Posted on

סקירת מוצר | גיטרה קלאסית Cehard EC3965

גיטרה קלאסית EC-3965

הלבטים הקיימים לגבי בחירת הגיטרה, בין היא הראשונה שלכם או לא, הם מאוד מטרידים וקשה לבחור את הגיטרה המתאימה לנו בגלל גודל ההיצע הקיים בשוק הרחב הזה. אם כבר החלטתם על גיטרה קלאסית, בחרו את הדגם המתאים לכם. היום יצאנו לסקור את הגיטרה הקלאסית דגם EC-3965

סקירת מוצר | גיטרה קלאסית Cehard EC3965

גיטרה קלאסית או גיטרה אקוסטית?

לפני בחירת הדגם עצמו יש לשים דגש על בחירת סוג הגיטרה, אנו ממליצים למתחילים שבינינו לא לקפוץ למים העמוקים ולהתחיל את דרך הנגינה שלהם עם הגיטרה הקלאסית. בחירה זו מאוד נפוצה מסיבות מאוד ברורות, הקשיים אותם עוברים הנגנים המתחילים יכולים מאוד להעיק וכתוצאה מכך לגרום להזנחה בנגינה.

בגיטרה האקוסטית הקשיים הם כפולים בגלל מיתרי המתכת הקיימים על צוואר הגיטרה, הם מאוד קשים לפריטה ודורשים מיומנות ועור עבה באצבעות (עור שבא עם הזמן).

דגם ה EC-3965 מאוד נוח למשתמש בשל גודלה, משקלה ואיכות הסאונד אותה היא מפיקה.

סאונד

האם יש שוני בין הגיטרה הקלאסית לבין גיטרה אקוסטית מבחינת סאונד? כמובן, לנגנים המתחילים אין מה לדאוג וסביר להניח שלא ישימו לב תחילה לשוני בין שני הסוגים. עניין הסאונד הוא מאוד נתון לשינוי ומשתנה מאדם לאדם, יש כאלו שיאהבו את הסאונד האקוסטי, שהוא יותר מודרני. כיום, ברוב המקומות משמיעים שירים המנוגנים על גיטרות אקוסטיות, מצד שני יש את אלו שמכורים לסאונד אותו מפיקה הגיטרה הקלאסית שהוא רך ונעים לאוזניים. המורים לנגינה, בתחילת דרכם של הנגנים הצעירים, בוחרים לתלמידים שלהם דווקא שירים קלאסיים, כיוון שהשירים הקלאסיים ברובם יותר איטיים, עמוקים ומרגיעים. השירים שמתאימים יותר לגיטרות האקוסטיות הם שירי רוק קצביים.

נוחות

שני סוגי הגיטרות דורשים זמן הסתגלות המשתנה מאדם לאדם, בתור נגן ותיק עד היום יותר נוח לי השימוש בגיטרה קלאסית בגלל הצורה העגלגלה שלה ועובי צוואר הגיטרה שמאפשר מעבר חלק יותר בין אקורד לאקורד, וזאת לעומת האקוסטית הדורשת מיומנות בעת העברת אקורדים כיוון שמיתריה צפופים יותר מאשר אצל הקלאסית.

מחיר

בכל עולם הגיטרות, בין אם מדובר בגיטרות קלאסיות ובין אם מדובר בגיטרות אקוסטיות וחשמליות, המחירים נעים בטווח מחירים רחב מאוד. תוכלו למצוא גיטרות קלאסיות שהמחיר אותו תשלמו לא יעלה על 100 שקלים, ומצד שני תוכלו למצוא גיטרות שהמחירים שלהם יהיו עשרות אלפי שקלים ואף יותר. יש לשייך את המחיר לפי סוג העץ, בין אם מדובר בגיטרה עבודת יד ובין אם מדובר בגיטרה תעשייתית, המיתרים, פריט אספנות או לא וכו’… אם רק עכשיו התחלתם את הדרך שלכם בעולם הנגינה אין צורך להוציא אלפי שקלים כהוצאה ראשונית אלא אפשר להשקיע בין 300 ועד 600 שקלים. יש לכלול במחיר גם את שאר הפריטים שמתווספים לגיטרה כמו טיונר, גשר, סט מיתרים נוספים, ספר לימוד, נרתיק לגיטרה ועוד…

מהם היתרונות של דגם ה EC-3965?

לאחר שהסברנו בצורה כללית על עולם הגיטרות נוכל להתמקד יותר לדגם ספציפי. חברת Cehard היא חברה שעוסקת הרבה זמן בעולם הסאונד והכלי נגינה, ומתמחה בייצור כלי נגינה. החברה מוכרת ואמינה, נוכל למצוא עליה שלל ביקורות חיוביות ומוצריה מספקים את העבודה בהחלט. הדגם המדובר – EC-3965 הוא מאוד נוח לנגנים הותיקים, הוא גם מהווה נחיתה קלה עבור הנגנים המתחילים מכיוון שהגיטרה היא לא גדולה מדי ומתאימה גם לילדים, הגיטרה בנויה עץ איכותי אך מצד שני גם קל. בעת הפגישה הראשונית עם המוצר אפשר להבחין שהגיטרה עשויה עץ איכותי וקשיח ומצד שני המוצר לא כבד ונוח לסחיבה ונגינה. המיתרים שמגיעים עם קניית הגיטרה הם איכותיים, לא נשמעו זמזומים או רעשי לוואי מיותרים בזמן הנגינה כמו שנוטות לקבל חלק מהגיטרות. צוואר הגיטרה בעובי המדויק בו הוא צריך להיות כגיטרה קלאסית, הגשר שמפריד בין המיתרים לבין מפתחות הכיוון לא בולט החוצה יותר מדי אלא ממוקם בצורה מושלמת כך שהלחיצה על המיתרים לא קשה מדי. הגיטרה מבחינה חיצונית נראית מודרנית ובולטת לעין בשל צבעיה. דגם ה EC-3965 מאוד אהובה על מורי הנגינה, גם בגלל המחיר הנוח לתלמידים וגם בגלל איכות הגיטרה. כמובן שלפני הרכישה יש להגיע למקום ולבדוק שהגיטרה אכן נוחה לכן ובאמת כיף לכם לנגן איתה. אם חיפשתם איזו שהיא הפתעה, אז היא מסתתרת לכם כאן. צלמו ושלחו לנו, ותזכו בה מיידת ללא תנאים.

לסיכום

ההמלצה שלנו לנגנים המתחילים היא לא להתפתות לבחירה בגיטרה האקוסטית, הגיטרה לא תוכל לשרת אתכם בצורה המקסימלית כיוון שאתם לא מיומנים מספיק. רכשו גיטרה קלאסית, כך תוכלו להסתגל לאט לאט לעולם הגיטרות וכלי הנגינה, וכאשר אתם מרגישים מוכנים תוכלו לעשות את המעבר לגיטרה האקוסטית. לפני הרכישה התייעצו עם המורה שלכם לנגינה, עם חברים שמנגנים, ועם המוכרים בחנות. זכרו שחברת Cehard מתאימה במיוחד לנגנים מתחילים ומוצריה איכותיים מאוד ומצד שני גם לא יקרים. אל תשכחו להגיע לחנות ולנסות בעצמכם את הגיטרה, כך תוכלו להרגיש אם באמת זו הגיטרה אותה אתם רוצים.