדולים, מכ 3 מטרים. יש להרכיב את המסך כמה מטרים מעל הרצפה כדי לאפשר זווית צפייה טבעית. הדרך האידיאלית והנכונה היא להשאיר לפחות מטר מרווח בין החלק העליון של המסך לתקרה שלך, ככה זווית הצפייה לא תגרום לך לכאבי צוואר. מצד שני, גם הרבה מקום לא תמיד עושה טוב לאיכות התמונה. הקרנת תמונה גדולה מדי יכולה לייצר תמונה עם פחות בהירות אופטימלית, או מבנה פיקסל בולט. חשוב לוודא שגודל מסך ההקרנה יופיע במפרט המקרן עצמו תחת ההגדרה “גודל תמונה מומלץ”. בכל אופן, מסכי הקרנה חשמליים מאוד נוחים לעבודה וניתן לבחור בעצמו מתי להפסיק לגולל את המסך, ככה שגודל המסך במסכי הקרנה חשמליים הוא מאוד ניתן לשינוי.

מסך הקרנה חשמלי – פחות נייד

יש לקחת בחשבון שלפני שאתם בוחרים מסך הקרנה חשמלי, שהמסך אינו נייד כמו מסכי הקרנה ניידים. אם אתם מחפשים מסך הקרנה איתו תוכלו לעבור מהרצאה להרצאה, או למקם יום אחד את המסך בבית ויום אחרי בחצר, מסך ההקרנה החשמלי הוא לא בשבילכם. אמנם ההתקנה של מסך ההקרנה החשמלי אינה יותר מדי מסורבלת ודורשת חיבור של 4 ברגים סך הכל, אבל בכל זאת, מסך ההקרנה החשמלי הוא מסך כבד, ופחות נוח להרכבה ופירוק. 

אנסי לומנס

לא, זה לא שם קוד. ככל שהאנסי לומנס גבוה יותר כך תוכלו לראות את התמונה בצורה ברורה יותר מבחינת תאורה. כל אחד יודע שכאשר יש אור יום בחוץ, הצפייה דרך המקרן הופכת למבאסת קצת… אז זה לא חייב להיות ככה! יש מסכי הקרנה חשמליים ייעודיים לצפייה באור יום. יש מסכים חשמליים המכונים מסכי ALR – Ambient Light Rejecting. מסכים אלה מספקים תמונות מלאות חיים אפילו כאשר יש כמויות משמעותיות של אור יום בחדר. כמובן, לראות את מסך ההקרנה בצורה ברורה לגמרי באמצע היום, במדבר הפתוח, יהיה קצת לא ריאלי. חפשו מסכי הקרנה חשמליים עם אנסי לומנס (Ansi Lumens) מעל 3,000.

מסך הקרנה חשמלי מתוח או לא מתוח?

בתוך כל ההיצע של מסכי ההקרנה החשמליים תוכלו לבחור בין מסך הקרנה מתוח ובין מסכי הקרנה חשמליים שאינם מתוחים. השוני מתבטא גם במחיר כמובן, אבל לא כולם צריכים באמת מסך הקרנה מתוח. מסכי הקרנה חשמליים לא מתוחים יכולים לעיתים לקבל צורה גלית או פגמים כלשהם. אבל הדבר נפוץ יותר כאשר המקרן נמצא במקום חיצוני, או במקום התלוי במזג האוויר. אם מסך ההקרנה החשמלי שלכם נמצא בסלון בבית אין סיבה לבחור במסך הקרנה מתוח.

לסיכום

מסך הקרנה חשמלי הוא הפיתרון המושלם לחיסכון במקום ולהנאה מושלמת. מסך ההקרנה החשמלי מעניק לנו תחושה של קולנוע ביתי ומאפשר לנו להנות מעבר לסתם צפייה בטלוויזיה. מסכי הקרנה חשמליים מגיעים בדגמים שונים ובהיצע רחב מאוד, ולכן יש לחשוב היטב על הבחירה. הדרך הנכונה ביותר היא להגיע למקום מקצועי שמתמחה בעולם מסכי ההקרנה והמקרנים ולקבל הכוונה שם. חשוב לציין, אם כבר רכשתם מקרן חשוב לציין את הדגם המדויק בפני המוכר כדי שידע לבחור את מסך ההקרנה החשמלי המתאים. לא כל מקרן מתאים למסך הקרנה חשמלי. מסך הקרנה חשמלי דורש איכות מקרן גבוהה כדי שיוכל להציג את כל הביצועים שלו.